| Forfatter |
|
Nils001 Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 04 Januar 2008 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Jeg skal have købt et lydkort, til min laptop, der kan matche mit hifi-anlæg. Prisen skal helst ikke komme over 1500. lykortet skal primært bruges til musik og film, så det skal have en digital udgang der understøtter ac3-passth. Jeg har kigget på følgende model:http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=99374 er det godt? eller er der andre der er ligesågode/bedre? På forhånd mange tak. Mvh
|
| Til top |
|
| |
Angel Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 04 Januar 2008 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mark.S Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
| Sendt: 04 Januar 2008 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Nils001 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dvs. hvis jeg bare bruger digital udgangen, så vil der ikke være nogen forskel i lydkvaliteten på OPTOplay og Phase 24? Mvh
|
| Til top |
|
| |
Angel Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forskellen er ihvertfald minimal. Nogen påstår at der overhovedet ikke er nogen forskel. Jeg har hørt fra en kammerat, at hans anlæg fremhæver detaljerne ved at køre passthough gennem lydkortet, sådan forstærkeren gør arbejdet. I mit tifælde, når jeg sætter Out Asio til, så forøges dynamikken og detaljerne i høj grad. Lydstyrken vil cirka også svare til 6% højere, når jeg sætter det til. Jeg vil mene, at det kommer an på dit anlæg. Det er bare min erfaring med terratec phase. __________________ Stuebiografen med stil og power i ét
|
| Til top |
|
| |
Mark.S Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal lige siges, at jeg ikke har hørt nogle af kortene. Hvis jeg selv skulle have nyt lydkort, ville jeg også vælge Phase 24 pga. det pænere design og udvidede muligheder. Men flere valgmuligehder skader jo ikke 
Om om der faktisk er en forskel på den digitale udgang, er et meget omdiskuteret emne. Prøv at søge på "jitter" på hvilket som helst hifi-forum  __________________ Mit setup:
FLAC, Hercules DJ Console, Densen Beat B-100, Qln Signature MK. II
|
| Til top |
|
| |
Dan R. Hansen Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 824
|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, Jeg vil bare lige minde dig på at de fleste bærbare rent faktisk har et indbygget toslink. Det er bare ikke alle der ved hvor man skal lede  Der kan man typisk også sætte driveren til at sende alm. wav i 44.1 og 48 khz ud også. Så hvis du bare skal overføre digitale signaler til eksterne enheder som fx en reciver eller noget, ja så bør du lige overveje om du har nok i bærbaren selv.
__________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |
Nils001 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay.. der er ikke toslink i min bærbar, har undersøgt grundigt. men hvis der ikke er forskel på den digitale udgang, kunne man så ikke ligeså godt vælge dette - http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=375525 det skal lige siges at jeg er ligeglad med designet, for det skal nemlig bare være inde i et skab.
|
| Til top |
|
| |
Angel Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mark.S Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nils001 skrev:
| Okay.. der er ikke toslink i min bærbar, har undersøgt grundigt. men hvis der ikke er forskel på den digitale udgang, kunne man så ikke ligeså godt vælge dette - http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=375525 det skal lige siges at jeg er ligeglad med designet, for det skal nemlig bare være inde i et skab. |
|
|
Nogle af Creatives tidligere Sound Blaster-lydkort har resamplet alle signaler til 48 Khz, hvilket skulle have en negativ hørebar effekt. Desuden vil jeg også mene, at du får bedre drivere med et af de andre kort. __________________ Mit setup:
FLAC, Hercules DJ Console, Densen Beat B-100, Qln Signature MK. II
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nils001 skrev:
| Okay.. der er ikke toslink i min bærbar, har undersøgt grundigt. men hvis der ikke er forskel på den digitale udgang, kunne man så ikke ligeså godt vælge dette - http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=375525 det skal lige siges at jeg er ligeglad med designet, for det skal nemlig bare være inde i et skab.
|
|
|
Toshlinket (optisk) sidder typisk inde i dit lineout udgang. Dvs. der hvor du sætter dine hovedtelefoner i. __________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |
Christian Jense Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 621
|
| Sendt: 11 Januar 2008 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ved jeg ikke lige hvad det er for en bærbar du har, men min MacBook har både digitalt og analog stikende sidene i samme stik, der er to
miniJack stik i siden af den, et til line ind/microfon og line out/høretelefoner, og den er selv i stand til at finde ud af om det er digitalt eller analog
signal den får ind og skal sende ud.
Nu du siger at du skal køre musikken over computer, hvilken kvalitet er musikken så rippet med? for det hjælper jo ikke at du har sindsygt godt
hardware hvis softwaren/musikfilerne ligger i skod kvalitet, for at spare plads. Jeg tror det er ret begrænset hvor meget du får ud af at skifte til
digitalt signal hvis du køre med MP3 i en kvalitet der er under de 320kb/s, og du skal nok helst køre lostless kvalitet hvis det virkelig skal lyde af
noget, der taler vi så de 800kb/s og op.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Januar 2008 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Christian Jense skrev:
Nu ved jeg ikke lige hvad det er for en bærbar du har, men min MacBook har både digitalt og analog stikende sidene i samme stik, der er to
miniJack stik i siden af den, et til line ind/microfon og line out/høretelefoner, og den er selv i stand til at finde ud af om det er digitalt eller analog
signal den får ind og skal sende ud.
Nu du siger at du skal køre musikken over computer, hvilken kvalitet er musikken så rippet med? for det hjælper jo ikke at du har sindsygt godt
hardware hvis softwaren/musikfilerne ligger i skod kvalitet, for at spare plads. Jeg tror det er ret begrænset hvor meget du får ud af at skifte til
digitalt signal hvis du køre med MP3 i en kvalitet der er under de 320kb/s, og du skal nok helst køre lostless kvalitet hvis det virkelig skal lyde af
noget, der taler vi så de 800kb/s og op. |
|
|
Enig  __________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |