Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 14:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: HD og ældre projektor? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
morten300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 01 Januar 2008 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Hey.

Jeg går lidt og overvejer at købe HD-dvd-afspilleren Toshiba HD-E1 fra Elgiganten.

jeg har allerede en Infocus 4805 projektor (dvs. den er ikke fremstillet til HD), samt en Harman/kardon AVR 235 reciever og en Pioneer DV-380 dvd-afspiller.

Spørgsmålet er så hvor meget bedre mit billed vil blive med en HD-afspiller, når min projektor ikke er optimeret til det? og hvor godt vil billedkvaliteten blive på mine gamle dvd-film med HD-E1, i forhold til min DV-380?

Til top Vis morten300's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morten300

kaizer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Sendt: 01 Januar 2008 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Det kan da godt være billedkvaliteten vil blive bedre, men du vil jo ikke få højere opløsning. Det afhænger måske også af hvilke justeringsmuligheder der på HD-E1. Jeg formoder der er større mulighed for at tilpasse billedet med denne kontra DV-380.

Jeg spurgte engang på et udenlandsk forum, om der var noget at hente ved at bruge M1-indgangen kontra component. Det svar jeg fik mente det kunne gå begge vegne, og jeg beluttede mig for at holde mig til component.

Til top Vis kaizer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaizer

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 01 Januar 2008 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Hej morten300

Din Infocus 4805 er faktisk en rigtig fin projektor, med naturlige farver og en fin kontrast. Som du er klar over, har den ikke tilstrækkelig opløsning til rigtigt at kunne udnytte et HD-signal.

Når det er sagt, så er jeg overbevist om at du alligevel vil kunne se en forbedring. HD-formaterne (Blu-Ray og HD-DVD) er langt mindre komprimerede. Det giver færre artifakter og langt bedre farveovergange end en almindelig DVD, og det vil også kunne ses på en projektor med lav opløsning.

Før jeg fik min Optoma HD72i projektor, havde jeg en Infocus X1 (800*600 native) som jeg prøvede at fodre med signalet fra min HDTV satellit receiver. Det så simpelthen fantastisk ud, og det skete mere end en gang at mine gæster troede, at der var tale om en ægte HD-Ready projektor!

Så kort sagt: Ja, du vil helt sikkert kunne se forskel. Dog kan kvaliteten på ingen måde konkurrere med det, du får ud af en tilsvarende god projektor med højere opløsning.

Jeg tør ikke udtale mig om hvilken af de nævnte afspillere, der er bedst til afspilning af DVD, idet jeg ikke kender nogen af dem.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes