Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 11:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Kina rør med mere. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lahnet
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 22 December 2007 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Med overskriften i mente vil nogle sikkert have gættet at det bla. handler om den Kina rørforstærker, som jeg modtog forleden.

Efter at have været væk fra Hi-Fi i en del år, forhindret at fladskærme og småfolk, besluttede jeg for et par måneder siden at det var tid til lidt seriøs musiklytning igen

Mit mål var/er at sammensætte et anlæg bestående af Forstærker, Højtalersæt og CD afspiller for max 10000,- gode danske kroner.
Altså ingen vej uden om brugtmarkedet.

Jeg holder mest af en varm musikalsk lyd, så første skridt var at se efter en rørforstærker. Intet i min prisklasse som var noget værd. Jeg begyndte derfor at se mig om i udlandet og fandt en Yaqin MC10L . Jeg købte den direkte hos fabrikanten i Kina for 2000,- inkl. fragt. Utroligt.

Vendtetiden på 8 uger blev brugt på at handle højtalere og her endte jeg op med et sæt Heybrook Quartet, der var til salg her på siden.

Billeder hvis der er nogle som er interesseret.

Kassen

Bedre end juleaften

Nu begynder det at blive spændende

Låget lettes.
Den var virkelig fint emballageret, ingen skrammer eller ligende. Første bekymring væk.

Rør monteres.

Og til slut opstillingen.

Nu mangler jeg bare at trække kablerne så det ser lidt pænere ud. Lyden er som jeg håbede varm og fyldig, især mandestemmerne imponere. Hvis den så over i købet vinder ved at blive spillet til...

Næste trin bliver at købe en anden CD spiller i stedet for den Sony 20ES jeg "fandt" bagerst på loftet.

Allerede nu fornemmer jeg at Heybrook skal skiftes ud til nogle gulvhøjtalere med mere bund, men mere om det senere.
Til top Vis Lahnet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lahnet Besøg Lahnet's Websted

Gonzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 22 December 2007 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Hej Henrik

Tillykke med din nye rørspille, det er en fantastisk pris man kan købe hifi fra Kina til. Har selv en Shanling CD 80T fra Kina Super CD med rør i udgangen. Den kan anbefales som afløser for din sony.

Hilsen LaSSE

Til top Vis Gonzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gonzo

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 22 December 2007 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Hej Lahnet!

Jeg er imponeret af dine billeder. Hvilket kamera bruger du?

Og flot udstyr!

Mvh.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

Lahnet
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 December 2007 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Gonzo - Tak for Shanling tippet det vil jeg helt sikkert værer en af dem jeg vil se nærmere på.

wildstyle - jamen tak da, det er nu bare et par hurtige snapshot. Kameraet er et Sony A700 med Minoltas 50mm prime monteret.

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 24 December 2007 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Lahnet skrev:

Allerede nu fornemmer jeg at Heybrook skal skiftes ud til nogle gulvhøjtalere med mere bund, men mere om det senere.

Før du nu kaster al energi og alle skillinger i at skifte højttalere, så tænk lige en ekstra gang.

Jeg har også en kina-forstærker med rør. Ikke helt så kraftig som din.
De små kinaforstærkere er vanvittig charmerende, og man får rigtig meget lyd for pengene, men træerne vokser altså ikke ind i himlen.
Jeg har haft min kinamand til at drive mine Proac-kloner. Det er en tovejs gulvhøjttaler. Den kan godt spille, men det er mit indtryk at den ikke har power nok til at styre dem. Stereobilledet er meget lille, der mangler i den grad saft og kraft i bunden. Men til jazz f den gamle slags er det fedt. Beebob lyder formidabelt. Rock af den mere hårdslående slags kommer til gengæld ikke rigtigt igennem.

Jeg har også en Epos ES11, der nok minder en smule din Heybrook. Kineseren kan sagtens spille ES11'eren op, det lyder faktisk rigtig godt. Men sætter jeg ES11'eren til min gamle kraftkarl af en Luxman-amp, får man meget mere af det hele. Bredere lydbillede, meget bedre taleforståelse, mere præcis bund.

Jeg synes du skal prøve at låne en god og kraftig forstærker. Bare for at se om om ikke det giver det du mangler. Om ikke andet kan du med god samvittighed sige at du har prøvet en anden forstærker. Et godt skud kunne være en Exposure 3010 integreret forstærker. Med lidt fornuft i baglommen kan du låne den hos Lydbutikken.
Jeg ved godt den er helt uden for dit budget, men det skader ikke at prøve. Jeg tror ikke umiddelbart at du bare rammer rigtigt med et sæt større højttalere.

/vilmann

Lahnet
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 December 2007 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Klart der skal prøves en del forskellige kombinationer. Det er jo netop styrken og charmen ved brugtmarkedet.

Jeg har i øvrigt fået lyttet en del mere og måske har lyden også "sat" sig lidt nu.

Styrkerne er helt klart stemmer og den luft som er imellem de forskellige instrumenter, især i mellemtonen. I toppen syntes jeg måske der mangler (meget) få detaljer, til gengæld er musikken dejlig letflydende og aldrig skinger.
Bunden, ja der syntes jeg der mangler lidt saft, jeg mistænker dog min cd-spiller for at være årsag nr. 1. Næste step i jagten på vellyd bliver at skifte den ud.

Jeg tror ikke umiddelbart den mangler power til at styre nogle større højtalere. Forstærkeren har jeg set i USA til 1500$ i retail. Ikke at det betyder noget men alligevel....

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes