| Forfatter |
|
TomH Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 142
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 08:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa, jeg vil lige høre dem af jer som måtte have disse (ved jo der er nogen stykker)  Har i sat de spikes på der følgere med eller hvordan? Jeg vil helst ikke bruge dem da jeg har trægulv, og ikke synes det lyder godt med spikes på trægulv. Men det nu ikke kun derfor, jeg har nemlig nogen dæmpe fødder/puder fra Holfi som jeg brugte på mine gamle dali, de gav en meget bedre lyd end da jeg havde spikes på. Men under DLS højtalerne er der desværre et større hul lidt inde ved hver hjørne, først er der et mindre hvor der sidder en slags skrue eller noget hvor man kan skrue spikesne op i, og så lige bagved kommer der et hul op. Ved ikke hvorfor de huller skal være der, det ødelægger det lidt synes jeg når det bagerste af dæmpe puderne rager ind over der. Det gør at højtaleren ikke står helt så klippefast, hvis jeg lægger min hånd på fladen øverst og kører lidt frem og tilbage kan jeg se den bevæger lidt, den svinger dog på plads igen, så man kan vel nærmest sige den svajer lidt. Ved ik om det har nogen større betydning for lyden. Hvad bruger i andre under jeres DLS'er ?
|
| Til top |
|
| |
Benjamin Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 59
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har tidligere brugt spikes, til mine R 55, men nu har jeg nogle granitfliser under istedet, det synes jeg giver en bedre lyd.
__________________ Med Venlig Hilsen
Benjamin
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes det kan være problematisk med dæmpefødder under højttaler. En højttaler skal kunne komme at med sine vibrationer, og til det er spikes meget bedre end dæmpefødder. Jeg vil foreslå at sætte spiksene ned i de skeets som Linn laver, de er konstrueret til trægulve.
|
| Til top |
|
| |
TomH Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
de der runde nogen der følger med hvor man kan sætte spikes ned i, dem der mønt lignende nogen ik ?
Har bare fået fortalt at spikes ikke var godt på trægulv netop pga. af vibrationer, det planter sig i trægulvet og det er ikke godt.
Nu siger du den skal kunne komme af med sine vibrationer, det jo der dæmpe fødder er så gode.
Kan huske jeg havde spieks på en gang på mine gamle dali, da jeg så fik de her puder under istedet blev lyden meget mere rolig og fast, især bassen.
|
| Til top |
|
| |
kimC Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
I første omgang er det vigtigt at højttaleren kommer af med sine vibrationer så de ikke "bliver i højttaleren" og laver ulykker der, og det er i den forbindelse at jeg af fagfolk har fået at vide at dæmpefødder ikke er optimalt. I anden omgang er det så selvfølgelig vigtigt at man får dæmpet gulvet og rummet. Men jag da osse hørt om folk der har gode erfaringer med dæmpefødder så.......
|
| Til top |
|
| |
kimC Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
TomH skrev:
de der runde nogen der følger med hvor man kan sætte spikes ned i, dem der mønt lignende nogen ik ?
Har bare fået fortalt at spikes ikke var godt på trægulv netop pga. af vibrationer, det planter sig i trægulvet og det er ikke godt.
Nu siger du den skal kunne komme af med sine vibrationer, det jo der dæmpe fødder er så gode.
Kan huske jeg havde spieks på en gang på mine gamle dali, da jeg så fik de her puder under istedet blev lyden meget mere rolig og fast, især bassen.
|
|
|
Ja de kan godt være lidt møntlignende. Linn laver nogle super gode nogen, men da det jo er Linn koster de 600 kr, mener jeg.
|
| Til top |
|
| |
TomH Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimC skrev:
TomH skrev:
|
|
|
Ja de kan godt være lidt møntlignende. Linn laver nogle super gode nogen, men da det jo er Linn koster de 600 kr, mener jeg. |
|
|
Nåå okay, nej så meget vil jeg ikke give for det. Sammen med de spikes der fulgte med DLS'en er der de der små runde dimser man kan sætte spikes ned i så man ikke laver huller i gulvet. Jeg kan dog ikke forstå hvis fagfolk har fortalt dig at dæmpe fødder skulle være dårligt, men måske det er nogen andre end dem jeg har fra Holfi, dem er jeg ihvertfald glade for, det nogen firkantede sorte dæmpe puder cirka 1cm tykke. Lyden blir meget mere rolig en som når jeg har spikes under, spikes har jeg også ladet mig fortælle ikke er godt hvis man har træ gulv. Men igen der er nok forskellige meninger om dette.
|
| Til top |
|
| |
TomH Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Benjamin skrev:
Hej
Jeg har tidligere brugt spikes, til mine R 55, men nu har jeg nogle granitfliser under istedet, det synes jeg giver en bedre lyd.
|
|
|
Står de så direkte på dem eller har du også de medfølgende spikes under ?
|
| Til top |
|
| |
Benjamin Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
De står direkte på fliserne __________________ Med Venlig Hilsen
Benjamin
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1141
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
TomH skrev:
Jeg kan dog ikke forstå hvis fagfolk har fortalt dig at dæmpe fødder skulle være dårligt, men måske det er nogen andre end dem jeg har fra Holfi, dem er jeg ihvertfald glade for, det nogen firkantede sorte dæmpe puder cirka 1cm tykke. Lyden blir meget mere rolig en som når jeg har spikes under, spikes har jeg også ladet mig fortælle ikke er godt hvis man har træ gulv. Men igen der er nok forskellige meninger om dette. |
|
|
Hold du endelig fast i egen erfaring her. Spikes tilkobler dine højtalere til gulvet så du får vibrationer ned i gulvet og fra gulvet op i højtalerne.
Der er en del misfortåelser omkring spikes, da mange tror fordi overfladen er lille at de vil isolere højtalerne fra gulvet men de gør altså lige det modsatte.
|
| Til top |
|
| |
TomH Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bluesky skrev:
TomH skrev:
Jeg kan dog ikke forstå hvis fagfolk har fortalt dig at dæmpe fødder skulle være dårligt, men måske det er nogen andre end dem jeg har fra Holfi, dem er jeg ihvertfald glade for, det nogen firkantede sorte dæmpe puder cirka 1cm tykke. Lyden blir meget mere rolig en som når jeg har spikes under, spikes har jeg også ladet mig fortælle ikke er godt hvis man har træ gulv. Men igen der er nok forskellige meninger om dette. |
|
|
Hold du endelig fast i egen erfaring her. Spikes tilkobler dine højtalere til gulvet så du får vibrationer ned i gulvet og fra gulvet op i højtalerne.
Der er en del misfortåelser omkring spikes, da mange tror fordi overfladen er lille at de vil isolere højtalerne fra gulvet men de gør altså lige det modsatte. |
|
|
Ja nemlig det er også det jeg fik fortalt, at jeg får vibrationer ned i gulvet og videre op i højtalerne :) Så tror ik jeg skal anvende spikes.
|
| Til top |
|
| |
TomH Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Benjamin skrev:
| De står direkte på fliserne |
|
|
Kunne være fedt at se et billed af hvordan det ser ud, vil jo gerne have det til at se pænt ud også. Hvilken farve har fliserne ? mine højtalere er sorte så skal gerne passe til.
|
| Til top |
|
| |
Benjamin Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
TomH skrev:
Benjamin skrev:
|
|
Kunne være fedt at se et billed af hvordan det ser ud, vil jo gerne have det til at se pænt ud også.
Hvilken farve har fliserne ? mine højtalere er sorte så skal gerne passe til.
|
|
|
Jeg tager lige et billede senere, og får det sat ind, farven er en almindelig granit grå.
Jeg havde før et par almindelige fortovsfliser, dem kunne du male sort, så farven passer, hvis granit ikke fås i en sort farve.
__________________ Med Venlig Hilsen
Benjamin
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
På mine DLS R55 mk2 bruger jeg Spikes ned i kork klodser og det fungere bedste her, hvor jeg har gulvtæppe.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Danster Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 203
|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har SD feets under mine R55. Før brugte jeg spikes plus mønt (den der guldskive der følger med). Jeg har trægulv. Efter jeg skiftede til SD feets, har jeg fået mere bas.
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger trægulv og gummimåtter under. Mest af hensyn til underboen, for spikes virkede også her. Kork duede desværre ikke for mig.
|
| Til top |
|
| |
TomH Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sikke mange forskellig forslag  Tror også det er SD feets dem jeg har under nu, kan bare ik få det til at stå helt stabilt synes jeg, tror det er det dumme hul der er i hvert hjørne på de DLS'er, et hul på størrelsen med en 2 krone cirka. Undrer mig over hvorfor de har lavet det hul, for det jo ikke til spikes, dertil er der jo et lille hul op med en skrue hvor de skrues op i. Men det andet hul lige bagved ja den forstår jeg ikke hvorfor den er lavet, lidt dumt når mine SD feets går lidt ind over der.
|
| Til top |
|
| |
Danster Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 203
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor sætter du ikke bare SD feets der hvor gevindet er?
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
At de står, og vipper lidt er skam ikke noget negativt. Så længe de ikke gynger med, når du spiller lavt/højt, er det helt fint.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Benjamin Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
TomH skrev:
Benjamin skrev:
|
|
Kunne være fedt at se et billed af hvordan det ser ud, vil jo gerne have det til at se pænt ud også.
Hvilken farve har fliserne ? mine højtalere er sorte så skal gerne passe til.
|
|
|
Så har jeg taget et billede, hvor du kan se højtaleren på flisen, følg linket nedenunder, og scroll ned til det sidste billede
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49778&P N=1&TPN=1 __________________ Med Venlig Hilsen
Benjamin
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |