Sendt: 01 Januar 2008 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej morten300
Din Infocus 4805 er faktisk en rigtig fin projektor, med naturlige farver og en fin kontrast. Som du er klar over, har den ikke tilstrækkelig opløsning til rigtigt at kunne udnytte et HD-signal.
Når det er sagt, så er jeg overbevist om at du alligevel vil kunne se en forbedring. HD-formaterne (Blu-Ray og HD-DVD) er langt mindre komprimerede. Det giver færre artifakter og langt bedre farveovergange end en almindelig DVD, og det vil også kunne ses på en projektor med lav opløsning.
Før jeg fik min Optoma HD72i projektor, havde jeg en Infocus X1 (800*600 native) som jeg prøvede at fodre med signalet fra min HDTV satellit receiver. Det så simpelthen fantastisk ud, og det skete mere end en gang at mine gæster troede, at der var tale om en ægte HD-Ready projektor!
Så kort sagt: Ja, du vil helt sikkert kunne se forskel. Dog kan kvaliteten på ingen måde konkurrere med det, du får ud af en tilsvarende god projektor med højere opløsning.
Jeg tør ikke udtale mig om hvilken af de nævnte afspillere, der er bedst til afspilning af DVD, idet jeg ikke kender nogen af dem. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|