| Forfatter |
|
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 04 Januar 2008 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Under min surfen faldt jeg over "Historien om Sony":
http://www.sony.dk/view/ShowArticle.action?articlesection=1& amp;article=1094201858398&site=odw_da_DK
det må være det moderne begreb 'story telling' der er tale om.
Hvis man læser bogen "Made in Japan" skrevet af netop Akio Morita, er det et lidt andet billede man får.
F.eks. blev navnet SONY direkte opfundet til at 'lyde godt' i amerikanske ører. Det er et rent markedsføringsnavn, og har ikke noget med den historie der står på sony.dk at gøre. Og det kommer endda fra 'manden selv'.
Og så er der historien om walkman. På den første elektronikmesse hvor de viste en walkman der lige akkurat ikke passede i en skjortelomme, udstyrede de alle sælgerne med skjorte med ekstra store lommer, så de kunne vise folk at - vupti - den passer lige i skjortelommen.
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 04 Januar 2008 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
It's a Sonny-Boy
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
MichaelJDK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 674
|
| Sendt: 04 Januar 2008 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaehh... lur mig om der ikke er andre mærker der har lavet de samme "twists"... Andet skulle undre mig. Det drejer sig om salg og penge. Ikke pokkers meget andet  men jeg synes stadigvæk at Sony har lavet nogle fine og stabile produkter. Det er i hvertfald mine erfaringer med dem. __________________ Mvh, Michael Jensen
|
| Til top |
|
| |
redfox Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 663
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har aldrig kunnet fordrage det mærke, men det er jo smag og behag, selvom jeg har en s...-dvd i stuen. Den købte jeg, fordi den er sort og flad, så er der lige plads, og man ser den ikke så meget.
RedFox
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 03:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heh, kan huske den gang jeg arbejde i butik og det kunne lade sig gøre at ringe til Sony på en tirsdag, bede om salgsafdelingen og få følgende
besked: "De er på kursus alle sammen, prøv at ringe igen på mandag"  Det har jeg mærkeligt nok aldrig været udsat for andre steder end
Sony...
/U. __________________ DIY-blog
|
| Til top |
|
| |
MichaelJDK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 674
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
CarrotMan skrev:
Heh, kan huske den gang jeg arbejde i butik og det kunne lade sig gøre at ringe til Sony på en tirsdag, bede om salgsafdelingen og få følgende besked: "De er på kursus alle sammen, prøv at ringe igen på mandag" Det har jeg mærkeligt nok aldrig været udsat for andre steder end Sony...
/U. |
|
|
Hehe! Imponerende!  Det kunne jo have været et stort dansk forsikrings selskab. Eller et hvilken som helst teleselskab... __________________ Mvh, Michael Jensen
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
redfox skrev:
| Jeg har aldrig kunnet fordrage det mærke |
|
|
Hvorfor egentligt ikke? Sony er vel bare et massekonsumprodukt som så mange andre: Phillips, Pioneer, Denon, Panasonic m.fl. Produkterne gør hvad de skal - hverken mere eller mindre. Eller er der noget jeg har misset. Har selv Sony LCD og HD-recorder...valgt udelukkende pga. brugervenlighed - her synes jeg de er lidt foran... smag og behag (som du selv siger) __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
redfox skrev:
| Jeg har aldrig kunnet fordrage det mærke |
|
|
Hvorfor egentligt ikke? Sony er vel bare et massekonsumprodukt som så mange andre: Phillips, Pioneer, Denon, Panasonic m.fl.
Produkterne gør hvad de skal - hverken mere eller mindre. Eller er der noget jeg har misset.
|
|
|
Jeg kan nu heller ikke se hvad, de skulle have gjort, så man ligefrem ikke kan fordrage dem.... de vel en forretning som så mange andre. __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |