| Forfatter |
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kom til at se et billede fra en af Jer andre brugere herinde som lige har fået et sæt Magnepan højttalere.
Dem blev jeg lidt nysgerrig på. For de er da enormt stuevenlige at se på.
Kan de spille? Selvfølgelig kan de det. Men hvordan med bas? Kan de klare sig uden subwoofer?
Hvordan fungerer sådan en tingest egentlig? Jeg mener. Der er jo ingen enheder. Kun en sort plade?
Enlighten me please....
__________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa....det er jo en ren bånd højtaler...den kan sagtens spille bas hvis du får en af de større modeller...jeg har netop i fredags herinde på brugtmarkedet købt den næststørste...3.6se...den spiller bas....husk det er en dipol og skal placeres meget nøjagtig...og du skal side lige i sweet spot for at få alle detaljer rent....men cw bas spiller de ikke.....men f**k de kan lave stemmer!!!!
du må ikke placere dem direkte op af en væg.....der skal eksperimenteres en del...men så spiller de også som du er i paradis....husk de har kun en følsomhed på 85 db.....
mvh Velkommen
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
velkommen skrev:
|
Hejsa....det er jo en ren bånd højtaler...den kan sagtens spille bas hvis du får en af de større modeller...jeg har netop i fredags herinde på brugtmarkedet købt den næststørste...3.6se...den spiller bas....husk det er en dipol og skal placeres meget nøjagtig...og du skal side lige i sweet spot for at få alle detaljer rent....men cw bas spiller de ikke.....men f**k de kan lave stemmer!!!!
du må ikke placere dem direkte op af en væg.....der skal eksperimenteres en del...men så spiller de også som du er i paradis....husk de har kun en følsomhed på 85 db.....
mvh Velkommen
|
|
|
De vil kunne få noget der ligner 90cm til bagvæggen.
De er jo mildest talt ikke voldsomt dybe.
Det var nu nok nærmere MG-12 eller MG-1.6 der var interessant for mig.
Men tusind tak for input. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
velkommen skrev:
|
mvh Velkommen
|
|
|
Men tusind tak for input.
|
|
|
mellem 60-90cm burde være nok....
har haft 1,6 ...... stemmer og lydbillede er i særklasse .... især i prisklassen
detaljer og hul igennem er der masser af ..... men de kan godt mangle noget autoritet i bunden
men kan faktisk spille rimelig højt.....
PS kræver god og strømstærk forstærker før de spiller
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
Brian7500 skrev:
velkommen skrev:
|
mvh Velkommen
|
|
|
Men tusind tak for input.
|
|
|
mellem 60-90cm burde være nok....
har haft 1,6 ...... stemmer og lydbillede er i særklasse .... især i prisklassen
detaljer og hul igennem er der masser af ..... men de kan godt mangle noget autoritet i bunden
men kan faktisk spille rimelig højt.....
PS kræver god og strømstærk forstærker før de spiller
|
|
|
Det lyder ikke tosset.
Det kunne være, at jeg skulle prøve at høre sådan et par. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Magnepan 1.6 er en FED højtaler... jeg ender nok også med sådan et sæt, når jeg har erkendt at jeg ikke kan få et sæt aktive højtalere der spiller ordentligt (til pengene).
Jeg synes bunden er fint med. Ikke helt i bund, men helt fint til musik. Mellem og top er i særklasse. __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
|
Magnepan 1.6 er en FED højtaler... jeg ender nok også med sådan et sæt, når jeg har erkendt at jeg ikke kan få et sæt aktive højtalere der spiller ordentligt (til pengene).
Jeg synes bunden er fint med. Ikke helt i bund, men helt fint til musik. Mellem og top er i særklasse.
|
|
|
Hvad kører du med af højttalere nu? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Magnepan er efter min mening et mærke som fortjener stor opmærksomhed. Spiller fantastisk godt og er meget driftsikre. Ikke som elektrostater hvor jeg ofte har været ude for revnede membraner , membraner som har mistet deres lede egenskaber med lav følsomhed til følge og kostbare reparationer. Har dog i øjeblikket et sæt Magnepan SMGa til rep. Tavs diskant som følge af afbrudt tråd ved loddeøer (nem rep). De er måske 20år gamle efter rep klarer de nok 20år mere
mvh
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Frede1977 skrev:
|
Jeg synes bunden er fint med. Ikke helt i bund, men helt fint til musik. Mellem og top er i særklasse.
|
|
|
Hvad kører du med af højttalere nu?
|
|
|
Raidho Emilie S3. Dejlig højtaler, men diskanten er meget fokuseret, og naboerne vil gerne at jeg køber nogen med mindre bas __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
Brian7500 skrev:
Frede1977 skrev:
|
|
|
|
Hvad kører du med af højttalere nu?
|
|
|
Raidho Emilie S3. Dejlig højtaler, men diskanten er meget fokuseret, og naboerne vil gerne at jeg køber nogen med mindre bas
|
|
|
Åh ja. De kære naboer __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
The Sandman Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 212
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brian7500 Jeg har netop købt sådan et sæt Magneplanar MG12 og kan berette om følgende: De kan formidle lyden på en helt andet nivau end andre normale diskant, mellemtone, bas kan. Deres diskant bånd spiller bare rent, det samme kan man sige om mellemtone og bassen i dem. Du skal tænke på det store areal de er spændt ud over flytter mere luft end en tradsionel bas, vel at mærke at de er placeret ordenligt. Når først du har hørt en ville du bare have en, for de levere varen som den er indspillet! Indstilling skal udføres med omhu, men når først de er der, så er du i heaven! Når du har købt dem fra nye er der nada bas i dem, men giv dem et par uger så kommer den og står de rigtig fra bagvæggen så sker der løjer. Mine som jeg har købt af 2h-audio, har efter en del timer hjemme ved ham og mig selv fået en dybre bas end da jeg fik dem hjem og jeg skiller mig ikke af med dem, med mindre jeg skal have en større model end de MG12 jeg har! Med det anlæg der er spændt foran, er der rigeligt med saft i dem, jeg klager bestemt ikke
__________________ Parasound HCA2200 MKII|P/LD-2000|M2Tech Young DSD|Apple Mac Mini|Apple TV|Panasonic VT55|Beogram 6500|Magnepan MG12|Harmonic Tech|Van Den Hul
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Sandman skrev:
Hej Brian7500
Jeg har netop købt sådan et sæt Magneplanar MG12 og kan berette om følgende:
De kan formidle lyden på en helt andet nivau end andre normale diskant, mellemtone, bas kan.
Deres diskant bånd spiller bare rent, det samme kan man sige om mellemtone og bassen i dem.
Du skal tænke på det store areal de er spændt ud over flytter mere luft end en tradsionel bas, vel at mærke at de er placeret ordenligt.
Når først du har hørt en ville du bare have en, for de levere varen som den er indspillet!
Indstilling skal udføres med omhu, men når først de er der, så er du i heaven!
Når du har købt dem fra nye er der nada bas i dem, men giv dem et par uger så kommer den og står de rigtig fra bagvæggen så sker der løjer.
Mine som jeg har købt af 2h-audio, har efter en del timer hjemme ved ham og mig selv fået en dybre bas end da jeg fik dem hjem og jeg skiller mig ikke af med dem, med mindre jeg skal have en større model end de MG12 jeg har!
Med det anlæg der er spændt foran, er der rigeligt med saft i dem, jeg klager bestemt ikke 
|
|
|
Jeg har netop skrevet med 2h som fortæller at han ikke skal føre Magnepan længere.
Men jeg tror da, at jeg skal have prøvet sådan et sæt.
Er der nogen der kender til andre der forhandler Magnepan? Og meget gerne i Jylland. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
er det ikke hifi4you der forhandler dem i Esbjerg? HER
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
The Sandman Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 212
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
The Sandman skrev:
Hej Brian7500
Jeg har netop købt sådan et sæt Magneplanar MG12 og kan berette om følgende:
De kan formidle lyden på en helt andet nivau end andre normale diskant, mellemtone, bas kan.
Deres diskant bånd spiller bare rent, det samme kan man sige om mellemtone og bassen i dem.
Du skal tænke på det store areal de er spændt ud over flytter mere luft end en tradsionel bas, vel at mærke at de er placeret ordenligt.
Når først du har hørt en ville du bare have en, for de levere varen som den er indspillet!
Indstilling skal udføres med omhu, men når først de er der, så er du i heaven!
Når du har købt dem fra nye er der nada bas i dem, men giv dem et par uger så kommer den og står de rigtig fra bagvæggen så sker der løjer.
Mine som jeg har købt af 2h-audio, har efter en del timer hjemme ved ham og mig selv fået en dybre bas end da jeg fik dem hjem og jeg skiller mig ikke af med dem, med mindre jeg skal have en større model end de MG12 jeg har!
Med det anlæg der er spændt foran, er der rigeligt med saft i dem, jeg klager bestemt ikke 
|
|
|
Jeg har netop skrevet med 2h som fortæller at han ikke skal føre Magnepan længere.
Men jeg tror da, at jeg skal have prøvet sådan et sæt.
Er der nogen der kender til andre der forhandler Magnepan? Og meget gerne i Jylland.
|
|
|
Ja jeg har også snakket med ham idag om det og det er lidt trist, godt jeg fik mine!
Jeg kan varmt anbefale dem, smukkere bliver det ikke! 
Jeg ved ikke hvem der føre dem, men du skal da være velkommen til et lydt! __________________ Parasound HCA2200 MKII|P/LD-2000|M2Tech Young DSD|Apple Mac Mini|Apple TV|Panasonic VT55|Beogram 6500|Magnepan MG12|Harmonic Tech|Van Den Hul
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 06:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
er det ikke hifi4you der forhandler dem i Esbjerg?
|
|
|
Jo, det er.
Jeg kommer netop fra hans hjemmeside. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 07:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er sq synd hvis 2h mister forhandling....jeg har haft meget uheldig forbindelse til hifi4you...jeg bryder mig bestemt ikke om den indehaver....magen til arogant menneske har jeg aldrig mødt i mit liv...mvh
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 08:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der ved hvordan Magnepan opfører sig mht. impedansforløb og fasevinkler? Ja, følsomheden er ikke høj men derfor behøver de jo ikke at være en meget krævende belastning? Jeg tænker selvfølgelig på rør.
Tube friendly?
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa...krenzler...impedansen er så vidt jeg ved ret liniæer...ham jeg købte mine 3.6se ved i fredags skulle have 20.1...og han kørte med el-deling og 4 rouge 150 på....nok noget af det bedst jeg har hørt siden jeg fik interressen for hifi i 67....i mine øjne er de ikke så krævende efter forstærker som elektrostater...så rør er fint...
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
velkommen skrev:
| det er sq synd hvis 2h mister forhandling....jeg har haft meget uheldig forbindelse til hifi4you...jeg bryder mig bestemt ikke om den indehaver....magen til arogant menneske har jeg aldrig mødt i mit liv...mvh |
|
|
Iflg. 2h er forhandlingen af Magnepan opsagt.
Jeg har aldrig selv handlet hos Hifi4you, men har et par gange forespurgt på produkter og har aldrig fået andet end pæn behandling.
Når det så er sagt har jeg hørt andre sige det samme som dig. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Nogen der ved hvordan Magnepan opfører sig mht. impedansforløb og fasevinkler? Ja, følsomheden er ikke høj men derfor behøver de jo ikke at være en meget krævende belastning? Jeg tænker selvfølgelig på rør.
Tube friendly?
|
|
|
Her er impedanskurven på mg3.6. Den ser jo pæn ud, hvad der er mere alvorligt er følsomheden på 83.5db.

MVH
André Jensen
|
| Til top |
|
| |