Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 22:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Playstation som Blu-Ray afspiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
vikings
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Som overskriften siger.

Playstation som Blu-Ray afspiller, er den ok til det?
Her tænker jeg især på støj fra drevet

Til top Vis vikings's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vikings

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Bruger siden: 18 Marts 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Den er en af de bedre da den hele tiden kan opdateres og følge med! 40GB versionen larmer mindst!

Håndtering af mediafremvisning.
Til top Vis steffenman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steffenman Besøg steffenman's Websted

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Tilgenglæld kan 40GB ikke afspille SACD og de gammle PS2 spil.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Bruger siden: 18 Marts 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Næ, men nu skulle den jo anvendes som Blu-ray afspiller

Håndtering af mediafremvisning.
Til top Vis steffenman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steffenman Besøg steffenman's Websted

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige erhvervet mig 40gb udgaven og min Sony HX1010 harddisk optager larmer væsentligt mere! Jeg var imponeret over støjniveauet. Som afspiller er den også helt fin, controlleren er en ok remote, og husk den er jo bluetooth, så du kan evt. køre billedet ind i et andet rum og stadig benytte controlleren. Smart . Billedet har jeg ikke noget at klage over, men heller ikke noget at sammenligne med ud over SD, og det tåler det vist ikke. Mht. betjeningshastighed så er den helt fin, syntes det er sejt at man kan spole x100 og at den faktisk reagerer hurtigt på det.

Kort sagt, den er fed.

Og dog er der alternativer ... f.eks. denne. Bemærk næsten samme pris og 6 film oven i hatten.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Jeg har lige erhvervet mig 40gb udgaven og min Sony HX1010 harddisk optager larmer væsentligt mere! Jeg var imponeret over støjniveauet. Som afspiller er den også helt fin, controlleren er en ok remote, og husk den er jo bluetooth, så du kan evt. køre billedet ind i et andet rum og stadig benytte controlleren. Smart . Billedet har jeg ikke noget at klage over, men heller ikke noget at sammenligne med ud over SD, og det tåler det vist ikke. Mht. betjeningshastighed så er den helt fin, syntes det er sejt at man kan spole x100 og at den faktisk reagerer hurtigt på det.

Kort sagt, den er fed.

Og dog er der alternativer ... f.eks. denne. Bemærk næsten samme pris og 6 film oven i hatten.

S-300 er dog væsentlig langsommere end PS3! Billedmæssigt ligger de lige efter min mening. S-300 er et fint valg. PS3 giver dog ligeså meget på billedfronten og mere til!

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Jeg har også hørt at de er noget svære at danse med den rene bluray maskiner, så jeg er godt tilfreds . Men man skal dog ikke undervurderer 6 film ...
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

I forbindelse med PS3 som BD afspiller, vil jeg kraftigt anbefale Sonys bluetooth fjernbetjening (koster ca. 225,-). Den virker helt suverænt (kva bluetooth) og holder strøm længere end den medfølgende kontroler.

Eller har jeg kun positivt at sige om PS3 som BD afspiller

Gaco
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Mine erfaringer med PS3 som BD afspiller er også særdeles god. Lige pt understøtter den vist ikke et loss lyd codec der hedder DTS-HD Master Audio og den kan vist heller ikke "bitstreame" lyd (men det kan man vist alligevel godt hvis man tilslutter den en receiver og den så gør det eller sådan noget), men den spiller lossless PCM fint og måske kommer der support for mere guf i fremtiden. PS3 kan helt sikkert opdatere til profile 2.0 og det er nok den BD afspiller der starter filmen hurtigst op når man smækker den i hvorimod der kan gå op til et par minutter før filmen kører på mange standalone afspillere.

Mht. støj fra drevet er der intet. Blæseren i konsollen kan godt køre lidt op efter lidt tid, men selv da er den meget lidt støjende. Den larmer da mindre end den HDD optager vi har stående til HDTV'et ved siden af.

Så efter min mening er PS3 en fremragende Blu-ray afspiller og kun entusiasten med hifi udstyr for flere hundrede tusind kroner har sådan set brug for mere :)

Til top Vis Gaco's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gaco

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Enig med det ovenstående. PS3 virker rigtigt godt som BD-afspiller & er meget støjsvag i 40gb versionen.

Det skal dog siges, at jeg ikke har set nogle stand-alone afspillere, hvorfor jeg ikke kan sammenligne den med noget eller sige om den er bedre / værre. Pointen er, at jeg synes den isoleret set gør det godt!

Mvh Jonas

Nyt på vej....
Til top Vis JoeConsultant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoeConsultant

Gaco
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2008 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Er der nogen her der har hørt med egne ører forskellen mellem 60gb og 40gb?

Jannik K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2004
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Hm, jeg vidste ikke der var forskel på PS3'erne mht. ventilation indeni.

Min 80 GB version larmer nu heller ikke så meget. Drevet er stort set lydløst, men blæseren kan jeg sagtens høre når der ellers er stille i rummet den står i.
Som de andre har skrevet er den ret god som blu-ray afspiller. Jeg har godt nok ikke prøvet andet, men som sammenligning har jeg haft en Denon 2910, og der er en verden til forskel i brugervenlighed og hurtighed. Sådanne ting er Sony rigtigt gode til og det har de altid været.

Og ja, sørg for at anskaffe bluetooth fjernbetjeningen. Den er dejlig at bruge til film.

Mvh Jannik

Til top Vis Jannik K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik K.

Brandt00
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

80 GB version? det må da vidst være en ny en;)
Til top Vis Brandt00's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brandt00

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Brandt00 skrev:

Den kan fåes i USA. Så nej, den er ikke ny.

Gaco
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2008 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Jannik K. skrev:

Hm, jeg vidste ikke der var forskel på PS3'erne mht. ventilation indeni.

Min 80 GB version larmer nu heller ikke så meget. Drevet er stort set lydløst, men blæseren kan jeg sagtens høre når der ellers er stille i rummet den står i.
Som de andre har skrevet er den ret god som blu-ray afspiller. Jeg har godt nok ikke prøvet andet, men som sammenligning har jeg haft en Denon 2910, og der er en verden til forskel i brugervenlighed og hurtighed. Sådanne ting er Sony rigtigt gode til og det har de altid været.

Og ja, sørg for at anskaffe bluetooth fjernbetjeningen. Den er dejlig at bruge til film.

Mvh Jannik

Du har altså en region 1 PS3 80gb? Det må da være lidt surt ikke lige at kunne gå ned i BB og leje blu-rays nu hvor det koster det samme som at leje DVD?

Men jo der er forskel. 40gb udgaven, udover at være en skrabet udgave mht. I/O indgange og features, bruger mindre strøm, bliver mindre varm, og blæseren kører dermed ved lavere hastigheder. Så jeg kunne godt tænke mig at høre hvis nogen har hørt både 40gb og 60gb first hand ;)

Jannik K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2004
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Brandt00 skrev:

Heh, nej den er skam ikke ny. Den er købt i Hong Kong inkl. en masse ekstra udstyr for mindre end hvad en 40 gb koster herhjemme

Gaco skrev:

Du har altså en region 1 PS3 80gb? Det må da være lidt surt ikke lige at kunne gå ned i BB og leje blu-rays nu hvor det koster det samme som at leje DVD?

Men jo der er forskel. 40gb udgaven, udover at være en skrabet udgave mht. I/O indgange og features, bruger mindre strøm, bliver mindre varm, og blæseren kører dermed ved lavere hastigheder. Så jeg kunne godt tænke mig at høre hvis nogen har hørt både 40gb og 60gb first hand ;)

Det er en region A, ja. Jeg lider ikke så meget under det med regionskodning, for har et arbejde, der bringer mig rundt omkring i verden. En blu-ray film koster typisk 150 DKK i Hong Kong, så jeg klager ikke.

Men det er da meget interessant at der er forskel på dem mht. køling og strømforbrug. Det vidste jeg godt nok ikke.

Til top Vis Jannik K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik K.

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Jeg tror de første der blev solgt på premieredagen - nogen af dem i hvert fald - larmede mere end de nye. Der har været meget debat om emnet og mange gæt på hvorfor.

En af forklaringerne (et gæt) lyder på at den ene af de 8 kerner i cell-processoren kan være defekt, så den konstant trækker en strøm = generere varme. Sony specificere kun PS3 som havende 7 kerner, så det kunne i princippet lade sig gøre uden yderligere problemer. Det er ubekræftet, men det er kendt faktum at processorleverandøren har haft MEGET store problemer med at leve op ti Sonys krav (en del af forklaringen på forsinkelsen).

Det jeg ved med sikkerhed er at af de 3 jeg har købt - alle 60gb, to på udgivelsesdagen og een i oktober (preinstalleret firmware 1,8) - larmer de to første ca. lige meget og den sidste VÆSENTLIGT mindre. 

40gb skulle have en nyere kerne (65nm mod 80nm i 60gb versionen) med lavere strømforbrug (og uden bagudkompatibilitet) og dermed mindre kølebehov.

Min egen er den første, og den mest støjende jeg har hørt. Jeg kan tydeligt høre når den kører på fuld damp (f.eks. ved folding), hvis der ikke er anden støj i rummet. Den kører dog upåklageligt og har aldrig meldt en overophedningsalarm (kommer på skærmen)... og det på trods af at den har foldet i snart 1000 timer og været brugt til musik, film og spil ca. lige så meget.

Tip ang. støj: min er ikke meget for at stå vertikalt... her larmer den klart mere... sikkert fordi luftindsugningen i bunden bliver delvist stoppet. Den bliver også mere stille hvis her er køligt hvor den står (under 20-21 grader).

Brandt00
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Sorry, troede lige jeg var lidt klog8)
Til top Vis Brandt00's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brandt00

amorte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:

I forbindelse med PS3 som BD afspiller, vil jeg kraftigt anbefale Sonys bluetooth fjernbetjening (koster ca. 225,-). Den virker helt suverænt (kva bluetooth) og holder strøm længere end den medfølgende kontroler.

Eller har jeg kun positivt at sige om PS3 som BD afspiller

Har faktisk netop i dag modtaget Sony's fjernbetjening til min 60Gb PS3, og ja, det fungerer bare!

Det varede få sekunder for PS3 at identificere fjernbetjeningen, nemmere bliver det ikke.

Til top Vis amorte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af amorte

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Nu kan jeg ikke lade vær med at være en smule skeptis

I roser alle PS3 som BR afspiller, men har i alle samme set den op mod en anden BR afspiller, så i har noget at have jeres udtagelser i. Altså PS3 og en anden BR afspiller på samme tv........

Har selv en PS3 som BR afspiller, men har da ingen ide om hvordan den er iforhold til andre maskiner. Så derfor kan jeg på ingen måde sige om den er god eller dårlig.

Det er på ingen måde for at tvivle på jeres udtagelser eller noget, men bare fordi at man har en PS3 og syntes at den har et flot billede gør det den jo ikke til en god afspiller. Syntes bare at mange kommer med udtagelser (negativt som positivt) uden egenligt at have noget i det  

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes