| Forfatter |
|
SilverLine Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2006 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 309
|
| Sendt: 29 December 2007 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey forum...
Jeg er lidt i tvivl om hvilken størrelse fladskærm jeg skal vælge. Det drejer sig om samsung m8 serien. Jeg har pt. et samsung Le40M87 til låns, og efter jeg har fået lavet en del om i farve/lys/gamma indstillingerne, er billedet blevet fint, meeen nu er jeg sgu blevet lidt i tvivl, om det er en anelse for stort. "Se" afstanden er ca. 2,5m, så har lidt overvejet et 37" nu, men hvad jeg har læst har den ikke "Super Clear Panelet" så mit spørgsmål lyder egentlig på, om hvor meget det panel gør for billedet. For hvis det ikke er noget man kan se, kan det godt være jeg hellere vil have 37". Så hvor meget bedre er billedet på 40" kontra 37" med en afstand på 2,5m ??
Håber på svar...
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
| Sendt: 29 December 2007 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
uden tvivl ville jeg vælge 40". netop pga clear panelerne. de giver meget bedre sort niveau. og et skarpere billede. jeg er vild med det, men det er ikke alle der er det..
| |
SilverLine Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2007 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
andersena skrev:
| uden tvivl ville jeg vælge 40". netop pga clear panelerne. de giver meget bedre sort niveau. og et skarpere billede. jeg er vild med det, men det er ikke alle der er det.. |
|
|
Jeg synes nemlig også jeg er nået frem til et fornuftigt sort niveau på 40èren, men blev så lidt i tvivl om hvor meget at det clear panel gjorde. Lyder det helt ved siden af, at have 40" på en se afstand på 2,5m ?
|
| Til top |
|
| |
NillerViborg Lukket konto

Sound2Vision/LC Audio. Efter eget ønske!
Bruger siden: 17 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 320
|
| Sendt: 30 December 2007 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
SilverLine skrev:
andersena skrev:
| uden tvivl ville jeg vælge 40". netop pga clear panelerne. de giver meget bedre sort niveau. og et skarpere billede. jeg er vild med det, men det er ikke alle der er det.. |
|
|
Jeg synes nemlig også jeg er nået frem til et fornuftigt sort niveau på 40èren, men blev så lidt i tvivl om hvor meget at det clear panel gjorde. Lyder det helt ved siden af, at have 40" på en se afstand på 2,5m ?
|
|
|
- Vi sidder ca. 3 meter fra en 50", men det er selvfølgelig osse en pioneer, ikke sådan noget fjernøst-plast dér... - Den bliver nok skiftet til 60" FullHD Pioneer'n, når de kan levere igen...
Lars / Viborg
|
| Til top |
|
| |
SilverLine Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2007 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
NillerViborg skrev:
SilverLine skrev:
andersena skrev:
|
|
|
|
|
- Vi sidder ca. 3 meter fra en 50", men det er selvfølgelig osse en pioneer, ikke sådan noget fjernøst-plast dér... - Den bliver nok skiftet til 60" FullHD Pioneer'n, når de kan levere igen...
Lars / Viborg
|
|
|
Har kigget på pioneer 508XD men ligger desværre over min prisklasse, så jeg nøjes.
Btw. Ville gerne kunne bruge den digitale indbyggede modtager. Vi har yousee, og har læst på deres infoside at for kan kunne modtage digitalt tv igennem dem, skal man købe deres digital modtager samt et kort. Kan det ikke lade sig gøre, at bruge den indbyggede, i stedet for at skulle have ekstra ved siden af. For så ryger fidusen lidt, synes jeg ??
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 December 2007 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
428XA / XD er mere spiselig prismæssigt... - Ellers ville jeg da nok anbefale Panasonic PX70 eller PZ70 ( Full HD ) - IMHO meget bedre billede og samlekvalitet end samsung'erne...
Lars / Viborg
|
| Til top |
|
| |
SilverLine Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2007 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja men har mere eller mindre bestemt mig for samsung. Men nogen der kunne svare mig på mit spørgsmål, ang. digital modtagelse vs. yousee
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 720
|
| Sendt: 30 December 2007 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
2,5" til 40" er slet ikke for tæt på.
__________________ Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 December 2007 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
SilverLine skrev:
| Ja men har mere eller mindre bestemt mig for samsung. Men nogen der kunne svare mig på mit spørgsmål, ang. digital modtagelse vs. yousee |
|
|
Det er PT kun de nyeste dyrere sony modeller, NAD samt Loewe der (svjv) har DVB-C Tuner i. - Så umiddelbart, med det der koreaplast som du af uforklarlige årsager har forelsket dig i, skal du ha' en boks for at køre digital TV på kabel-TV...!!
Tør man spørge hvorfor du er blevet forelsket i Samsung'en???
Lars / Viborg
|
| Til top |
|
| |
SilverLine Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Januar 2008 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
NillerViborg skrev:
SilverLine skrev:
| Ja men har mere eller mindre bestemt mig for samsung. Men nogen der kunne svare mig på mit spørgsmål, ang. digital modtagelse vs. yousee |
|
|
Det er PT kun de nyeste dyrere sony modeller, NAD samt Loewe der (svjv) har DVB-C Tuner i. - Så umiddelbart, med det der koreaplast som du af uforklarlige årsager har forelsket dig i, skal du ha' en boks for at køre digital TV på kabel-TV...!!
Tør man spørge hvorfor du er blevet forelsket i Samsung'en???
Lars / Viborg
|
|
|
Fordi det er det fjernsyn jeg kan betale, hvor jeg synes billedet er fornuftigt og designet er lækkert. Samtidigt med at det kan kører 1080p
|
| Til top |
|
| |