Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 07:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Digital eller analog? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Crackhead
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 22 December 2007 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige købt en Panasonic BD-10EAGK blu-ray afspiller, men jeg er i tvivl om, hvordan jeg får den bedste lyd ud? Jeg har en Thule PR350B processor. Den understøtter selvfølgelig ikke HD-lyd via bitstream, men jeg kan jo bruge de analoge 5.1-indgange. I KT-Radio var de i tvivl om, om jeg fik den bedste lyd med PCM eller bitstream. Jeg kører analogt nu, så afspilleren fungerer som dekoder. Håber I kan hjælpe :-)
Til top Vis Crackhead's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Crackhead

Crackhead
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 December 2007 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Slet ingen som vil hjælpe

timur
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 December 2007 kl. 00:53 | IP-adresse registreret  

Well, hvis du har et coax eller optisk kabel, så ka du jo selv afprøve hvorvidt du kan lide at køre lyden analogt eller digitalt.

Det er vel kun dig selv der kan sige hvad den bedste lyd er på dit eget anlæg.

Crackhead
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 December 2007 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Har byttet de analoge kabler til et digitalt coax. Synes umiddelbart at jeg får mere dybde i lyden på den måde. Jeg får selvfølgelig ikke udbytte af de nye HD-lydformater, men mon ikke at Thule kommer med en opdatering til PR350B på et tidspunkt, så jeg kan få HD via bitstream...

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 25 December 2007 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Crackhead skrev:
Har byttet de analoge kabler til et digitalt coax. Synes umiddelbart at jeg får mere dybde i lyden på den måde. Jeg får selvfølgelig ikke udbytte af de nye HD-lydformater, men mon ikke at Thule kommer med en opdatering til PR350B på et tidspunkt, så jeg kan få HD via bitstream...

Det tror jeg desværre ikke, så vidt jeg ved er der ikke båndbredde nok i optisk/coax til at kunne køre de nye HD formater - der skal man op i noget der har HDMI indgang og selvfølgelig understøttelse for de nye formater.

Men lyder det dårligere når du lader din afspiller dekode HD signalet til analogt signal frem for standard bitstream?

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 December 2007 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Hvis du har D/A modul i din Thule, så kan der nok ikke være meget tvivl om at du får den bedste lyd, ved at køre digitalt op til forstærkeren...

Uanset om det er PCM, DD(bitstream) eller DTS(bitstream) Du kommer aldrig til at køre HD formater via s/pdif anyway, men ren PCM giver jo et stereo spor i samme kvalitet!
Men da D/A konverteren i din thule må antages at være klasser bedre end den i PS3, så er jeg helt overbevist om at lyded vil være bedre, på trods af DD/DTS komprimeringen...
Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

Crackhead
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 December 2007 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

HenrikW skrev:

Crackhead skrev:

Det tror jeg desværre ikke, så vidt jeg ved er der ikke båndbredde nok i optisk/coax til at kunne køre de nye HD formater - der skal man op i noget der har HDMI indgang og selvfølgelig understøttelse for de nye formater.

Men lyder det dårligere når du lader din afspiller dekode HD signalet til analogt signal frem for standard bitstream?

Det lyder afgjort bedre, når jeg lader min Thule om at dekode. Osse selvom at det "kun" er standard DTS eller DD. Mht. Thule-opdateringen, så håber jeg naturligvis på, at der kommer en HDMI-opdatering så jeg kan få HD-lyden via bitstream.

Crackhead
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 December 2007 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

micma18 skrev:
Hvis du har D/A modul i din Thule, så kan der nok ikke være meget tvivl om at du får den bedste lyd, ved at køre digitalt op til forstærkeren...

Uanset om det er PCM, DD(bitstream) eller DTS(bitstream) Du kommer aldrig til at køre HD formater via s/pdif anyway, men ren PCM giver jo et stereo spor i samme kvalitet!
Men da D/A konverteren i din thule må antages at være klasser bedre end den i PS3, så er jeg helt overbevist om at lyded vil være bedre, på trods af DD/DTS komprimeringen...

Har ikke PS3, men Panasonic

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 December 2007 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Crackhead skrev:
micma18 skrev:

Har ikke PS3, men Panasonic

my bad...

Men situationen er givetvis den samme, men det må du jo prøve dig frem til?

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes