| Forfatter |
|
Holger4 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 596
|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen, som har erfaring med Sunfire-forsærkerne? De laver bl.a. en, som de hævder at skulle yde 7 x 400 watt RMS i 8 ohm!! Jeg har meget svært ved at tro, at det holder i praksis - også fordi den kun vejer beskedne 20 kg. Godt nok koster den 40.000,-, men alligevel.
Forhåbentligt er der nogen her, som ved lidt om produktet.
__________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
| Til top |
|
| |
urte Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 11 Januar 2008 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har det også svært ved at tro at den kan levere så meget power. Hvad siger nogen af de kompetente/teknisk-begavet brugere? 
Her specifikationerne taget fra highsound:
| Ydelse: |
7x400w i 8 ohm 7x800w i 4 ohm 7x1600w i 2 ohm |
|
| Indgange: |
2 stk RCA og 1 stk XLR pr kanal |
|
| Max output: |
120 amp.
Automatisk tænd/sluk
|
|
| Signal/støjforhold: |
-118db |
|
| Finish: |
Sort eller Light titanium look |
|
| Vægt: |
20 Kg |
|
| Mål: |
B:43cm H:15cm D:42cm |
|
| På lager?: |
Sort - Ja. Silver - udgået |
|
| Til top |
|
| |
StylaH Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 950
|
| Sendt: 11 Januar 2008 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 596
|
| Sendt: 11 Januar 2008 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Keyvan: Lige præcis, så mange watt og så få kg, det tror vi ikke på - og det er jo ikke en klasse D forstærker.
__________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 11 Januar 2008 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sunfires forstærkere har ry for at være meget strømstærke. De er udviklet af Bob Carver, som startede Sunfire da han blev kørt ud på et sidespor i sit eget gamle firma.
Såvidt jeg har forstået, er ideen i Sunfires forstærkere (inkl. deres vanvittigt kraftige subwoofer moduler) at de bruger en Tracking Down Converter, som løbende regulerer spændingen op og ned efter det aktuelle behov, således at forstærkeren aldrig yder mere end der er brug for, og derfor ikke spilder strøm på at udvikle varme. Jeg tror ikke princippet er så forskelligt fra Icepower, men det må de mere elektronikkyndige end jeg udbrede sig om..! :)
Edit: Læs evt. mere her: http://www.sdinfo.com/volume_2_3/v2n3f.html __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |
timur Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
| Sendt: 11 Januar 2008 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
7x1600 watt=11200 watt !!!!!!!!.... Av min sikring .
Kører den på 380 volt ?? __________________ juhu
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 11 Januar 2008 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
timur skrev:
Kører den på 380 volt ?? |
|
|
De skulle vel gerne køre på 230 volt herhjemme __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 11 Januar 2008 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
timur skrev:
|
Kører den på 380 volt ??
|
|
|
Nej, det gør den ikke. Jeg har kigget i dens specifikationer, og her står der følgende omkring dens strømforbrug:
Power Consumption:
At Idle: 45 Watt Typical: 580 Watt Absolute Max (Fuse Limit): 1800 Watt
There is something rotten. . . . (Dog ikke "in The State of Denmark" denne gang) 
__________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2008 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har formentlig at gøre med hvor meget den kan yde i 1 eller 2 kanaler ad gangen i forhold til hvad den kan yde på alle 7 på een gang. De fleste multikanals forstærkere har forskellige powerratings i stereo og surround. __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |
timur Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2008 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hattori Hanzo skrev:
timur skrev:
Kører den på 380 volt ??
|
|
|
De skulle vel gerne køre på 230 volt herhjemme  |
|
|
yeps, tror nu heller ikke de kører på 380/400V andre steder .
Men i en normal husinstallation har man 10 eller 13 amperes sikring og 230V X 13A= 2990W
Man skal da ha en opfindsom elektriker hvis den Sunfire skal levere 11200W .
__________________ juhu
|
| Til top |
|
| |
Marius Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 719
|
| Sendt: 11 Januar 2008 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
timur skrev:
Hattori Hanzo skrev:
timur skrev:
Kører den på 380 volt ??
|
|
|
De skulle vel gerne køre på 230 volt herhjemme  |
|
|
yeps, tror nu heller ikke de kører på 380/400V andre steder .
Men i en normal husinstallation har man 10 eller 13 amperes sikring og 230V X 13A= 2990W
Man skal da ha en opfindsom elektriker hvis den Sunfire skal levere 11200W .
|
|
|
Trenger da ikke være så oppfindsom.. Byt ud sikkringen med en søm.. så kører det __________________ "Remember to always be yourself. Unless you suck." - Joss Whedon
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 11 Januar 2008 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, men det er vel kun i spidsbelastningen i et kort øjeblik den kommer op på så mange watt, og så er det ikke noget problem med en 1P+N C13A automatsikring.
|
| Til top |
|
| |
timur Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2008 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
|
Det har formentlig at gøre med hvor meget den kan yde i 1 eller 2 kanaler ad gangen i forhold til hvad den kan yde på alle 7 på een gang. De fleste multikanals forstærkere har forskellige powerratings i stereo og surround.
|
|
|
Jeps, du har helt ret. Og siden sikringen i amp´en åbenbart er på 1800W, er det nok en kanal målt ad gangen.
Tager hatten af for H/K her, de oplyser altid alle kanaler i drift samtidig, hvilket jo er den korrekte angivelse i surround sammenhæng. __________________ juhu
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2008 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
|
Det har formentlig at gøre med hvor meget den kan yde i 1 eller 2 kanaler ad gangen i forhold til hvad den kan yde på alle 7 på een gang. De fleste multikanals forstærkere har forskellige powerratings i stereo og surround.
|
|
|
Det kan jo så kun være i 1 kanal ad gangen (mono) eftersom sikringen smelter ved et strømforbrug på 1800 Watt. Iøvrigt en ekstrem virkningsgrad det apparat må have hvis den kan afsætte 1600 Watt (i mono) og samtidig kun kan bruge 1800 Watt fra lysnettet. 
Mon ikke bare der er tale om de sædvanlige "optimistiske" opgivelser, og en lemfældig tilgang til virkeligheden fra producentens side? __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2008 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
RogueAgent skrev:
|
|
|
|
Det kan jo så kun være i 1 kanal ad gangen (mono) eftersom sikringen smelter ved et strømforbrug på 1800 Watt. Iøvrigt en ekstrem virkningsgrad det apparat må have hvis den kan afsætte 1600 Watt (i mono) og samtidig kun kan bruge 1800 Watt fra lysnettet. 
Mon ikke bare der er tale om de sædvanlige "optimistiske" opgivelser, og en lemfældig tilgang til virkeligheden fra producentens side? |
|
|
Det er jeg faktisk ikke så sikker på i dette tilfælde - som nævnt ovenfor er ideen i TDC (ikke telefonselskabet) at forstærkeren konstant justerer spændingen efter behovet, hvilket resulterer i en meget høj grad af effektivitet sammenlignet med konventionelle forstærkere. Det er også dette der er grunden til at forstærkerne ikke bliver varme. __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 11 Januar 2008 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
I kan jo spørge forhandleren, hvis i er i tvivl? Om ikke andet må forhandleren da komme med en rimelig forklaring?
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2008 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
| I kan jo spørge forhandleren, hvis i er i tvivl? Om ikke andet må forhandleren da komme med en rimelig forklaring? |
|
|
Nu ved jeg det! Der er kun målt i en kanal af gangen, fordi Sunfire har fundet ud af, at deres primære målgruppe mest bruger deres 7 kanals forstærkere til afspilning af gamle mono plader med Louis Armstrong  __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 11 Januar 2008 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
AM-E skrev:
| I kan jo spørge forhandleren, hvis i er i tvivl? Om ikke andet må forhandleren da komme med en rimelig forklaring? |
|
|
Nu ved jeg det! Der er kun målt i en kanal af gangen, fordi Sunfire har fundet ud af, at deres primære målgruppe mest bruger deres 7 kanals forstærkere til afspilning af gamle mono plader med Louis Armstrong 
|
|
|
Den var god 
|
| Til top |
|
| |
timur Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2008 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
AM-E skrev:
|
|
Nu ved jeg det! Der er kun målt i en kanal af gangen, fordi Sunfire har fundet ud af, at deres primære målgruppe mest bruger deres 7 kanals forstærkere til afspilning af gamle mono plader med Louis Armstrong 
|
|
|
He he..
Men nu er det jo desværre ikke usædvanligt at producenter måler én kanal ad gangen. Min Denon er op lyst til 7 X 90W, men max power consumption er på 300W eller deromkring . __________________ juhu
|
| Til top |
|
| |