Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 23:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dali Ikon 6 VS. Dali Concept 8 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Selveste Thomas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 29 December 2007 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jah, overvejer lidt at træde op i de voksens rækker, og sælge mine rimelig nye CV VE15-F . og købe et par Ikon 6 eller Concept 8.. eller var B&W DM683 også en mulighed?

Ved det er smag og behag, men hva er jeres vudering? er denne Ikon 6, så meget mere genial end Concept 8? Størelsen på Concept 8, gør måske jeg holder lidt anstand fra den, da jeg snart skal flytte..

Håber at få lidt af jeres meninger.

Godt nytår

Rohlander
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 December 2007 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

http://www.testberichte.de/test/produkt_tests_dali_ikon_6_p5 7006.html

http://www.testberichte.de/test/produkt_tests_dali_concept_8 _p37909.html

http://www.testberichte.de/test/produkt_tests_b_w_bowers__wi lkins_683_p105604.html

Stereoplay er det magasin der har testet alle disse 3 og mens der kun er 1 points forskel imellem ikon 6 og B&W683 så falder concept 8 en del bagud.......der er nok trods alt blevet sparet en del steder men den er også 1000-1500 kr. billigere pr. stk.

Så uden at have hørt dem så er 683 og Ikon6 nok meget et spørgsmål om smag så burde de lyde klart bedre end concept8

Jeg vil dog klart overveje en brugt løsning hvis jeg var dig - du kan få rigtig meget vellyd for 6000-9000 især hvis du mest har lyst til at ofre de 6000.......du finder let et ekstremt meget bedre højtalersæt på brugtmarkedet end de 6000 concept8 koster det er min holdning.

Men held og lykke i jagten

Martin Logan Spire
Soveværelse:
Hofli Integra 5.1
Holfi Xara NFB REX
Marin Logan Motion 4
Audio Physic Luna
Reserve:
Nad S300
Til top Vis Rohlander's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rohlander

nitrotg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 December 2007 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

nu har jeg ikke hørt concept højtalerne men kan da se en kæmpe forskel på dem og det er diskanten som efter min mening gør ikon højtalerne så speciel..

Hybrid diskanten som er i ikon er virkelig klar og lys..  nogen mener for lys til musik men da jeg mest bruger dem til film er de geniale. syntes dog også de spiller min musik helt fint

Ville dog ikke bruge dem uden en sub da jeg ikke syntes de giver helt nok bas.. selvom jeg kører bi-amping på dem..

Til top Vis nitrotg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nitrotg

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes