| Forfatter |
|
askov Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 75
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har pt. et sæt B&W DM601 s2 reol højttalere, og overvejer at bestille en B&W ASW610 aktiv subwoofer, med dette setup vil jeg jo også få en masse dyb bas som mine 601'ere mangler
Eller skal jeg vælge et sæt B&W DM683, og så droppe subwooferen, og mine små reol højttalere ?, men så går jeg vel glip af den helt dybe bass, men for måske mere dynamik ?
Jeg har en NAD T743v2 surround forstærker - kan den overhovedet trække de B&W DM683 ordenligt ?
Hvad skal jeg vælge af de 2 løsninger ?
|
| Til top |
|
| |
MichaelNielsen Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 51
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
He He - gør som mig så får du det hele:
1 sæt 604S3 parret med en asw600, koblet til et svedigt Rotel setup, tjah så får du både dynamik og dybbas 
Dvs du sælger dine 601s2, køber et sæt DM683 + ASW610
vh/ Michael
|
| Til top |
|
| |
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes mine fronter (DIY) leverer rigeligt med bas, både til film og musik, og ser ikke at det er nødvendigt med en subwoofer. Men det er vel en smagssag??
Vil da mene at de B&W DM683 ser ud til at kunne levere en OK bas, men du bør nok tage ind og høre dem engang.
Dief __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
| Til top |
|
| |
askov Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 75
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror i min NAD T743v2 kan trække dem ordenligt  ?
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
tvivler på din NAD er kraftig nok til dem.
havde selv Dali 450 på en NAD 742 (dem der svarer til evidence470 idag) og det er markant mindre højtalere end de B&Wer, og det magtede den ikk.
har selv DM601s2 og har en XTZ sub til dem, det virker for mig. Den dejlige lyd fra B&Werne + bunden fra subben.
en anden løsning kunne jo være at købe de 683 og så opgradere ved at sætte en effektforstærker på din NAD 743. Dette koster dog noget mere.
Hvis du ellers er glad for lyden i dine 601ere (som jeg er) så vil en sub hjælpe. Men er ret sikker på det bedste vil være 683 (hvis du altså har pladsen) + en ORDENTLIG forstærker der kan trække dem. (mit rum er fx ALT for lille til DM604/DM683 derfor jeg valgte sub/sat løsningen+ jeg ikke orker også at skulle kigge på effekt/større receiver)
__________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
askov skrev:
|
Jeg har pt. et sæt B&W DM601 s2 reol højttalere, og overvejer at bestille en B&W ASW610 aktiv subwoofer, med dette setup vil jeg jo også få en masse dyb bas som mine 601'ere mangler
Eller skal jeg vælge et sæt B&W DM683, og så droppe subwooferen, og mine små reol højttalere ?, men så går jeg vel glip af den helt dybe bass, men for måske mere dynamik ?
Jeg har en NAD T743v2 surround forstærker - kan den overhovedet trække de B&W DM683 ordenligt ?
Hvad skal jeg vælge af de 2 løsninger ?
|
|
|
Den første vil jeg sige, for så har du en større og bedre højttaler end dine nuværende 601s2. Så der vi jeg starte og så udbygge det med ASW610/610XP. Det bliver du mere glad for i længden.
Din forstærker kan trække B&Wérne (til at starte med, men de fortjener en kraftigere model).
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis den nye 600 series gulvhøjttalere er bare en lille smule som den gamle serie, vil receiveren ikke kunne spille højttalerne ordentligt op
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Toebs Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 434
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes du skal gå efter noget med en Sub, efter jeg har addet en sub til mit stereo setup så det nu er 2.1, tror jeg aldrig jeg går tilbage 2.0
|
| Til top |
|
| |
Thorning Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 15 Februar 2008 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du overvejer at sælge dine 601'ere er jeg måske interesseret?
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 15 Februar 2008 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thorning: bare lige for en god ordens skyld, så må der ikke foregår køb og salg inde på dette fora eller nogle af de andre. Så må du sende ham en PB, så kan i snakke om det!..Sorry, men det ikke mig der laver reglerne! !..
Din NAD vil på INGEN MÅDE kunne trække et par 683!..jeg har selv vejet nede i klubben og høre, og de skal have MEGET strøm, for de kan virkelig tæske igennem!..Din 743 vil gå død, inden du nået at fyre op - desværre !..
Jeg ville kigge efter et par 603 s1 eller 604 sx (1-3) også spare op til en sub senere hen!..
Der er ikke nogle af de højtalere der kan levere det samme tryk som en sub kan, så hvis du kun vil have bund, så kig efter en ASW..men hvis du godt vil haev surroundfornemmelsen, ville jeg anbefale dig 603, 04 eller 83...Hvis du invisterer i et par 04, eller 83 så SKAL du have en effekt-blok på!..En nad 216 (eller lign) som minimum!..
mvh Zirio
Gymnasiekælderen 2 - Opdateret 13. Feb
|
| Til top |
|
| |