Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 18:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Samsung PS-42C96HD? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 01 Januar 2008 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Jeg har tænkt mig at gå fra idéen med LCD og så købe Plasma. Jeg har også kig på Panasonic's PV70 serie. Men jeg kan bedre lide Samsung design. Jeg har tænkt mig at kigge på Samsung PS-42C96HD. Er det et godt tv?

jeg vil lige se hvor man kan finde ophæng henne

Pugholms HiFi
Til top Vis Pugholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pugholm Besøg Pugholm's Websted

Westergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Januar 2008 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

jeg har hængt min kammerats th42px70 op med et omnimount 1N1L beslag

det er helt flat og en lækker kvalitet

jeg ville nok holde mig til pana frem for samsung (men har dog ikke set billedet på C96-modellen)

Til top Vis Westergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Westergaard

Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Januar 2008 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Jeg har et Panasonic TH42PV60 inde på mit værelse lige nu, og billedet er super!
Men jeg har ikke set samsung endnu, men jeg kan meget bedre lide designet på Samsung

Pugholms HiFi
Til top Vis Pugholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pugholm Besøg Pugholm's Websted

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 07:19 | IP-adresse registreret  

Pugholm skrev:

Jeg har tænkt mig at gå fra idéen med LCD og så købe Plasma. Jeg har også kig på Panasonic's PV70 serie. Men jeg kan bedre lide Samsung design. Jeg har tænkt mig at kigge på Samsung PS-42C96HD. Er det et godt tv?

Jeg har kalibreret et par Samsung'er, og jeg er ikke imponeret. Panasonic er efter min mening klart bedre. Jeg vil ikke sige at Samsung'erne er decideret ringe, eller at der er en enkeltstående ting der gør at man skal holde sig væk - men på billedkvaliteten er der bare en lang række punkter hvor den er et skridt under Pana, uden at jeg rigtigt kan finde på noget den gør bedre.

Jeg mener dog afgjort at Samsung's plasma er bedre end Samsung's egne LCD, så på dén led vil det stadig være et fremskridt. Samsung er efter min mening et af de mest overvurderede mærker på markedet.

Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2008 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Jeg havde først kigget på Samsung LCD tv. Der kiggede jeg på 42", men så fandt jeg ud af at PLasma var bedre. Og synes virkelig Samsungs plasma er kanont flot!

Men er der nogen der ved hvor meget forskel der er imellem Panasonic og Samsung plasma?

Pugholms HiFi

Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2008 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Min bror har tilbudt mig et Panasonic Th42PV60 ½ år gammel med ophæng. Det er 100% i orden, og ingen ridser. Ligesom hvis det lige var pakket op. Han vil have 7000kr for det? Har har kviteringer for 12000kr.
Er det en fair pris for mig, eller skal jeg hellere give 1000kr mere og så købe den samsung? Grunden til at han vil have en nyt fladskælrm er at han vil gå over til LCD.

Pugholms HiFi

Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2008 kl. 07:14 | IP-adresse registreret  

INgen der vil synes det er et okay køb?`Det er jo lidt nemmere for mig at købe det, end at skulle til at bestille det over nettet, og så vente, fremfor at gå 5 meter, og hente det

Pugholms HiFi

Westergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 08:41 | IP-adresse registreret  

det kan ikke betale sig, et Th42PX70 kan nemt findes til 9999 kr. INCL levering, hos autoriseret forhandler (når du nu ikke gider at gå mere end 5 meter )

Det har det nyere G10 panel = bedre billede (flottere design, i mine øjne) og digital tuner

Et ophæng behøver ikke at koste alverden..

PV60 skal være 2000 kr billigere før jeg ville overveje det!

Til top Vis Westergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Westergaard

WC Fields
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Så blev du så meget klogere: Din bror vil snyde dig. Når det kommer til stykket er vi alle nogle egoister - der tænker mest på os selv frem for andre.  Allerede der burde du høre alarmklokkerne ringe. Et nyt PX70 panel er langt bedre. Der er efter min mening sket en pæn forbedring op til det nye PX70-panel.
Til top Vis WC Fields's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af WC Fields

Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2008 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Så I mener at PV70 er noget bedre end PV60 serien?
Fordi synes nu PV60 har et flot billede! Og synes også det er pænt, når det bliver hængt op

Men kan det passe at PV60 er G9 paneler , og PV70 serien er G10?

hvor meget forskel er der mellem G9(Hvis det nu hedder det) og G10 ?

Pugholms HiFi

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

PanaPV60 led generelt af et fænomen der kaldes "purple snakes" (SØG !). Det er rettet i Pana70.

Men "Pugholm" for satan ! . . . . plasma,projektor,LCD,plasma.  osv osv osv osv osv gaaaaabbbbb !

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

lennon skrev:

PanaPV60 led generelt af et fænomen der kaldes "purple snakes" (SØG !). Det er rettet i Pana70.

Men "Pugholm" for satan ! . . . . plasma,projektor,LCD,plasma.  osv osv osv osv osv gaaaaabbbbb !

Ved godt jeg havde mange planer med projektor, men fandt ud af at hvis jeg kune ville smide 8000kr, kunne jeg ikke få ligeså godt billede som PLasma/LCD  Jeg skøjter rundt mellem LCD og Plasma

Pugholms HiFi

Scarecrow
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Må indrømme, at jeg ikke har set nogen andre Plasma-tv end Samsungs. Men de har nu også et godt billede..! Personligt ville jeg nok vælge den Samsung PS-42Q96HD - den er dyre, men den har helt sikkert også et bedre billede!

Personligt er jeg heller ikke så vild med at handle over net-butikker, mht. fjernsyn. Står selv og skal købe et tv, og et Plasma skal altid stå oprejst (også under transport). Og stoler ikke helt på at det kan lade sig gøre - desuden bøvlet, hvis der skulle være noget i vejen med det tv.

Jeg synes så også, at man faktisk kan få en ok god projektor i et mindre prisleje:
  http://www.hifiklubben.dk/produkter/billede/projektor/optoma _hd70_video_projektor_hvid.htm

Der mangler selvfølgelig lærred så, men sys stadig billedet er bedre på den projektor, end der er på de fleste "almindelige" fladskærme... But that's just me

Til top Vis Scarecrow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scarecrow

Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Jamen jeg kigger lidt til det Plasma jeg har linket til Og så en LCD for at tage noget modsat at af plasma : Samsung LE37M86BD.

Men jeg har "valgt" en LCD med fullHD som modsatte af Plasma, fordi hvis det bliver plasma køber jeg nok Blu-ray til tv'et

Pugholms HiFi

Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Januar 2008 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Jeg hænger lidt mellem Samsung LM86BD + Blu-ray & Samsung PC96HD .

Men jeg bruger meget min pc hvor jeg tit overvejer at sætte det til tv'et og bare nørde de fedeste bilspil på 40"  Det overvejer jeg meget. Og efter hvad jeg læser er LCD bedst til PC/konsol.

Så måske kunne det også være LCD.

Pugholms HiFi

Toebs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Scarecrow skrev:

Må indrømme, at jeg ikke har set nogen andre Plasma-tv end Samsungs. Men de har nu også et godt billede..! Personligt ville jeg nok vælge den Samsung PS-42Q96HD - den er dyre, men den har helt sikkert også et bedre billede!

Personligt er jeg heller ikke så vild med at handle over net-butikker, mht. fjernsyn. Står selv og skal købe et tv, og et Plasma skal altid stå oprejst (også under transport). Og stoler ikke helt på at det kan lade sig gøre - desuden bøvlet, hvis der skulle være noget i vejen med det tv.

Jeg synes så også, at man faktisk kan få en ok god projektor i et mindre prisleje:
  http://www.hifiklubben.dk/produkter/billede/projektor/optoma _hd70_video_projektor_hvid.htm

Der mangler selvfølgelig lærred så, men sys stadig billedet er bedre på den projektor, end der er på de fleste "almindelige" fladskærme... But that's just me

er du sikker på at de skal stå oprejst? Har sku' da set sådan noget på discovery hvor de fremstiller plasma TV, tror det var på samsungs fabrikker, der ligger de da vandret meget af tiden. Og de bliver rystet og alt muligt for at kvalitets tjekke.

Står selv i samme situation at jeg er i tvivl om jeg skal tage samsungs Q96 eller Panasonics PX70.
De koster ca. det samme.
Jeg synes samsung er flottere design, men ikke mega meget flottere.
samsung har også lidt bedre tilslutnings muligheder, 3xHDMI og digital lyd ud.

Men hvis billedet er bedre på Pana vil jeg hellere have pana.
Jeg har dog svært ved at komme ud og se på dem da jeg er meget dårligt gående for tiden, så hvis der er nogen som har nogle input som kan få mig ud af mit "dilemma"

P.S. Er der en som kan forklare mig forskellen på Pana PX70 og pana PX71?
Til top Vis Toebs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toebs

Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Januar 2008 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Pugholm skrev:

Jeg hænger lidt mellem Samsung LM86BD + Blu-ray & Samsung PC96HD .

Men jeg bruger meget min pc hvor jeg tit overvejer at sætte det til tv'et og bare nørde de fedeste bilspil på 40"  Det overvejer jeg meget. Og efter hvad jeg læser er LCD bedst til PC/konsol.

Så måske kunne det også være LCD.

Har lige læst flere steder at mange anbefaler LCD til Konsol og pc. Tror det bliver lidt det, det bliver til måske.

Pugholms HiFi

Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2008 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Hvad vil I sige hvis jeg købte LCD Tv fremfor plasma? Tror det ender med det, da jeg gerne vil have min pc sluttet til, da jeg har nogle Bilspil, og et Logitech G25, som ville være fedt at køre over 37"-40" fremfor 20"

Pugholms HiFi

Scarecrow
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007
Sendt: 09 Januar 2008 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

TorbenMP skrev:

er du sikker på at de skal stå oprejst? Har sku' da set sådan noget på discovery hvor de fremstiller plasma TV, tror det var på samsungs fabrikker, der ligger de da vandret meget af tiden. Og de bliver rystet og alt muligt for at kvalitets tjekke.

100% sikker...
De kan godt ligge ned, men panelet er mere skrøbeligt end LCD når det ligger ned, og tåler derfor ikke så mange/store rystelser.
Og derfor dækker garantien heller ikke, hvis det skulle gå i stykker under en transport hvor det ligger ned.

Mvh
Scarecrow

Til top Vis Scarecrow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scarecrow

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes