Emne: Multifjernbetjening ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
tobiaskarlsen Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Min fjernbetjening til min satelitreceiver er gået i stykker - derfor har jeg besluttet mig for at købe en multifjernbetjening der kan styre alle 3 ting (TV, DVD og Satelit)
Er der nogen der kan forklare hvordan en multifjernbetjening fungere, har fundet frem til en fjernbetjening der ikke er alt for dyr og samtidig virker god. Der er tale om en SUNWAVE SRC3000 ( http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehoer/fjernbetjening /sunwave_src3000_fjernbetjening_sort.htm )
Men hvordan finder jeg ud af om mine ting kan styres af denne fjernbetjening, kan fundet denne kodeliste: http://www.hifiklubben.com/files/PDF_files/Shared/SunwaveSRC CodeList.pdf
Men ved ikke helt hvad tallene står for og hvordan den bruges til at tjekke om jeg kan bruge det til mit udstyr.
Jeg har:
TV: Panasonic TX-32LX60F
Satelitreceiver: CDC-7000 ST (Canal Digital)
DVD: SC-HT540
Håber der er nogen derude der kan hjælpe mig.
på forhånd tak :-)
Tobias Karlsen
|
| Til top |
|
| |
JRolLbs Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 234
|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, men kan du ikke se mit problem.
Som der er en der beskriver i det indlæg, man skal programmere fjernbetjeningen ved hjælp af den gamle fjernbetjening, vha. denne såkaldte "learn" funktion.
Det dur jo bare ikke når min fjernbetjening til satelitten ikke længere fungere? :-(
|
| Til top |
|
| |
JRolLbs Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
tobiaskarlsen skrev:
|
Som der er en der beskriver i det indlæg, man skal programmere fjernbetjeningen ved hjælp af den gamle fjernbetjening, vha. denne såkaldte "learn" funktion.
Det dur jo bare ikke når min fjernbetjening til satelitten ikke længere fungere? :-(
|
|
|
Ja, føj for et ubrugeligt indlæg, er da vist taget på juleferie lidt for tidligt! Men efter lidt research er jeg kommet frem til, at producenten af din satelitmodtager er Pace (kan det passe?( http://avforum.no/forum/satellitt/26784-canal-digitals-cdc-7 000-st-tuner-produsent.html)), som ifølge den pdf-fil, du linker til, understøttes af fjernbetjeningen. Og så er det jo bare at trykke den respektive kode ind på din fjernbetjening og du får et standard preset til dit produkt.
Det optimale ville selvfølgelig at finde en butik med den førnævnte modtager og så lige låne dens fjernbetjening i det halve minut, det tager at kode sunwaven ind..
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
JRolLbs skrev:
tobiaskarlsen skrev:
|
|
|
|
Ja, føj for et ubrugeligt indlæg, er da vist taget på juleferie lidt for tidligt! Men efter lidt research er jeg kommet frem til, at producenten af din satelitmodtager er Pace (kan det passe?( http://avforum.no/forum/satellitt/26784-canal-digitals-cdc-7 000-st-tuner-produsent.html)), som ifølge den pdf-fil, du linker til, understøttes af fjernbetjeningen. Og så er det jo bare at trykke den respektive kode ind på din fjernbetjening og du får et standard preset til dit produkt.
Det optimale ville selvfølgelig at finde en butik med den førnævnte modtager og så lige låne dens fjernbetjening i det halve minut, det tager at kode sunwaven ind..
|
|
|
Det forhåbenlige største problem er løst, bestilte en ny fjernbetjening hos canal digital, uden omkostninger eller noget, god service.
men.. hvordan finder du ud af om min satelitboks, dvd og tv understøttes af den fjernbetjening ved hjælp af de tal 0013, 0023 osv??
Kan slet ikke se hvordan du ser det.. 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
JRolLbs Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok tallene er sådan set lige meget nu, hvor du får en anden fjernbetjening. Men systemet er flg: Kortet er delt op i forsk, elementer, fx SAT, som nu din satelitmodtager. Her finder du producentens navn, i dit tilfælde PACE, altså understøttes forskellige PACE satelitmodtagerprodukter. Ud for PACE står en række koder, som hver især svarer til et bestemt preset (altså en forudindkodet fjernbetjening) på din Sunwave. Ét af disse presets skulle så meget gerne (og højst sandsynligt) passe til lige netop dit Pace produkt. Samme fremgangsmåde kan følges for dine andre apparater, men det er smartere bare at kode det hele ind via "learn" funktionen, som bliver beskrevet i brugsvejledningen.
Hvis du vil være 100% sikker på kombitabiliteten, er jeg overbevist om, din hifiklubbenmand gerne vil afprøve det for dig, hvis du medbringer et apparat. Du kan også krydstjekke frekvenserne på dine fjernbetjninger og se, om de ligger inden for de understøttede frekvenser osv. på sunwaven.
Du kan også bare købe den over nettet, prøve dig frem, om den virker og sende den tilbage inden 14 dage, hvis du ikke er tilfreds (hvilket er langt den letteste måde!)
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|