| Forfatter |
|
abemaas Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2005
Status: Offline Indlæg: 47
|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, jeg har set dette tv i det lokale Panasonic Center efter at have læst så meget godt om det herinde.
Det ser virkelig fantastisk ud, ingen tvivl om det :)
Er bare ikke helt med på det der hd-ready... kan snildt se at tv'et kan vise det, men det er vist ikke ægte hd, hva....!? Altså skærmen er jo på 1024x768....
Hvor stort et "problem" er dette?
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
abemaas skrev:
Hej, jeg har set dette tv i det lokale Panasonic Center efter at have læst så meget godt om det herinde.
Det ser virkelig fantastisk ud, ingen tvivl om det :)
Er bare ikke helt med på det der hd-ready... kan snildt se at tv'et kan vise det, men det er vist ikke ægte hd, hva....!? Altså skærmen er jo på 1024x768....
Hvor stort et "problem" er dette?
|
|
|
Det er ikke noget problem. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
abemaas Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2005
Status: Offline Indlæg: 47
|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej er godt med på at det ikke er noget problem som sådan :)
Tænkte på, om man på nogen måde får et dårlige tv i forhold til at bruge flere penge på tv'et?! Altså, fx KLD-40D3500, som koster noget mere, men som kan levere fuld hd og det dersens 24p ordentligt, så vidt jeg har forstået.
Jeg er generelt ikke meget for LCD, så ville nok ikke købe det Sony under alle omstændigheder...
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
abemaas skrev:
Nej er godt med på at det ikke er noget problem som sådan :)
Tænkte på, om man på nogen måde får et dårlige tv i forhold til at bruge flere penge på tv'et?! Altså, fx KLD-40D3500, som koster noget mere, men som kan levere fuld hd og det dersens 24p ordentligt, så vidt jeg har forstået.
Jeg er generelt ikke meget for LCD, så ville nok ikke købe det Sony under alle omstændigheder...
|
|
|
Hvis pengene er til det, så køb et Pioneer 428 XD. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
abemaas Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2005
Status: Offline Indlæg: 47
|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes: Det er pengene bestemt ikke ;)
PX70 koster kun det halve, så forventer naturligvis ikke at det er verdens bedste tv, selvom jeg syntes det så brandgodt ud! :-D
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
abemaas skrev:
Gerdes: Det er pengene bestemt ikke ;)
PX70 koster kun det halve, så forventer naturligvis ikke at det er verdens bedste tv, selvom jeg syntes det så brandgodt ud! :-D
|
|
|
Nu var det dig selv der bragte dyrere tv ind i debatten  . Hvis du ikke vil ofre det et Pioneer koster, så er PX70 et ganske glimrende alternativ. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
abemaas Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2005
Status: Offline Indlæg: 47
|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja havde nu også besluttet mig for det Pana, indtil en kollega fik mig til at tvivle på grund af den der opløsning på 1024x768...
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
abemaas skrev:
| Ja havde nu også besluttet mig for det Pana, indtil en kollega fik mig til at tvivle på grund af den der opløsning på 1024x768...
|
|
|
På papiret er PX70 ikke så imponerende som diverse 1080P fladskærme med 15.000:1 i dynamisk kontrast, men som du selv har opdaget fortæller specifikationer ikke noget om billedet  . __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
abemaas Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2005
Status: Offline Indlæg: 47
|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej det var sq et flot billede der var på, så også lidt på den analoge antennemodtagelse; det var også til at holde ud...
Sidder så også og glor på et 20" lige nu, fordi mit Philips 32" CRT tv i topklasse gik i stykker, så ALT er sjovere... :-D
Hvis der skal tilsluttes konsoller, fx xbox 360 eller ps3, er PX70 så stadig lige så godt som tv med bedre specs?
|
| Til top |
|
| |
Toebs Forum Bruger


Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 434
|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
1080p er i høj grad bare et salgs stunt. Se her f.eks. http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull &id=1184685511&archive=&start_from=&
|
| Til top |
|
| |
abemaas Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2005
Status: Offline Indlæg: 47
|
| Sendt: 23 December 2007 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen tvivl om at producenterne har størst glæde af 1080p pt...
Tror ikke, at der er andet for end at spurte ned i Panasanic Centeret og investere i det PX70 :)
Hmmm men er kommet i tvivl om størrelsen, jeg sidder 2,5 meter fra hvor tv'et skal stå, uanset hvor i stuen jeg sidder.
Tv'et skal primært bruges til analog tv, og til alm. dvdfilm.
Er der noget der taler for/imod 37" i stedet for 42"?
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 23 December 2007 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
abemaas skrev:
Ingen tvivl om at producenterne har størst glæde af 1080p pt...
Tror ikke, at der er andet for end at spurte ned i Panasanic Centeret og investere i det PX70 :)
Hmmm men er kommet i tvivl om størrelsen, jeg sidder 2,5 meter fra hvor tv'et skal stå, uanset hvor i stuen jeg sidder.
Tv'et skal primært bruges til analog tv, og til alm. dvdfilm.
Er der noget der taler for/imod 37" i stedet for 42"?
|
|
|
NEEJ ! ! ! - for Guds skyld.
|
| Til top |
|
| |
abemaas Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2005
Status: Offline Indlæg: 47
|
| Sendt: 24 December 2007 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror jeg vil blande gud udenom denne debat, og så købe det her tv for min egen skyld :-D
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 25 December 2007 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
42" er minimum
Pana PX70 er et lækkert tv, der virkelig ikke har meget mod sig
Eneste problem du vil opleve med opløsningen er hvis du kører internet fra f.eks. PS3. Lille tekst bliver ganske kornet (ulæselig) hvis den bliver sendt i 1080p til den skærm. Skifter man i stedet til 720p er der ikke noget problem.
Held og lykke __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger


Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 25 December 2007 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Har lige denne weekend endelig fået mit 42"PX70EA - WOW !!!!
Jeg har lidt over 3 meter væk til væk (tv'et står på langs istuen. Når man så tager højde for jeg jo sidder i en sofa, og tv'et IKKE hænger på væggen. Men står på et tv bord. Ja så har vel også kun lidt over 2,5 meter fra øjne til TV. Det tog mig en time at vende mig til det. Har lige set min første DVD film på skærmen. FEDT. Og det jeg holder mest af, koncert DVD'er er bare kanon. Er glad for jeg ikke valgte 37" Selvfølgelig er 42" ikke nødvendigt til Nyhederne, værternes face smidt "up front" osv. Men når man ser film og koncert dvd'er er det kanon.
Så mit tip - køb roligt PX 42" Kanon tv til prisen.
__________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
| Til top |
|
| |
abemaas Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2005
Status: Offline Indlæg: 47
|
| Sendt: 26 December 2007 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
DKoulman --> Tillykke med dit tv! :) Jeg skal også have et 42"
Jeg vil gerne have en PS3 på dit tidspunkt, og da ville det være lækkert hvis man kunne læse teksten når der surfes... Men det er altså skarpt når det er i 720p? Eller er det lidt utydelig eller hvorledes?
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 26 December 2007 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det virker fint i 720p. Kun når man scalere fra 1080p at der er problemer.
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
pocoloco Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 28 December 2007 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal ud og købe 50" versionen og overvejer PZ70 Pendanten i full HD, ved godt at det er minimal udnytte med mindre jeg sidder med trynen mod skærmen, men har lagt mærke til at osse farvedybden (68+millioner farver) og gråtoneskala (4096) er højere.
Såååå er der så også det evindelige hype i Pioneer`s favør vedr. 24/p jeg tænker på, men kan dette ikke omgås med en BlueRay spiller der outputter et progressivt signal eller er jeg helt galt afmarcheret og i den forindelse kan en PS3 det ?? eller hvad vil i anbefale i stedet (BlueRay spiller altså)
|
| Til top |
|
| |
abemaas Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2005
Status: Offline Indlæg: 47
|
| Sendt: 30 December 2007 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogle der mener at merprisen ved at købe PZ frem PX er godt givet ud?
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger


Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 30 December 2007 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil lige gøre opmærksom på at med PX har jeg noget alvorligt problem med spejlebillede i skærmen! Jeg har ikke bemærket det de første dage, men først i går. Så noget DVD koncert midt på dagen, og kunne se mig selv og sofaen, ikke noget smukt syn
Jeg ved ikke om det bare er alle plasma som har det problem, eller der er forskel. Mener at have læst/hørt at PZ har "noget" som forhindre/mindsker spejl gengivlese i forhold til PX. Jeg fortryder nu jeg ikke ventede til jeg kunne få en PZ. For hvis den er bedre på det punkt er det pengene værd.
Bare min mening.
__________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
| Til top |
|
| |