Bruger siden: 12 Marts 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 33
Sendt: 27 December 2007 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
Hej gutter.
Har lige købt et nyt lærred til hjemmebiografen, og blev nysgerrig efter at vide hvor langt væk fra lærredet andre ønsker at sidde?
Der er altid nogen der ønsker at sidde på forreste række i biografen, andre ønsker at sidde helt bagerst; men hvordan ser det ud når vi sidder derhjemme?
Det kunne også være interessant at vide om afstanden skyldes begrænsinger i projektoren eller andre forhold som gør at den optimale placering (efter egen smag) ikke kan opnås.
Selvom det muligvis er implicit for de fleste, skal det for en god ordens skyld siges at fx 1,5X betyder at man sidder 1,5 gange lærredets bredde fra selve lærredet...
Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
Jeg sidder med en afstand af 2*lærredets bredde. Hvis jeg sidder tættere på synes jeg at billedet "hakker" for meget. Og det er ikke min projektor der fejler noget. Jeg oplever det samme i biografen hvis jeg sidder for tæt på.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum