Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 19:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: SONY 779 ES SWOBODA +2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Hej derude og godt nytår

Jeg er blevet lidt nysgerrig og måske sulten efter en opgrade på CD siden. Den 779ES Swoboda +2 hvor god er den egentlig sammenlignet med datidens maskiner. Er den pengene værd og er der nogle særlige forbehold som skal tages. Herunder specielt laser (kan den fås igen ved rep o.s.v). Den mekaniske kvalitet er der vist ikke noget at kimse af. Går for at være næsten uopslidelig. Spiller idag på en Bladelius Freja som jeg egentlig er møj glad for. Så tør man tage springet. Har læst salgsannonen her på H4A - 6000,- lyder ikke af meget eller hvad ?

Swoboda laver ellers nogle lækre opgrades

Nogen erfaringer og gode råd - Tak

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2008 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Ingen der vil sige noget - eller ved noget

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 Januar 2008 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Uden at have hørt den du nævner, så vil jeg da umiddelbart mene at den er noget gammel. Uanset hvilke mod's den har fået fra Swoboda, så vil du stadig have et alvorligt problem, hvis den skal repareres. Generelt er Swoboda mod'sene "kun" omtalt i Tyskland, så spørgsmålet er om det er et lyd-ideal der er tilpasset tyske ører? Og ja, jeg ved godt at Swoboda er tysk = lokalpatriotisme osv, men der er altså forskel på lyden fra noget til det tyske marked og f.eks til det engelske. Det kommer jo an på, hvad du vil.

Omvendt skal jeg da indrømme tit at have luret på eBay.de når der har været Swoboda mod'ede maskiner. De går for ret høje (for ikke at sige meget høje) priser, så du kan jo bare købe den og sætte den til salg i Tyskland, hvis den stinker. Det tvivler jeg nu på at den gør... Men om den er bedre end din Bladelius ? Tjaa...

Just my 5 cents

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2008 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

mirland skrev:
Uden at have hørt den du nævner, så vil jeg da umiddelbart mene at den er noget gammel. Uanset hvilke mod's den har fået fra Swoboda, så vil du stadig have et alvorligt problem, hvis den skal repareres. Generelt er Swoboda mod'sene "kun" omtalt i Tyskland, så spørgsmålet er om det er et lyd-ideal der er tilpasset tyske ører? Og ja, jeg ved godt at Swoboda er tysk = lokalpatriotisme osv, men der er altså forskel på lyden fra noget til det tyske marked og f.eks til det engelske. Det kommer jo an på, hvad du vil.

Omvendt skal jeg da indrømme tit at have luret på eBay.de når der har været Swoboda mod'ede maskiner. De går for ret høje (for ikke at sige meget høje) priser, så du kan jo bare købe den og sætte den til salg i Tyskland, hvis den stinker. Det tvivler jeg nu på at den gør... Men om den er bedre end din Bladelius ? Tjaa...

Just my 5 cents

Må indrømme at jeg bare var total vild med de gamle Sonys mekaniske kvalitet. Frygter dog som du selv siger at de koster kassen at reperare grundet Deres alder og modificering. Du har ret i at omtalen af dem rent faktisk kun foregår i Tyskland. Men den kunne da være spændende at lægge øre til. Havde på et tidspunkt Deres Sony cdpxa555ES. Den sidste før Super Audio CD. Den var standard uden nogen former for modificering. Utrolig lækker betjening og et fint stykke mekanik, men lyden stank af japserlyd og var ikke lige min kop te. Man kan jo ikke få begge dele

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes