| Forfatter |
|
140767 Forum Bruger

Bruger siden: 24 December 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej der er der nogen der kan fortælle mig hvordan man får en onkyo 805 til at skrive di nye formater i displayet jeg har en ps3 og en hddvd toshiba hd a1 mvh martin
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har en toshiba hd a1 og en PS3, disse to kan kun sende multikanls PCM over HDMI, så det er afspiller´s lyd decoder der laver det om til PCM og
ikke 805, så du få ikke lige nu glæde af at 805 kan afspille de nye lydformater, her skal du ud og havde nogle af de ny HD afspille som kan sende
HD-bitstrime over HDMI til 805.
toshiba hd xe1, kan ved at opdater den til FW 2.7, måske ville PS3 en gang også kunne det med en FW opdate, men kan det ikke lige nu.
|
| Til top |
|
| |
timur Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da PS3 kun lave PCM output, vil din 805 ikke skrive "DolbyTrue" i displayet, kun "Multichannel PCM".
Din Toshiba skal du indstille til bitstream output, hvis den ellers er i stand til det. Tror faktisk at HD A1 ligesom PS3 ikke kan køre bitstream. __________________ juhu
|
| Til top |
|
| |
timur Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men da både PS3 og HD A1 kan dekode DolbyTrue internt og sende det som PCM via HDMI, så kan du jo godt afspille HD-lyd
Din amp står bare ikke flagged til det. __________________ juhu
|
| Til top |
|
| |
140767 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det så lærte man noget nyt igen er der nogen tidshorisont på en opgradering på ps3 mvh martin
|
| Til top |
|
| |
timur Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
140767 skrev:
| Tak for det så lærte man noget nyt igen er der nogen tidshorisont på en opgradering på ps3 mvh martin |
|
|
Opgraderingen til PS3, så den kan sende HD-lyd via bitstream er lidt af en gråzone, nogle mener/håber den er på vej, og andre igen siger, at den aldrig vil blive mulig, da chipsettet til lyden ikke skulle understøtte dette. __________________ juhu
|
| Til top |
|
| |
140767 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad for en bd afspiller skal man købe for at få det mest optimale mvh martin
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
timur skrev:
140767 skrev:
| Tak for det så lærte man noget nyt igen er der nogen tidshorisont på en opgradering på ps3 mvh martin |
|
|
Opgraderingen til PS3, så den kan sende HD-lyd via bitstream er lidt af en gråzone, nogle mener/håber den er på vej, og andre igen siger, at den aldrig vil blive mulig, da chipsettet til lyden ikke skulle understøtte dette. |
|
|
Efter hvad jeg er kommet frem til ved søgning på nettet bla. her, skulle det være HDMI chippen i PS3, som ikke understøtter bitstream  . __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
timur Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Samsung BD-P1400 skulle være udemærket. Ellers kan du jo vente et par måneder og investere i en Denon DVD-2500BTC __________________ juhu
|
| Til top |
|
| |
Ørsted Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har PS3 og man kan vælge mellem linear PCM og bitstrøm i lyd-opsætningen. Jeg har en ny 40Gb model og jeg er ikke klar over om denne feature er kommet til for nylig...
|
| Til top |
|
| |
timur Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ørsted skrev:
|
Jeg har PS3 og man kan vælge mellem linear PCM og bitstrøm i lyd-opsætningen. Jeg har en ny 40Gb model og jeg er ikke klar over om denne feature er kommet til for nylig...
|
|
|
PS3 kan kun sende almindelig DTS og DD med bitstream. Hvis du prøver at afspille DolbyTrue via bitstream, bliver signalet lavet om til almindelig DD.
__________________ juhu
|
| Til top |
|
| |