Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 00:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Lydanlæg til mit køkken (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hede98
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 27 December 2007 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har 2 stk. Windows XP MCE kørende, 1 stk. til stuen og 1 stk. til mit sove værelse.
Jeg har et VGA kabel fra kontor til stuen og et logitech bluetooth keyboard, virker fint.

Nu vil jeg gerne have noget musik i mit køkken. Vil gerne hører hvad i andre ville gøre hvis det er jer, men jeg har selv tænkte på nedenstående, med et par små aktive højttalere, dem vil jeg gerne have hjælp til at finde...

http://www.hifiklubben.dk/produkter/lyd_i_alle_rum/pinsoundb si_pinnacle_soundbridge__sortsoelv.htm

Endvidere har jeg også tænkt på et par Argon 7021, sat på en forstærker, styret via min MCE.

Hvad ville i gøre, kom med forslag.

Til top Vis Hede98's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hede98

Claus_DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 December 2007 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Jeg kender ikke til nogen gode små aktive højtalere.

Jeg er selv lidt i samme situation, hvor jeg er igang med at bygge nyt hus og jeg kan fortælle dig hvad min plan er hvert fald.

Jeg har anlægget i stuen, hvorfra jeg trækker højtalerledninger ud i køkkenet. Da jeg har intentioner om at køre 7.1 er jeg nødt til at anskaffe mig en ny integreret forstærker som jeg så sætter i stuen. Den skal så have lyd fra PS3 (mediecenter), samt CD-spiller/DVD-spiller. Der er jo flere udtag på disse så det bør være muligt at få signalet trukket til forstærker nr 2.

Mht betjening ender jeg nok med en radiostyret multiremote således jeg ikke behøver line of sight.

Så buttom line, jeg vil anbefale seperat forstærker placeret i et andet rum og så trække højtalerkabel. Går ud fra du stadig kan styre volumen og alt sammen fra MCE jo.

Til top Vis Claus_DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus_DK

JRolLbs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 December 2007 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Hvor små skal højtalerne være, og skal det være i samme prisklasse som de Argon, du linker til? Ellers ved jeg, dynaudio laver nogle små aktive, men de er  vist ikke helt billige. Derimod har jeg _rigtig_ god erfaring med disse: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=52926309

Min storebror spiller med et sæt i hans "ministudie" og det er simpelthen ufatteligt, hvad de formår til den meget beskedne pris! Der er i alt 4 forstærkere, altså en til bas og en til diskant pr. højttaler. _Meget, meget_ få forstærker\højttaler kombinationer ville kunne slå dem i denne prisklasse.. Tror, du kan lytte til dem hos aage..

Bevares, udseendet er ikke det bedste, men det er der vel råd for, hvis man er lidt kreativ 

Til top Vis JRolLbs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRolLbs

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes