| Forfatter |
|
Alland Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 515
|
| Sendt: 01 Januar 2008 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er den lykkelige ejer af en Pioneer PDP4280XA. Super tv!!
Jeg har flere steder læst, at en af de eneste svagheder der er ved pioneers skærme, er deres standard indstillinger, og at der er mulighed for endnu bedre billede, hvis man får rettet lidt på de her indstilliger.
Nu er min erfaring med finindstilling af ovennævnte noget begrænset, så tænkte på om der var nogen derude der kunne komme med noget input. Jeg er med på at lysforhold osv. spiller meget ind, men er der nogle steder hvor jeg bare SKAL ændre standardindstillingerne fordi det bare generelt forbedrer billeder?? Det skal siges at jeg har slået alt støjreduktion fra allerede.
På forhånd tak -Allan
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 04 Januar 2008 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du får det bedste ud af at få det ISF Kalibreret. Tjek evt. med Otto fra AV-Precission fra Horsens om han ikke kan komme forbi og kalibrerer det. Han har sikkert den Datacolour software som man så via hans barbare kan bruge den som et software fjernbetjening og tislutte via et serielt stik på skærmen, der ved kan han komme i kontakt med dens indbyggede speciel menuer. Så tag kontakt med ham
__________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
Alland Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2008 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved godt man kan betale sig fra det.. synes bare det er mange penge at give for noget, som jeg med min skærm ikke får det optimale ud af.. har jo "kun" 4280 modellen, så kan ikke gemme indstillingerne på samme måde som på en 428... så vidt jeg har forstået får man både en dag og aften kalibrering hvis man betaler sig fra en isf-omgang, og det er der ikke mulighed for med 4280'eren..
jeg håbede mere på der var nogen der lige kunne komme med de væsentligste punkter man kunne rette på i forhold til fabriksindstillingerne..
-Allan
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 00:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alland skrev:
|
Ved godt man kan betale sig fra det.. synes bare det er mange penge at give for noget, som jeg med min skærm ikke får det optimale ud af.. har jo "kun" 4280 modellen, så kan ikke gemme indstillingerne på samme måde som på en 428... så vidt jeg har forstået får man både en dag og aften kalibrering hvis man betaler sig fra en isf-omgang, og det er der ikke mulighed for med 4280'eren..
jeg håbede mere på der var nogen der lige kunne komme med de væsentligste punkter man kunne rette på i forhold til fabriksindstillingerne..
-Allan
|
|
|
Har du været ovre på "recordere.dk" ? - der har der været en del om indstillinger på Pio
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 02:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alland skrev:
|
-Allan
|
|
|
Man kan vel sige at du bare kan lade være med at ændre på indstillingerne bagefter? Ellers mener jeg man får et print af indstillingerne, så man har det på papir __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Alland Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
Alland skrev:
|
-Allan
|
|
|
Har du været ovre på "recordere.dk" ? - der har der været en del om indstillinger på Pio
|
|
|
Jeg er faktisk faldet over nogle af de tråde efter jeg lavede dette indlæg, så er ved at være ok tilfreds med det hele nu..
Men tak for tippet..
-Allan
|
| Til top |
|
| |
Alland Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
Alland skrev:
|
-Allan
|
|
|
Man kan vel sige at du bare kan lade være med at ændre på indstillingerne bagefter? Ellers mener jeg man får et print af indstillingerne, så man har det på papir
|
|
|
Det kunne godt ske man lige skulle prøve at kontakte otto når de økonomiske tømmermænd efter december har lagt sig.. hvis man, som du skriver, godt kan lave indstillingerne og får et print bagefter er det måske nok pengene værd..
-Allan
|
| Til top |
|
| |
tobywan Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 465
|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|