| Forfatter |
|
Aquaracer Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg valgte i sidste uge at forvise mit 32" LCD til soveværelset da jeg ønskede en større skærm i min stue. Nu skal jeg indrømme at jeg ikke har brugt al verdens tid på at undersøge markedet, men fandt at et LG 42" model 42PC35 burde opfylde mine krav. Men... skærmen er ved at drive mig til vanvid, da den konstant, når den er tændt, udsender en "elektronisk summen" nærmest som man kender fra en strømforsyning eller en lysdæmper, blot højere.
Fjernsynet skal byttes, men jeg har ingen steder kunne finde svar på om dette er et normalt fænomen med Plasmaskærme eller om der er en fejl i det apparat som jeg har slæbt med hjem?
Jeg har forsøgt som en anden idiot at rende rundt i El-giganten og lytte til alle deres apparater, og nu syntes jeg snart at jeg hører støj og summen alle steder fra.
Min 3 år gamle 32" LCD siger dog intet, og jeg er derfor nød til at spørge om der er nogen der er bekendt med dette? Er det gennerelt for Plasma? Er det gennerelt LG? Eller har jeg bare fået tinitus?
På forhånd tak
|
| Til top |
|
| |
Red King Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 552
|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det nærmest ligesom en hyletone???
Jeg kan huske en del skærme før hen som lavede en hyletone af en art!
Det kunne vist nok kun dæmpes hvis man lavede lidt om på indstillingerne, i tv'et.
Prøv evt at lave om på lys og kontrast indstillingerne! (edit, prøv at sætte disse ned)
Det er bare ærgeligt, for man vil jo helst indstille sit tv til at se bedst ud, ikke til at hyle mindst!
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et plasma - kan godt støje lidt , da den bliver meget varm og der sider små blæser som skal blæse varme væk, og de kan godt sige lidt...... og det samme med strømreguleringerne de kan også brumme lidt
|
| Til top |
|
| |
schifferer Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sidste år købte jeg et Pioneer plasma skærm, den blev også retuneret da jeg oplevede støj fra strømreguleringerne. Efter søgning på nettet på den skærm, fandt jeg ud af at det er et generelt problem med støj på plasma skærme, som dog er forskelligt fra mærke og model. Desværre tror jeg problemet er blevet større med dette års modeller da skærmene skal vise bedre data for kontrast og lysstyrke, støjen stiger jo med lysstyrken på skærmen.
|
| Til top |
|
| |
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
| Et plasma - kan godt støje lidt , da den bliver meget varm og der sider små blæser som skal blæse varme væk, og de kan godt sige lidt...... og det samme med strømreguleringerne de kan også brumme lidt |
|
|
Nu er jeg ikke 100% sikker, men jeg mener ikke der sidder blæsere i den nævnte LG plasma-skærm, da der vist ikke er glas plade på frontsiden, men folie, hvor varmen kan trænge igennem, som gør at blæserne er sparet væk.
Har selv et LG 42PC1R, den gir et svagt summen fra sig når det er tændt, men jeg kan kun høre det, hvis der er skruet meget ned for fjernsynet, altså ikke så irritabelt som det der nævnes her. Men tror det er et alment problem, hører ofte om folk der beklager sig og retunerer fladskærme pga af summe-lyde, men ikke kun Plasma-skærme også LCD-skærme.
Der en tråd her, måske kan den hjælpe:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=59030&K W=Dief
mvh Dief __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min Panasonic PX71 siger ikke en lyd... hverken fra blæsere eller elektronik.
Det er altså ikke en konceptbetinget svaghed, men enten en modelfejl eller en individuel fejl på pågældende apparat. __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 07:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er ikke blæsere i tv. eneste undtagelse jeg har set er en panasonic. og en LG. men begge skærme er blæserene tydeligt synlige bag på tv.et.' det er ganske normalt at plasma tv har en summen fra elektronikken...
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 07:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var der en ferritkerne til at montere på strømkablet? Og er den monteret korrekt?
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som andre nævner: Der kan komme støj fra såvel LCD som Plasma. Jeg har 46" LCD - og når alt andet er slukket, kan jeg godt fornemme en brummen. Den kan dog ikke høres ved normalt brug, hvor den overdøves - selv ved lav lydstyrke, men lyden er der altså (og der er ingen blæsere).
Lyden skal selvfølgelig ikke være så høj, at den generer/høres ved daglig brug.
|
| Til top |
|
| |
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
har et panasonic px70 det siger _intet_
|
| Til top |
|
| |
tobywan Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 465
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min Pioneer siger også lidt, men er der bare lidt lyd på hører man det ikke.
__________________ Min Hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et LCD-tv bliver bagbelyst, af noget der mest af alt kan betegnes som et lysstof rør ”her kan man høre fosforen tænde” i selve lyskilden.
På et plasma sidder fosforen på selve panelet, og for at den kan lyse-op/tænde, skal den have noget højfrekvens..! Denne laves med nogle spoler der sidder på elektronikken..!? Og det er disse spoler der laver den støj du høre. ”hvis du lægger øret hen til dit tv, vil du bemærke at det skifter alt afhængigt af om der er mørke eller lyse billeder på skærmen.
Hvor meget og hvor lidt disse spoler støjer, er vel et spørgsmål og hvor dyre komponenter producenten vælger at benytte.
Peter __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja de støjer som jeg ikke ved hvad.
Det er lidt ? at folk køber dem især når man ellers tænker hvad man brokker sig over.
Mine 3 lyder som en flyvemaskine der er ved at lette.
|
| Til top |
|
| |
Aquaracer Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 09 Januar 2008 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for alle svar!!
Skærmen er leveret retur og har i stedet købt et Panasonic TH 42PX70EA, meget meget MEGET bedre!!! 
|
| Til top |
|
| |