Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 06:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Sammensætning af begynder anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MaLk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 09 Januar 2008 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeg står i den situation, at jeg skal til at samle mit første "rigtige" anlæg. Da jeg ikke har vildt meget forstand på forstærkere, højtalere osv. vil jeg derfor bede om jeres hjælp. Jeg har besluttet mig for et stereo setup, da jeg hovedsageligt skal bruge det til musik.

Anlæget skal bruges til at afspille hovedsageligt LP'er (har afspiller), men CD'er og DVD'er (film) vil også komme på tale. Jeg har kigget på NAD C315BEE som forstærker og måske DALI Concept 6 som højtalere. Rummet det skal stå i er ca 20 kvm. Er det dumt at købe så store højtalere til et så lille rum? Vil jeg være bedre stillet med et sæt kompakte højtalere som f.eks. Dali Ikon 1? Har også fået tilbud om et sæt brugte velholdte Dali 700 til ca 1000 kr for et sæt. Vil dette være bedre value for money?

Er studerende, så har ikke sindsygt mange penge at smide rundt med. Vil helst presse mest muligt ud af ca 4000-5000 kr for det hele. Er det overhovedet muligt? Håber der er nogen der kan hjælpe og evt. komme med et forslag til et godt,  billigt begynder anlæg :-)

EDIT: Hvad med et sæt brugte B&W 601 S3 som højtalere? Vil det fungere?
Til top Vis MaLk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaLk

ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

Det er en udemærket forstærker, men den har ingen RIAA indgang så du skal regne med udgiften til en ekstern RIAA som ex. NAD's egen PP2 ..., se her: http://hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstaerker/nad_pp2_r iaa_forforstaerker.htm

det giver en samlet pris på 2800,- så hvis du har et stramt budget på 2200,- til at købe en forstærker, så burde du måske overveje at købe brugt, ex. denne Audiolab 8000A som har kvalitet der er klasser højere end do. NAD samtidigt med at den kommer med en RIAA indgang...., forøvrigt bør den kunne presses en smule ned i pris

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=66499

hvis du kan få det sæt B&W 601 S3 for en god pris, så er det et oplagt valg til do. forstærker.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes