| Forfatter |
|
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej rødder,
jeg kunne efter hånden virkelig godt tænke mig et lærrede til min kære projektor (Sanyo Z3). Som det er nu bruger jeg vores mathvide væg (Hvidmalet savsmuldstapet ). Jeg har et par prøver af lærrede, 1.1 og 0.8 gain. Umiddelbart ser det jo noget mere kontrastfyldt ud på et 0,8 gain dug.
Hvilket lærrede (Producent og mærke) ville du foreslå? der er nogle krav:
16:9
mindst 90" og max 104"
Gerne motorlærrede
prisen skal helst være under 5000,- - så det behøver ikke at stå tabtension og steward på det :)
Mvh. Henrik __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm ja det er måske ikke nogen helt dum ide.
Men hvad siger i andre, skal man vælge 0.8 gain eller 1.1 ? Jeg har mulighed for at mørklægge min stue så godt som 100%. __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad siger i til det, slet ikke nogen der har noget at sige?  __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ronni Branchemedlem

AV Connection
Bruger siden: 25 Marts 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 228
|
| Sendt: 09 Januar 2008 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej folkens, lige for at få helt styr på forskellige facts, så er de lærreder som DC-tronic (www.home-cinema.dk) reklamerer med på denne webside rigtigt nok fra Lissau, men de priser og mål (i øvrigt inkl. den sorte kant) er de kinesisk importerede lærreder, som Lissau distribuerer.
Dvs. at kvaliteten slet ikke kan måle sig med et f.eks. C75 lærred fra Lissau, som pt. er afbilledet på deres webside. Det har de vist "glemt" at skrive...  __________________ Mvh. Ronni Søby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Januar 2008 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronni skrev:
|
Hej folkens, lige for at få helt styr på forskellige facts, så er de lærreder som DC-tronic (www.home-cinema.dk) reklamerer med på denne webside rigtigt nok fra Lissau, men de priser og mål (i øvrigt inkl. den sorte kant) er de kinesisk importerede lærreder, som Lissau distribuerer.
Dvs. at kvaliteten slet ikke kan måle sig med et f.eks. C75 lærred fra Lissau, som pt. er afbilledet på deres webside. Det har de vist "glemt" at skrive...  |
|
|
Hmm, det er da lidt misvisende.  Men er kvaliteten så helt hen i vejret, altså her tænker jeg til prisen? Er det slet intet værd, eller kan det sagtens gå an?
|
| Til top |
|
| |
Ronni Branchemedlem

AV Connection
Bruger siden: 25 Marts 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 228
|
| Sendt: 09 Januar 2008 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi sælger dem også og de er ganske OK til prisen, men det så også ca. det. Man får ikke et kvalitets-motorlærred nede i den prisklasse, det får man jo knap nok et alm. rulle-lærred for.
Så siger jeg ikke mere, af frygt for at blive klandret for at reklamere af de kære Hifi4all folk...  __________________ Mvh. Ronni Søby
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2008 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rent pengemæssigt ser det jo fint ud! Men hvad maed kvaliteten, er den ok eller skal man holde sig langt væk? __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 11 Januar 2008 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man får nok kun det man betaler for. Prøv at splitte fjernbetjening, motor kasette og tilsidst er der ikke meget tilbage til selve dugen, du skal nok ikke forvendte et high end lærred. Men prøv at få fat i en lærreds prøve, så kan du sammenligne med dem du i forevejen har. Fordi lærred er hvidt eller gråt så kan der være temmelig meget farve forskeld på dugen og dens måde at vise farverne på.
__________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
CSN Teknik skrev:
Man får nok kun det man betaler for. Prøv at splitte fjernbetjening, motor kasette og tilsidst er der ikke meget tilbage til selve dugen, du skal nok ikke forvendte et high end lærred. Men prøv at få fat i en lærreds prøve, så kan du sammenligne med dem du i forevejen har. Fordi lærred er hvidt eller gråt så kan der være temmelig meget farve forskeld på dugen og dens måde at vise farverne på.
|
|
|
Selvfølgelig får man hvad man betaler for, det ved jeg Går bare ud fra den devise at stort set alt må være bedre end min savsmuldstapet... jeg har to lærrede prøver fra invideo, en 1.1 og en 0.8'er. Kan jo klart bedst lide 0.8'ere - sort er mere sort og synes at farverne virker pænere. __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
|
| Til top |
|
| |