Sendt: 22 December 2007 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg læste netop på min kaffepose, at man ikke bør omhælde kaffen til en anden beholder, men bevare den i kaffeposen, for at bevare aromaen i længst tid, og undgå at ilte kaffen. Alligevel er det muligt at sælge kaffedåser til en del forbrugere, der enten ignorerer det skrevne, eller slet ikke læser det.  Denne hændelse mener jeg er en klar analogi til hifiverdenen, hvor mange enten ignorerer sund fornuft, eller undlader at sætte sig ind i det. Et eksempel kunne være det faktum at lang signalvej er skadeligt for lyden, og i særdeleshed hvis der indgår mange RCA-stik og bøsninger. Det taler klart for den integrerede forstærker, frem for det adskilte for-/effektforstærkersæt. Men... allermest iøjnefaldende syntes jeg det er, at den aktive højttaler er så længe om at presse sig ind i hifiverdenen. Er det en stejlhed overfor den professionelle verden, der gør det så trægt ? EDIT: RCA-stik og bøsninger er et levn fra halvfjerserne, der for længst burde have været erstattet af BNC, hvor stikket kan crimpes på, og forbindelsen er pålidelig.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|