Forfatter |
|
Morten Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 311
|
Sendt: 20 Januar 2004 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Ud/opbygning/gradering af mit anlæg er stadig undervejs (ski ikke noget man lige gør) og tiden er kommet til at se på sub.
Højtalere jeg har nu: Front: Dali 8008 Center: Dali c1000
Højtalere jeg får her snart: Rears: Dali 3003
Skal finde en sub der kan passe til disse sager.
Subben skal kun bruges til film da jeg gerne vil være nogenlunde venner med min overbo (har ingen under/sideboer), og da jeg mener mine 8008 gør det fint nok til den musik jeg hører.
Jeg havde oprindeligt set på en SWA12 fra Dali, da den prismæssigt ligger på et (for mig) fornuftigt plan (og bliver solgt en del brugt på dba), men den går jo egenligt ikke specielt dybt, og er kommet i tvivl om, om den var det rigtige valg til mine øvrige speakers?
Så en Dali suite s1.2 engang og del ville måske være mere passende?... men den er ski også noget sværere at grave frem på brugtmarkedet.
Ville egenligt helst have en lukket sub, men forstår at priserne så er en del højere end en med port, hvis jeg vil nå de dybe frekvenser?
Krav til subben: Ligge bunden til film ~ lave en bas der kan føles. Ikke være en brallerbas eller have tendenser til portstøj. Skal være sort eller kirsebær. Max 4k kr. klasse ny/brugt.
Ting den MEGET gerne må kunne/have: Volume knap på front eller remote til samme, da jeg har ekstremt dårlig ryg. __________________ Individer, der residerer i transparente silikatbaserede domiciler, bør ikke tilrådes, at accellerere større eller mindre objekter af geologisk oprindelse.
|
Til top |
|
|
Pascal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
Sendt: 20 Januar 2004 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fandt en Definitive Technology Sub på den tyske ebay, og har ikke fortrudt købet en eneste gang. Den bruger tranmissionsliniedesign, så den går dybt, specielt størrelsen taget i betragtning. Den erstattede en Jamo SW500, og den er klasser bedre end denne. Jeg gav lige omkring 2000kr. incl forsendelse til DK. Købt hos et firma dernede, så du kan sikkert stadig finde dem på ebay.
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 20 Januar 2004 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv også at kigge på Yamaha YSW-800, den er fremragende til film
__________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
micjen Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
Sendt: 20 Januar 2004 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
svs is coming to dk  Kunne være du skulle vente lidt
|
Til top |
|
|
Kim F. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1618
|
Sendt: 20 Januar 2004 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
micjen skrev:
svs is coming to dk Kunne være du skulle vente lidt |
|
|
Hvornår, og hvem kommer til at forhandle dem?
Ej, nu tabte jeg skeen i suppen i iveren efter at få svar på spørgsmålet. 
|
Til top |
|
|
micjen Forum Bruger

|
Sendt: 20 Januar 2004 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
all shall become clear! Et godt råd...søg i fortiden (herinde)...e.t.a. skulle være midt-slutningen af februar.
|
Til top |
|
|
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
Sendt: 20 Januar 2004 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon ik også at SWA-15 kan fåes brugt til omkring 4k? __________________ MVH Jannick Petersen
|
Til top |
|
|
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
Sendt: 20 Januar 2004 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med en yamaha YSW-1500. En kanon god sub til prisen. Den levere masser af bas og punch til film også følger der en remote med, så du er fri for at rejse dig hvis den skal skrues op/ned eller ændre på frekvensen (High cut button). Du kan godt får den for ca. 5500 Kr i tyskland ink. fragt.
Mvh,
Keyvan E.
|
Til top |
|
|
Jannik Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 595
|
Sendt: 20 Januar 2004 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvom SWA12 ikke går dybt på papiret synes jeg så sandelig ikke at den mangler noget. Den leverer en bas man virkelig kan føle og jeg har ikke ét sekund fortrudt mit køb (2500) af Dali'en.
Jeg lærte at man ikke kunne stole på specifikationer, jeg hørte f.eks. b&W's asw675 som på papiret var forrygende men blev meget skuffet over den. Bassen kunne ikke mærkes og endda kun høres meget svagt. Derfor skal du ud og høre alle de subs som du nu kan komme i nærheden af...!
|
Til top |
|
|
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
Sendt: 20 Januar 2004 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jannik skrev:
Selvom SWA12 ikke går dybt på papiret synes jeg så sandelig ikke at den mangler noget. Den leverer en bas man virkelig kan føle og jeg har ikke ét sekund fortrudt mit køb (2500) af Dali'en.
Jeg lærte at man ikke kunne stole på specifikationer, jeg hørte f.eks. b&W's asw675 som på papiret var forrygende men blev meget skuffet over den. Bassen kunne ikke mærkes og endda kun høres meget svagt. Derfor skal du ud og høre alle de subs som du nu kan komme i nærheden af...! Jeg vil sige, det er bedst at låne dem med hjem (depositum betaling) at lytte til dem og bagefter afgøre hvad du skal købe. Jeg er sikker på at subben vil lyde forskelligt hos forhandleren og hjemme ved dig, ganske enkelt fordi prøve rummet/værlset hos forhandleren er højt sandsynligt bygget/indrettet således, at det har en bedre akustik. |
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 Januar 2004 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for jeres besvarelser 
Jeg er klar over at man ikke skal gå for meget op i hvad der står på papiret, hvilket er en af grundene til at jeg spurgte jer folk 
Har lige et par spørgsmål til noget af det i skrev; hvad er: svs? Transmissionsliniedesign? Hvor kan man finde info om Definitive Technology Subs ud over http://www.definitivetech.com ... kan ski ikke finde rundt i deres side 
Som i nok kan forstå, er jeg ikke lige den store know it all her, men jeg hører hvad jeg hører, og derfor rart at blive peget i en retning så jeg har noget at lytte efter og derved forhåbenligt ikke skal have alt for mange sager hjem på prøve.
Har godt set på en SWA15, men den er også lige lidt større, hvilket effektivt vil afskære mine muligheder for placering til kun 2 vægge (front og rear), da vi har en skænk/hylde/reol ting på siddevæggen, som en evt sub kunne stå under, hvis nu... 15eren kan bare ikke.
Jeg skal ikke have den sub lige nu, og kan sagtens vente, men kan godt lide at bruge tid på den slags, så jeg er lidt forberedt når tiden kommer, og hvis jeg skulle støde på en rar brugt. __________________ Individer, der residerer i transparente silikatbaserede domiciler, bør ikke tilrådes, at accellerere større eller mindre objekter af geologisk oprindelse.
|
Til top |
|
|
micjen Forum Bruger

|
Sendt: 20 Januar 2004 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 Januar 2004 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
ahh, jammen jeg kender da godt den cylinder ting, vidste bare ikke det var svs 
Men her, og deres øvrige subs, er jo også i en noget anden pris katagori (Efter hvad jeg lige hurtigt kunne finde) hvem/hvor kommer til at fohandle dem i DK?
Ang transmissionline design. Kan godt forstå princeppet bag dem, og det lyder vældigt rart, men hvis man fik en lukket sub der kunne drible lige så langt ned, ville det så ikke være at foretrække?.. men går ud fra at subs bygget over transmissionline designet er en tand billigere end lukket subs, der yder det samme da de kræver mindre forstærker? __________________ Individer, der residerer i transparente silikatbaserede domiciler, bør ikke tilrådes, at accellerere større eller mindre objekter af geologisk oprindelse.
|
Til top |
|
|
Bent Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Status: Offline Indlæg: 222
|
Sendt: 21 Januar 2004 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
syska Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 493
|
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Får snart en SVS 20-39 Plus, så kan jeg jo sige hvad jeg mener om den..... :-P
|
Til top |
|
|
micjen Forum Bruger

|
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
syska skrev:
Får snart en SVS 20-39 Plus, så kan jeg jo sige
hvad jeg mener om den..... :-P |
|
|
Meget gerne!
|
Til top |
|
|
syska Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 493
|
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Damm, det var fandme DM i hurtig svar på den :-P.
Skal også selv engang have nogle andre Front højtalere, dem jeg har nu fylder af helvede til, nogle JBL S312 hvis folk kender dem.
Så der skal jeg nok have lidt hjælp til valg af disse. Regner ikke med at det skal være de vilde bass speakers da jeg regner med at SVS laver det bass der skal til, men den tid den sorg, vi må vi se hvad der kommer af foreslag.
// ouT
|
Til top |
|
|
The Bruce Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 124
|
Sendt: 26 Januar 2004 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg går pt. og ovevejer at købe en PB2-Plus, men er desværre ved at flytte i lejlighed, så jeg ved ikke helt om jeg bliver nødt til at udsætte købet af en af "bas-autoriterne"?!
Jeg tænkte, at hvis jeg først skulle op i den prisklasse for en sub, så kunne jeg ligeså gå hele vejen (...til en vis grad  )
Jeg skal dog lige holde helt øje med kursen, da selv de mindste svingninger kan btyde en del for prisen i den sidste ende!!
micjen!!!!!!!!!! Er det Lambert (bruger fra forum) du tænker på, når du siger SVS kommer til DK eller hvordan?!! __________________ Police + Cops = PoliceCops
|
Til top |
|
|