Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 09:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: celestiol (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
phallasathene
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 07 Januar 2008 kl. 01:26 | IP-adresse registreret  

Hej Jeg har siddet og kigget rundt...og tænker at det her er da topnørdet - på den fede måde!
I virker ekstremt vidende - måske kan i råde mig...

Jeg har "genfundet" min beomaster 1900, og prøver at finde mig et par højtalere som bruges til...

En har foreslået nogle Beovox sl 80 - jeg har bare ikke lige kunnet støve nogle op - der var et par i jylland men jeg har hverken bil eller jydetræk...og har jo heller ikke hørt dem! Jeg aner ikkhvordan de lyder.

Jeg har lidt kig på nogle Celestiol ditton 110 - jeg aner ikke hvor gamle der er om de er store nok -
de skulle være exelente til klassik kammer musik - men jeg er jo vild med de store symfonier.

Min far hvis øre var legendarisk havde et par Celestiol sl 12 men det er vidst også en top top model - en næsten sagnomspundet højtaler  jeg husker det som fantastisk lyd.

Jeg var ude og lytte nogle nye højtalere (normalt bliver jeg dødskuffet) men faldt over Dali ikon 6 som virkede lovende - men så koster de også 4000,-stk

Any ideas?

(hvor er det nogle smukke anlæg i har!) Jeg er helt vild med radiatorgitter højtalerne - hvor er de smukke!)

exciter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 07 Januar 2008 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

De celestion jeg har hørt (ditton 33 II) var hvad man kalder typisk engelske i lyden, dvs. behagelig og afdæmpet gengivelse. Fin til afdæmpet musik, men kommer lidt til kort hvis der skal spilles rock.

Jeg kan se at 110 er en reolhøjttaler, og der er en risiko for at du vil mangle noget kraft - især i de dybe toner. Celestion har dog også lavet en del større modeller også med 12" bas enheder f.eks. 'ditton 66'

Har du overvejet noget ældre snell eller kef?

Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 07 Januar 2008 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

phallasathene skrev:
Hej Jeg har siddet og kigget rundt...og tænker at det her er da topnørdet - på den fede måde!
I virker ekstremt vidende - måske kan i råde mig...

Jeg har "genfundet" min beomaster 1900, og prøver at finde mig et par højtalere som bruges til...

En har foreslået nogle Beovox sl 80 - jeg har bare ikke lige kunnet støve nogle op - der var et par i jylland men jeg har hverken bil eller jydetræk...og har jo heller ikke hørt dem! Jeg aner ikkhvordan de lyder.

Jeg har lidt kig på nogle Celestiol ditton 110 - jeg aner ikke hvor gamle der er om de er store nok -
de skulle være exelente til klassik kammer musik - men jeg er jo vild med de store symfonier.

Min far hvis øre var legendarisk havde et par Celestiol sl 12 men det er vidst også en top top model - en næsten sagnomspundet højtaler  jeg husker det som fantastisk lyd.

Jeg var ude og lytte nogle nye højtalere (normalt bliver jeg dødskuffet) men faldt over Dali ikon 6 som virkede lovende - men så koster de også 4000,-stk

Any ideas?

(hvor er det nogle smukke anlæg i har!) Jeg er helt vild med radiatorgitter højtalerne - hvor er de smukke!)

Af hensyn til dine (eventuelle) fremtidige søgninger på Nettet, må vi hellere få rettet en stavefejl:

Højttalerne hedder ikke Celestiol, men Celestion.

Mvh.

Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

phallasathene
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2008 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Undskyld - kl. 4 -5 om morgenen og jeg havde sidde og søgt i rundt i timer...

Jeg er helt desperat efterhånden, for at få noget lyd...

kh

exciter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 07 Januar 2008 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter

phallasathene
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2008 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Hej jeg har kigget lidt rundt på forskellige brugte
- men nu er jeg vidst blevet dybt forelsket i et par fra audio note...så...

måske er krisen snart ovre!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes