Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 06:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Hvordan sikrer jeg husfreden (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mattissen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 07:45 | IP-adresse registreret  

Vi er flyttet og beslutningen er taget, surroundén skal ikke op igen. Vi brugte det sjældent og lyden ved musik lytning var som optaget i en dåse mariekiks .

Nu har jeg så læst indlæg og anmeldelser hele julen og håber nu på lidt hjælp er:

Valg af HT: jeg kikker på Dali 850 og 40. Stuen er små 50m2, er det at skyde gråspurve med kanoner at gå på Dali 40 ?. Hvis ja, er 850´eren for gammel en svend og bør jeg derfor kikke på andet ?.

Valg af Anlæg: Her er jeg mere på den, end jeg er med på den... Fruen synes afgjort ikke at de gængse ståre systemer pynter i stuen. Er det muligt at finde et anlæg i midi størrelsen som kan spille de førnævnte HT´ere op ?. ( ønsker ikke endnu et surround anlæg ).

Musiksmag er Rocksymfonisk

På forhånd tak for hjælpen

Mvh

Mattissen

Til top Vis Mattissen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mattissen

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 07:56 | IP-adresse registreret  

Mattissen skrev:

Valg af Anlæg: Her er jeg mere på den, end jeg er med på den... Fruen synes afgjort ikke at de gængse ståre systemer pynter i stuen. Er det muligt at finde et anlæg i midi størrelsen som kan spille de førnævnte HT´ere op ?. ( ønsker ikke endnu et surround anlæg ).

Det afhænger vel lidt af prisklasse, men jeg vil mene at der er masser af muligheder for et kompromis, dvs. et anlæg der måske nok fylder lidt, men til gengæld er ganske pænt (især når du ser ud til at vil handle brugt): Thule, Primare, Densen, Arcam osv. Det lyder måske lidt forudindtaget, men kvinder skal ofte have tingene serveret på et sølvfad - hvis de i deres hoved forestiller sig et stort anlæg som en stor grim sort klods, så kan man argumentere nok for meget for at det godt kan gøres pænt - det trænger ganske enkelt ikke ind... Vis hende nogle pæne PR-billeder fra førnævnte producenter, og find ud af om der ikke skulle være noget af det hun rent faktisk synes er pænt - så har du dét at gå videre med.

Jeg har iøvrigt erfaring for at det kan opbløde kvinders holdning til stereo/surround anlæg betydeligt, hvis de kan finde ud af at betjene det selv, så det er også dér en fordel at holde dig til samme mærke mht. afspiller og forstærker, også selv om du måske ville kunne få lidt bedre lyd for de samme penge ved at mix-matche. Og/eller købe en aktivitets-styret multi-fjernbetjening ala Logitech. De fleste kvinder synes i virkeligheden at YDELSEN fra et godt system er rigtigt fedt, og de vil sjældent af med det når først de har det - HVIS de ellers kan finde ud af at bruge det, og det iøvrigt ikke er en direkte øjebæ. Hvis anlægget er en fremmed verden for hende, som det kun er dig der bruger, så vil det altid give problemer.

Et alternativ - igen alt efter økonomi - er iøvrigt at investere i et pænt, lukket skab, hvor elektronikken placeres i, evt. med en fjernbetjening der kan betjene systemet via RF.

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Altså, du er jo allerede gået af med dit surround for damens skyld, så må du vel også få et ordentlig anlæg 

Jeg synesdu skal kigge på noget Densen, som også findes i hvid, det er så pænt og enkelt det kan stå fremme, og det lyder godt. Højtalere ved jeg ikke helt, har aldrig rigtigt været den store Dali fan, men måske et sæt B&W?

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes