Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 23:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Har fået tilbudt en Pioneer PL 570X (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mr_mra
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 13 Januar 2008 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har længe godt ville have en pladespille og er så småt også begyndt at spare op til en. Jeg havde regnet med en Technics SL-1210 mk2 og så evt modifisere den lidt. Men nu har min far tilbudt mig hans gamle Pioneer PL-570X som han ikke har brugt i mange år, den skal dog have en ny PU. Iflg ham skulle den være direkte drevet og rigtig god, og jeg ved at han da også brugte mange penge på hifi dengang. Jeg har ikke kunnet finde meget information på nettet, kun dette:

http://www.audiokarma.org/forums/showthread.php?t=42952

Iflg en af dem skulle den være fin, men man skal ikke forveksle den med en sen 80'er udgave af den, som han kalder for en BPC model? Men jeg ved ikke lige hvad det BPC står for?

Er der nogen af jer der kender noget til sådan en og er den noget værd, eller skal jeg fortsætte med at spare op til en Technics.

Mvh. Martin

Til top Vis mr_mra's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mr_mra

mr_mra
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Januar 2008 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Er der slet ingen der kender noget til denne?

Mvh. Martin

Til top Vis mr_mra's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mr_mra

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 14 Januar 2008 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Jeg kender den ikke men som "mobydud" skriver hos AK:

"Since I was bitten by the '570' bug a while back, I've found out a few things about them. First all, as far as I can tell the "original" PL-570 was a big heavy top of the line classic walnut and aluminum finish direct drive automatic table.

At the same time, Pioneer made an "X" version of the same table, done in a black vinyl finish, which is the one you inherited.

Lastly, Pioneer used the same model number (??) for a late '80s piece of BPC masquerading as a turntable.You gotta be careful when talking to anyone that knows vintage gear when you tell them you have a Pioneer PL570..cause they might think you have the BPC model!!"

Billede fundet hér.

Hvis det er én som ovenstående (samme byggekvalitet) men i sort vinyl finish istedet for valnød-finér kunne det da godt være et fint sted at starte udi vinylens verden. Hvis det altså kun er finishen der er til forskel? Så kan du købe en udmærket ikke al for dyr pick-up til den og hvis du så bliver bidt af dillen kan du jo altid overveje noget der er bedre endnu.

BPC = Black Plastic Crap.

Inden du begynder at bruge penge på pick-up bør du lige tjekke om pladespilleren kan holde rette (jævne) hastighed ved både 33 & 45 rpm og om armens lejer er fri for slør. Hvis der er automatiserede funktioner virker de forhåbentlig også stadig efter hensigten?

Mvh.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes