| Forfatter |
|
don dario Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rørguruer:-)
Nogen herinde der kan give sit besyv med angående rørskift på min kammi´s Classic no 16 der sidder EL 34 i? Pt sidder der bare EH i...
Hvilke EL 34 ville i forslå man sku sætte i?? evt lidt om lyden på dem osv??
På forhånd tak:-)
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 15 Januar 2008 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
slet igen forslag??
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
Steen Thorhauge Branchemedlem

Thorhauge Audio
Bruger siden: 02 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 15 Januar 2008 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Don
Nu skriver du "bare EH", de er faktisk meget gode, og til prisen (70kr.) helt uden konkurence
jeg har overrasket mange når vi har skiftet, fra dyre KT 88 til EH El 34, de har en fantastisk
mellemtone, meget levende, og medrivende.
MVH Steen
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 02:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Steen Thorhauge skrev:
Hej Don
Nu skriver du "bare EH", de er faktisk meget gode, og til prisen (70kr.) helt uden konkurence
jeg har overrasket mange når vi har skiftet, fra dyre KT 88 til EH El 34, de har en fantastisk
mellemtone, meget levende, og medrivende.
MVH Steen |
|
|
Hej Steen.
Dig kan man altid stole på kommer med et godt indlæg når det gælder rør... super!!
Ok.. troede at der nogle noget bedre rør?? kan man udskifte nogle EL 34 til KT 88 altid?? og omvendt??
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 04:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der så mange forskellige rør på marked,at bliver nødt til at beskrive den lyd du søger.
f.eks lyder EH rør i mit opsæt kedeligt.Lige nu kører jeg med Sylvania som jeg er glad for.ønsker man mere bas/fyldigere lyd, kan man bruge f.eks
Golden Dragon.
Sovtek er også en mulighed
Og hvis du hel vild i varmen :NOS -rør
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har brugt EL34B-STR røret fra TAD på 3 forskellige rørforstærkere med et meget godt resultat, det er en af mine favoritter.
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 21 Januar 2008 kl. 06:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
diamondduck skrev:
Der så mange forskellige rør på marked,at bliver nødt til at beskrive den lyd du søger.
f.eks lyder EH rør i mit opsæt kedeligt.Lige nu kører jeg med Sylvania som jeg er glad for.ønsker man mere bas/fyldigere lyd, kan man bruge f.eks
Golden Dragon.
Sovtek er også en mulighed
Og hvis du hel vild i varmen :NOS -rør |
|
|
Hej Diamondduck..
Jamen mht. lyden så søger jeg et et rør med rørlyd hvis du forstår.. altså et lidt varmt rør heller ikk for meget så det bliver alt for svampet i bunden osv.. med god musikalitet og opløsning.. Et rør til all around musik i forskellige genre!!
Findtes der sådan et??
På forhånd tak:-)
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 21 Januar 2008 kl. 06:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gorm skrev:
| Jeg har brugt EL34B-STR røret fra TAD på 3 forskellige rørforstærkere med et meget godt resultat, det er en af mine favoritter. |
|
|
Ok.. jamen hvor hitter du dem og hva koster de for matchet kvartet??
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 21 Januar 2008 kl. 06:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen herinde der har prøvet disse??
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 21 Januar 2008 kl. 07:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
de ser rigtige gode ud.jeg tror jeg vil bestille et sæt mullard
i øvrigt er det svetlana jeg kører med og ikke sylvania
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 21 Januar 2008 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
det kan bedre betale sig at bruge pengene på indgangsrør frem for udgangs rør
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 21 Januar 2008 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
Gorm skrev:
| Jeg har brugt EL34B-STR røret fra TAD på 3 forskellige rørforstærkere med et meget godt resultat, det er en af mine favoritter. |
|
|
Ok.. jamen hvor hitter du dem og hva koster de for matchet kvartet??
MVH Don |
|
|
De findes bla. her: www.tubeampdoctor.com 86 euro for matchet kvartet. Eller http://www.pyndtshop.dk/product_info.php?products_id=113 612,- for en kvartet __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 22 Januar 2008 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 22 Januar 2008 kl. 00:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du mener så ikk de er gode eller?? nogen der kan fortælle mig og de nyproduktseret rør er lige så gode som nogle ældre NOS .. bare generalt.. der er nok nogle undtagelser..
Hva er ellers dit forslag??
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 22 Januar 2008 kl. 00:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
nogen der kan svare på om indgangsrøret har mere eller mindre at sige end udgangsrøret??
der sidder 2 stk 12AT7 i denne classic no 16. er det indgangsrør eller ensretter eller hva de nu kaldes??
der sidder også 2 6N8P og igen hva er de??
nogen der kan komme med gode ideer til skift af disse??
Når en rørforstærker begynder en gang i mellem og hyler pænt højt i ens højtaler i den ene side, kan det så ikk meget vel værer rørende der er ved at være "trætte"??
På forhånd tak..
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 22 Januar 2008 kl. 00:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
""Når en rørforstærker begynder en gang i mellem og hyler pænt højt i ens højtaler i den ene side, kan det så ikk meget vel værer rørende der er ved at være "trætte"?? "
Sandsynligvis mikrofoni - prøv med MEGET nænsom hånd at "tappe" svagt på rørene med en blyant - hvis der kommer kraftige "klonk"-agtige lyde - er det fordi det pågældende rør er mikrofonisk og bør skiftes til et andet ikke-mikrofonisk rør. Der kan jo også sættes forskellige ringe på rørene for at reducere/dæmpe mikrofoni.
Man skal være lidt vant til at lytte efter det, men er der ét af rørene, som "klonker" pænt kraftigere end de andre, er det da en kandidat til udskiftning. Det har ikke noget at gøre med, om et rør er "træt".
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 22 Januar 2008 kl. 00:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
12at7 svarer til ecc 81.det andet kender jeg ikke
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 22 Januar 2008 kl. 01:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
De TAD`er kan godt være udmærkede. De får ihvertfald noget positiv omtale rundt omkring. Jeg siger bare, at de TAD rør jeg har hørt, har jeg ikke brudt mig om. De har været mørke og unaturlige.
Om NOS generelt er bedre ? Jeg mener det er noget hype, for at tage sindsygt mange penge, for noget der bliver lavet lige så godt i dag. Hvorfor skulle man ikke også kunne lave dem lige så godt, eller endda bedre, i dag ?
Jeg ville selv prøve den nye produktion af Mullard, hvis jeg skulle købe EL34. Men jeg har ikke hørt dem. De gamle er næsten ikke til at finde mere, og skulle du være heldig, vil de næsten ikke være til at betale.
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 22 Januar 2008 kl. 01:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
""Når en rørforstærker begynder en gang i mellem og hyler pænt højt i ens højtaler i den ene side, kan det så ikk meget vel værer rørende der er ved at være "trætte"?? "
Sandsynligvis mikrofoni - prøv med MEGET nænsom hånd at "tappe" svagt på rørene med en blyant - hvis der kommer kraftige "klonk"-agtige lyde - er det fordi det pågældende rør er mikrofonisk og bør skiftes til et andet ikke-mikrofonisk rør. Der kan jo også sættes forskellige ringe på rørene for at reducere/dæmpe mikrofoni.
Man skal være lidt vant til at lytte efter det, men er der ét af rørene, som "klonker" pænt kraftigere end de andre, er det da en kandidat til udskiftning. Det har ikke noget at gøre med, om et rør er "træt".
Vh
Freddy
|
|
|
Hej Frede..
takker for det hurtige svar:-)
jamen det er bare underligt for den er først lige begyndt på det?? idag faktisk... er det så indgangsrør eller udgangs rør man "Tapper" på??
MVH
DOn
|
| Til top |
|
| |