| Sendt: 27 December 2007 kl. 02:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så jeg sidder her og læser og læser til langt ud på natten. Jeg var rimelig hooked på en Onkyo 875 eller 905(har ikke bestemt mig) surround A/V reciever. Så fandt jeg frem til at jeg nok ville anskaffe mig et par IKON 6 front, IKON 2 surround og en IKON vokal 2 center. Men så var det jeg begik den fejl at læse noget mere. Jeg fandt frem til at folk anbefaler at bi-amp/wire sine højtalere. Ind og kigge på Onkyo'en, minsandten, den kan bi-amp/wire mine 2 front højtalere og trække surround + center samtidig. Problemet: IKON 6 har en impedans på 6 ohm, og onkyo anbefaler at man minimum bruger højtalere med 8 ohm. Så er det jeg kigger rundt, og kommer frem til at JBL måske kunne være noget i samme klasse og nogenlunde samme pris, og de kører med 8 ohm. JBL L880 frontJBL L810 surroundJBL LC2 centerSpørgsmålet er så, hvilket ville setup er bedst? DALI bare sat til onkyo'en, eller JBL med bi-amp/wired front højtalere gennem onkyo'en? Tilgiv mig hvis der er noget galt med noget af det jeg har skrevet, jeg er 100% grøn i alt det her med lyd. Men man skal jo starte et sted :) Tommy
|