Forfatter |
|
Thomas_L Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 93
|
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter Warners seneste annoncering kan der vist ikke herske tvivl om hvilken lejr i HD format kampen der vil løbe af med sejren, så jeg er begyndt at kigge rundt efter en BD afspiller.
Mine øjne er faldet på en PS3 da den er profil 1.1 nu og skulle få en profil 2.0 update senere på året, og af forskellige årsager vil jeg gerne have en region A BD afspiller.
Hvis man importerer en PS3 fra USA, skal man så også have en 110v > 230v omformer eller er det bare nok med et andet stik?
Kan man uden videre slutte den til nettet og opdatere den som enhver anden PS3?
Og slutteligt, er der folk som kan give nogle gåde råd samt måske endda steder hvor i USA man sikker kan bestille en PS3? Eller alternativt bestille US PS3'er i europa, hvilket jo næsten ville være endnu nemmere. __________________ ThomasL
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
En reg. A afspiller kører kun på 115V, så du skal have en stepdownkonverter fra 230V -> 115V. RS komponents har nogle du kan købe som privatperson og de koster ca. 270,-
Den kan tilsluttes nettet som enhver anden og opdateres (Sony låser ikke på IP), idag er det ogå muligt at oprette en Japansk account på Playstation Store og downloade demo eller købe GT5 Prolouge fra dansk IP.
Husk at du kommer til at betale moms af hele din udgift til PS3 incl. forsendelse til Skat. Mener ikke der er told på elektronik fra USA mere.
|
Til top |
|
|
Thomas_L Forum Bruger

|
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder jo godt nok, mht. til told + moms var det skam også med i mine planer. Det vigtigste er om det overhoved kan komme til at spille, og det lyder det jo til det kan.
Den skal jo hovedsageligt bruges som BD afspiller, men man får en jo en habil konsol med i købet, så vil jeg kunne bruges spil købt i Danmark på den? PS3 spil bliver jo reklameret som værende regionsfrie.
__________________ ThomasL
|
Til top |
|
|
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Muligt at spillene er regionsfrie men filmene er ikke __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
Til top |
|
|
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
En reg. A afspiller kører kun på 115V, så du skal
have en stepdownkonverter fra 230V -> 115V. RS komponents har nogle
du kan købe som privatperson og de koster ca. 270,- |
|
|
Er PS3'eren ikke udstyret med en switchmode strømforsyning? Jeg mener altså at den spiser det du putter i den, men jeg kan da lige checke efter på min senere i dag.
|
Til top |
|
|
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
ctacta skrev:
En reg. A afspiller kører kun på 115V, så du skal
have en stepdownkonverter fra 230V -> 115V. RS komponents har nogle
du kan købe som privatperson og de koster ca. 270,- |
|
|
Er PS3'eren ikke udstyret med en switchmode strømforsyning? Jeg mener altså
at den spiser det du putter i den, men jeg kan da lige checke efter på min senere i dag.
|
|
|
Det er korrekt. Man hiver bare ledningen ud og sætter en dansk i.
Den spiller fint de PS3-spil, jeg har lånt på kommunebiblioteket.
Omvendt er der nogle region B BD-udgivelser, den ikke kan spille, og ingen region 2 dvd (den kan ikke spille PAL-materiale).
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min første PS3'er fra marts 2007 kan kun køre 230V. Ved ikke om den nye revision er ændret. Kan nogen bekræfte med billede?
PS3 spil er ikke regionskodede, det samme gælder PSP.
|
Til top |
|
|
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
Min første PS3'er fra marts 2007 kan kun køre 230V. Ved ikke om den nye revision er ændret. Kan nogen bekræfte med
billede?
|
|
|
Ok, det vidste jeg ikke. Så må der også være forskel på den amerikanske og den europæiske på det punkt. Min US-version kører i hvert fald uden
step-down converter uden problemer.
|
Til top |
|
|
Thomas_L Forum Bruger

|
Sendt: 17 Januar 2008 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dem af jer der så allerede har anskaffet sig en US PS3 der måske kan komme med nogle konkrete info om hvordan i har bestilt jeres maskiner, eventuelt via en PM ?
At den selvfølgelig kun sender ud i NTSC er ikke noget problem, men er der andre ting man skal være opmærksom på?
__________________ ThomasL
|
Til top |
|
|