Forfatter |
|
Crackhead Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 281
|
Sendt: 22 December 2007 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige købt en Panasonic BD-10EAGK blu-ray afspiller, men jeg er i tvivl om, hvordan jeg får den bedste lyd ud? Jeg har en Thule PR350B processor. Den understøtter selvfølgelig ikke HD-lyd via bitstream, men jeg kan jo bruge de analoge 5.1-indgange. I KT-Radio var de i tvivl om, om jeg fik den bedste lyd med PCM eller bitstream. Jeg kører analogt nu, så afspilleren fungerer som dekoder. Håber I kan hjælpe :-)
|
Til top |
|
|
Crackhead Forum Bruger

|
Sendt: 22 December 2007 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slet ingen som vil hjælpe
|
Til top |
|
|
timur Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
Sendt: 24 December 2007 kl. 00:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Well, hvis du har et coax eller optisk kabel, så ka du jo selv afprøve hvorvidt du kan lide at køre lyden analogt eller digitalt.
Det er vel kun dig selv der kan sige hvad den bedste lyd er på dit eget anlæg. __________________ juhu
|
Til top |
|
|
Crackhead Forum Bruger

|
Sendt: 25 December 2007 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har byttet de analoge kabler til et digitalt coax. Synes umiddelbart at jeg får mere dybde i lyden på den måde. Jeg får selvfølgelig ikke udbytte af de nye HD-lydformater, men mon ikke at Thule kommer med en opdatering til PR350B på et tidspunkt, så jeg kan få HD via bitstream...
|
Til top |
|
|
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
Sendt: 25 December 2007 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Crackhead skrev:
Har byttet de analoge kabler til et digitalt coax. Synes umiddelbart at jeg får mere dybde i lyden på den måde. Jeg får selvfølgelig ikke udbytte af de nye HD-lydformater, men mon ikke at Thule kommer med en opdatering til PR350B på et tidspunkt, så jeg kan få HD via bitstream... |
|
|
Det tror jeg desværre ikke, så vidt jeg ved er der ikke båndbredde nok i optisk/coax til at kunne køre de nye HD formater - der skal man op i noget der har HDMI indgang og selvfølgelig understøttelse for de nye formater.
Men lyder det dårligere når du lader din afspiller dekode HD signalet til analogt signal frem for standard bitstream? __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
Til top |
|
|
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
Sendt: 25 December 2007 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har D/A modul i din Thule, så kan der nok ikke være meget tvivl om at du får den bedste lyd, ved at køre digitalt op til forstærkeren...
Uanset om det er PCM, DD(bitstream) eller DTS(bitstream) Du kommer aldrig til at køre HD formater via s/pdif anyway, men ren PCM giver jo et stereo spor i samme kvalitet! Men da D/A konverteren i din thule må antages at være klasser bedre end den i PS3, så er jeg helt overbevist om at lyded vil være bedre, på trods af DD/DTS komprimeringen...
|
Til top |
|
|
Crackhead Forum Bruger

|
Sendt: 26 December 2007 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
HenrikW skrev:
Crackhead skrev:
Har byttet de analoge kabler til et digitalt coax. Synes umiddelbart at jeg får mere dybde i lyden på den måde. Jeg får selvfølgelig ikke udbytte af de nye HD-lydformater, men mon ikke at Thule kommer med en opdatering til PR350B på et tidspunkt, så jeg kan få HD via bitstream... |
|
|
Det tror jeg desværre ikke, så vidt jeg ved er der ikke båndbredde nok i optisk/coax til at kunne køre de nye HD formater - der skal man op i noget der har HDMI indgang og selvfølgelig understøttelse for de nye formater.
Men lyder det dårligere når du lader din afspiller dekode HD signalet til analogt signal frem for standard bitstream? |
|
|
Det lyder afgjort bedre, når jeg lader min Thule om at dekode. Osse selvom at det "kun" er standard DTS eller DD. Mht. Thule-opdateringen, så håber jeg naturligvis på, at der kommer en HDMI-opdatering så jeg kan få HD-lyden via bitstream.
|
Til top |
|
|
Crackhead Forum Bruger

|
Sendt: 26 December 2007 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
micma18 skrev:
Hvis du har D/A modul i din Thule, så kan der nok ikke være meget tvivl om at du får den bedste lyd, ved at køre digitalt op til forstærkeren...
Uanset om det er PCM, DD(bitstream) eller DTS(bitstream) Du kommer aldrig til at køre HD formater via s/pdif anyway, men ren PCM giver jo et stereo spor i samme kvalitet! Men da D/A konverteren i din thule må antages at være klasser bedre end den i PS3, så er jeg helt overbevist om at lyded vil være bedre, på trods af DD/DTS komprimeringen... |
|
|
Har ikke PS3, men Panasonic
|
Til top |
|
|
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
Sendt: 26 December 2007 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Crackhead skrev:
micma18 skrev:
Uanset om det er PCM, DD(bitstream) eller DTS(bitstream) Du kommer aldrig til at køre HD formater via s/pdif anyway, men ren PCM giver jo et stereo spor i samme kvalitet! Men da D/A konverteren i din thule må antages at være klasser bedre end den i PS3, så er jeg helt overbevist om at lyded vil være bedre, på trods af DD/DTS komprimeringen... |
|
|
Har ikke PS3, men Panasonic
|
|
|
my bad...
Men situationen er givetvis den samme, men det må du jo prøve dig frem til?
|
Til top |
|
|