Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 20:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Ingen analog lyd på Denon AVR-2307 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 16 Januar 2008 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Jeg har brug for lidt hjælp fra en haj udi Denon's surroundforstærkere...

I mit firma har vi en Denon AVR-2307 surroundreceiver, som har en større maskinpark tilsluttet - DVD, HD-DVD, HD-VMD, VHS og nu også DV-CAM.

98% af tiden bruges den i forbindelse med DVD eller HD-DVD, dvs. lyden overføres digitalt.

Da receiveren blev sat op blev der også sat en VHS maskine til "just in case", og dengang (ca et år siden) virkede alt som det skulle.

Nu har vi sat en DV-CAM maskine til, som kun har analog L/R udgang, og under opsætningen viser det sig at der simpelthen ikke er hul igennem når der tilsluttets analoge kilder. Sålænge det går via coax eller hdmi, ingen problemer - men med RCA stik er der tyst. Eneste undtagelse (og det som så bliver brugt indtil vi finder årsagen) er at vælge External input, altså analog 7.1 indgangen, og så koble enten VHS eller DV-CAM maskinens højre/venstre til her.

Ext. In overrider alt, også de digitale indgange, så når den er slået til er der lyd. Problemet er selvfølglelig så at der er tale om stereo L/R uden mulighed for at aktivere pro-logic dekodning, fordi Ext.in som nævnt overrider alt andet, inklusiv surround dekodning.

Jeg har prøvet samtlige analoge indgange, VCR, Tuner, CD, Tape osv, men ingen af dem siger et kvæk. Jeg kan ikke finde noget i opsætningsmenuen eller manualen der kan forklare det - er der nogen der har oplevet noget lignende eller har et bud på en løsning..?

db89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 16 Januar 2008 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

på min 1908 er der en knap foran hvor man kan sætte den til analog/digital/auto input, kunne det mon være det som er galt?
Til top Vis db89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af db89

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2008 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

db89 skrev:
på min 1908 er der en knap foran hvor man kan sætte den til analog/digital/auto input, kunne det mon være det som er galt?
Nope - det var det første jeg prøvede. Der er ikke assigned nogen digitale indgange til VCR indgangene, så den siger blot "analog only" når man trykker på Input mode. Men stadig ingen lyd...

db89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

jeg ved ikke ret meget om HI-FI så jeg kan desværre ikke hjælpe mere, og du har sat stikkene til VCR-in og ikke VCR-out?
Til top Vis db89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af db89

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2008 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

db89 skrev:
jeg ved ikke ret meget om HI-FI så jeg kan desværre ikke hjælpe mere, og du har sat stikkene til VCR-in og ikke VCR-out?
Det ville jo være pinligt nemt hvis det var det som var problemet - men desværre nej. Analog indgangene til f.eks. CD (som jo ikke har nogen "out" at forveksle med) virker heller ikke.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev:
db89 skrev:
Det ville jo være pinligt nemt hvis det var det som var problemet - men desværre nej. Analog indgangene til f.eks. CD (som jo ikke har nogen "out" at forveksle med) virker heller ikke.

der ikke fordi i har valgt et eller andet obskurt zone 2 mode ved en fejl?

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2008 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

RogueAgent skrev:
db89 skrev:

der ikke fordi i har valgt et eller andet obskurt zone 2 mode ved en fejl?

Næh, det har også været prøvet... Og så burde det jo også have påvirket de digitale indgange, som fungerer som de skal, og ikke kun de analoge...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes