Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 22:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Nyt 37" TV...? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 29 December 2007 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Min far skal have nyt fjernsyn, og vi er blevet enige om at 40" er lige voldsomt nok, så det skal være en 37.

Jeg har sagt til ham at jeg har hørt godt om Samsungs M86 og M87 (er de ikke ens?) som kan fås til ca 8.000 kr... - en pris han var ualmindeligt glad for, som måske kunne strækkes hvis der er bedre forslag.

Jeg har på det sidste hørt en del snak om Plasma, og specielt Panasonic. - og en hurtig søgning viste at de rent faktisk lavede Plasma-skærme i 37"... Er de noget værd? (prisen er den samme)

Er der ellers alternativer op til max 12-14k? (gerne stadig omkring de 8-10k dog)

Til top Vis Steffeng's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steffeng

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 December 2007 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Vil absolut anbefale en Plasma fra Panasonic (PV70). Her får han et flottere billede, og en hurtigere betjening. Jeg er virkelig godt tilfreds med mit. Det skulle kunne købes til 9500,- på Geco.dk og der har været rygter om at Bilka skulle have det til ca. samme pris.

Med mindre han skal sidde med næsen helt oppe i fjernsynet, vil jeg dog anbefale en 42" udgave. Man vender sig lynhurtigt til størrelsen, og fra 2½ meter virker under 42" pludselig lille. Jeg sidder 3 meter fra min, og er begyndt at kigge efter en 50"

Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2007 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

kan se at den kan fåes til under 9k på nettet... (jf pricerunner.dk)

hvad er forskellen på den og PX70? (det var nemlig den jeg havde kigget på)

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2007 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

PX modellen har også DVB-T tuner (mastbaseret digital tuner)

Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2007 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

hmm til 8300 kr for den med tuner og 8900 kr for den uden, burde det da vist være en nobrainer...

Men er det simpelthen bare blevet en kendsgerning at plasma er bedre en lcd? (var da en overgang hvor plasma var noget hø)

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 29 December 2007 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Steffeng skrev:

hmm til 8300 kr for den med tuner og 8900 kr for den uden, burde det da vist være en nobrainer...

Men er det simpelthen bare blevet en kendsgerning at plasma er bedre en lcd? (var da en overgang hvor plasma var noget hø)

Plasma er ikke ubetinget bedre end LCD. Men de 3 "store" plasma udbydere på markedet Pioneer,Panasonic og Samsung laver faktisk kun gode produkter. Hvorimod der findes et utal af mindre heldige LCD produkter.

Pioneer laver uden tvivl markedets bedste TV, både full-hd og SD . Men de koster også !

Tar man udgangspukt i Panasonic´s PX70,som fås til ca 9500 DKR hos DK forhandlere, - skal man altså op og ofre ca det dobbelte, for at finde et LCD som billedmæssigt bare er i nærheden.

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2007 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Der har tidligere været nogle ulemper med plasma, som har betydet at flere producerenter har vendt teknologien ryggen.

De mest omtalte ulemper har være fastbrænding af billede, højt strømforbrug og derfor støj fra blæsere og lav opløsning.

PV70/PX70 kører stadig en lav opløsning på 1024x786 men Panasonic har effektiv kompenceret ved at udstyrre tv'et med en rigtig god scaler. Dermed kan man sende alt op til 1080P til tv'et uden ulemper. Den lave opløsning er ikke synlig fra 42" og nedefter.

Fastbrænding af billedet er næsten fortid. Man skal ikke køre fuld kontrast på dem i starten og den første månede er det en god ide at være opmærksom på at den ikke kører mange timer i træk med et markant (kraftige farver) fast billede på skærmen. Ellers er det ikke noget man behøver at tænke på.

Strømforbrug og blæserlarm er helt fortid... i hvertfald på omtalte Panasonic, som er helt lydløs, og ikke bruger mere strøm end andre tilsvarende fjernsyn.

... men 37" er altså ikke ret stort

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes