Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 20:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: CDWOW-forlig (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sprocket
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 September 2003
Status: Offline
Sendt: 27 Januar 2004 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

En udemærke ide Og jeg kan kun bakke om om den, og jeg vil være ivrig debatør i denne tråd hvis det lykkes at få nogle af dem til at svare.
Til top Vis Sprocket's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sprocket Besøg Sprocket's Websted

K Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 Januar 2004 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Nu koger mit P..

Til de personer der har den tro at pladebutikkerne er skyld i de høje priser, kan jeg kun anbefale at de henvender sig på det lokale AF og derved får en mulighed for bare at stå en enkelt dag i en pladebutik og så ser hvad man betaler for div. cdér hos pladeleverandørenen, her kan nævnes GDC, Mis Label, Combi, PH osv.

For mange nyudgivelser giver der typisk et sted mellem kr. 105/110 netto altså før moms lidt afhængig af om det er plader produceret i USA, UK eller Danmark, smid lige momsen oven i og træk det fra kr. 149,-.

Der skal altså skubbes en del plader og DVDér over disken bare for at holde en fornuftig nulpunktomsætning.

Jammen hvordan kan Bilka, Kvikly så sælge cdèr til kr. 100,- somme tider ?

Begrebet kaldes ludder vare, man laver et kalkuleret tilsæt og håber at kundemængden vokser og sætter så andre vare tilsvarende op (gynger og karuseller)

Nej aben ligger hos pladeselskaberne, som meget fornuftigt nedsatte priserne på cdérne da man fjernede punktafgiften, dog har selskaberne stille og roligt hævet priserne så netto priserne er på samme stadie som da man havde afgiften. Hvem scoreded lige 15% her.

Pladeselskaberne påstår så at man jo har fået højere markedsførings udgifter. Det er muligt men det er da kun på tv siden, for aldrig nogen sinde har de danske musik butikker fået så lidt mercandise som man gør nu. Man satser ensidigt på kvantitet og ikke kvalitet, det er smule foruroligende at man kan se de cdér der bliver markedsført på tv er de medst sælgende uanset næsten hvad kunstneren hedder og hvor godt musikken er.

Det er kedeligt at se hvordan vi dansker er så fokuseret på kvantitet og man frygter at næste genaration aldrig får mulighed for at lytte til ordentlig lyd, men kun tror at musik er noget man henter på nettet, som MP3 eller WMA i en komprimeret lydkvalitet så nakkehårerne til tider rejser sig.

Til top Vis K Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af K Man

Hede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 27 Januar 2004 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Hey

Nu er det jo ikke pladebutikkerne vi er efter, det er pladeselskaberne. Det står også i flere indlæg!!!!

Mvh

Hede

Til top Vis Hede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hede

Hede
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2004 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Til K Man

Der var jeg lige for hurtig, jeg skulle have læst hele dit indlæg. Sorry

Mvh

Hede

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 Januar 2004 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

K Man skrev:

Nu koger mit P..

Til de personer der har den tro at pladebutikkerne er skyld i de høje priser, kan jeg kun anbefale at de henvender sig på det lokale AF og derved får en mulighed for bare at stå en enkelt dag i en pladebutik og så ser hvad man betaler for div. cdér hos pladeleverandørenen, her kan nævnes GDC, Mis Label, Combi, PH osv.

For mange nyudgivelser giver der typisk et sted mellem kr. 105/110 netto altså før moms lidt afhængig af om det er plader produceret i USA, UK eller Danmark, smid lige momsen oven i og træk det fra kr. 149,-.

Der skal altså skubbes en del plader og DVDér over disken bare for at holde en fornuftig nulpunktomsætning.

Jammen hvordan kan Bilka, Kvikly så sælge cdèr til kr. 100,- somme tider ?

Begrebet kaldes ludder vare, man laver et kalkuleret tilsæt og håber at kundemængden vokser og sætter så andre vare tilsvarende op (gynger og karuseller)

Nej aben ligger hos pladeselskaberne, som meget fornuftigt nedsatte priserne på cdérne da man fjernede punktafgiften, dog har selskaberne stille og roligt hævet priserne så netto priserne er på samme stadie som da man havde afgiften. Hvem scoreded lige 15% her.

Pladeselskaberne påstår så at man jo har fået højere markedsførings udgifter. Det er muligt men det er da kun på tv siden, for aldrig nogen sinde har de danske musik butikker fået så lidt mercandise som man gør nu. Man satser ensidigt på kvantitet og ikke kvalitet, det er smule foruroligende at man kan se de cdér der bliver markedsført på tv er de medst sælgende uanset næsten hvad kunstneren hedder og hvor godt musikken er.

Det er kedeligt at se hvordan vi dansker er så fokuseret på kvantitet og man frygter at næste genaration aldrig får mulighed for at lytte til ordentlig lyd, men kun tror at musik er noget man henter på nettet, som MP3 eller WMA i en komprimeret lydkvalitet så nakkehårerne til tider rejser sig.

Så vi er altså ude efter at få pladeselskaberne til at nedsætte prisen, for at skabe meromsætning og et bedre forhold til købt musik?

Iøvrigt synes jeg det er noget fis at alle går og pylrer om musikbranchen. Med normal købmandsstil ville man nok tænke at der var noget galt når kunderne flygter (og måske overveje om prisen var for høj), men musikbranchen prøver at skyde skylden over på alle andre...

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2004 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

K Man skrev:

Nu står jeg selv bag disken og sælger cd'ere som fritidsjob blandt andet. Jeg kender ikke de begreber du nævner, men jeg ved da at indkøbsprisen er så lav på de cd'ere at der er en pæn fortjeneste! Vil du eventuelt forklare lidt nærmere?

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 27 Januar 2004 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Kim F. skrev:

Det er altid en eller anden stud.jur.hader.mp3 der stiller sig op og forklarer om de mange piratkopier, hvorfor pokker bruger de ikke menigmands holdninger?

Nu vil jeg ikke tage stilling til om cd'er er for dyre eller ej og i givet fald hvis skyld det er!? Ej heller kommentere yderligere på det "moralske" aspekt af cdwow (min holdning fremgår tydeligt af mine tidligere indlæg). 

Men det er da for f***** en forskruet tankegang at sige "det er sgu' for dyrt, jeg tager bare!"

Når, eller hvis, "menigmand" sætter sig ned og tænker sig lidt om, tror (eller håber) jeg, at "menigmand" kan se hvor idiotisk det er.

Jeg vil sgu' også gerne ha' en ny bil, men jeg lusker da ikke ud i mørket med et bræk-jern under armen.......

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Januar 2004 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Ja, der er sådan set ikke noget forkasteligt i at handle i Tyskland hvis vi skal drage EU osv. ind i billedet - handelen foregår jo stadig indenfor EUs grænser og drejer sig ikke omprodukter der f.eks. ikke er beregnede til det europæiske marked. En af fordelene ved EU er jo netop at det er betydeligt lettere at handle indenfor grænserne af EU.

Det har ikke så meget med moral og dobbeltmoral at gøre - det er så op til en selv og tegnebogen om man vil støtte de danske forhandlere og evt. forsøge at få dem ned i konkurrencedygtige priser eller man vil daffe ned og købe grejet sydpå - der er intet forkasteligt i det da det ikke er ulovligt eller udnytter huller i love osv.!

Tak, du har helt ret. EU er et frit marked. Det cd-wow gør er at udnytte et hul på bagatelgrænsen i Sverige, og derefter sender varene til Danmark. Det er moralsk forkert.

Venligst

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2004 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
Kim F. skrev:

Det er altid en eller anden stud.jur.hader.mp3 der stiller sig op og forklarer om de mange piratkopier, hvorfor pokker bruger de ikke menigmands holdninger?

Nu vil jeg ikke tage stilling til om cd'er er for dyre eller ej og i givet fald hvis skyld det er!? Ej heller kommentere yderligere på det "moralske" aspekt af cdwow (min holdning fremgår tydeligt af mine tidligere indlæg). 

Men det er da for f***** en forskruet tankegang at sige "det er sgu' for dyrt, jeg tager bare!"

Når, eller hvis, "menigmand" sætter sig ned og tænker sig lidt om, tror (eller håber) jeg, at "menigmand" kan se hvor idiotisk det er.

Jeg vil sgu' også gerne ha' en ny bil, men jeg lusker da ikke ud i mørket med et bræk-jern under armen.......

Du har da ret, men hvordan vil du ellers løse problemet. Hvor mange procent af musikken der kopieres er ungdomsmusik? Og hvor mange procent tror du salget falder ned på, fordi de unge synes musikken er for dyrt? Jeg tror det er mange..

Hvis du både skulle være 'in' hos kammeraterne og samtidig have råd til lidt sjov, hvordan tror du så du ville proritere?

Jeg forsvarer piraterne fordi jeg sagtens kan se det fra deres synspunkt, men det betyder ikke at jeg går ind for det!

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 27 Januar 2004 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:
lige præcis!  Manden har købt ind for en formue i tyskland, men piver alligevel over det her.  Lidt sjovt egentligt......

Er du misundelig? Det er en rigtig kedelig, men desværre også typisk dansk folkesygdom. Danmark er medlem af EU, ligeledes er Tyskland, jeg går udfra at du kender begrebet Det Indre Marked.

Cd-wow har intet med det indre marked at gøre, men henter vare hjem der er beregnet til afsætning udenfor EU's marked, og derfor også er prissat anerledes (billigere). Det må man også godt, man skal bare betale moms og importtold. Men det gør cd-wow ikke, men udnytter en grænse for hvad Told&Skat gider undersøge i Sverige (kr. 300,-) og sender derefter de små forsendelser til kunder i Danmark. Det er forkasteligt og til stor skade for marked i EU.

Hvor gik du egentlig i skole?

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2004 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:

jdg1 skrev:
lige præcis!  Manden har købt ind for en formue i tyskland, men piver alligevel over det her.  Lidt sjovt egentligt......

Hvor gik du egentlig i skole?

Jeg gik i skole der hvor man lærte at få pengene til at række længst muligt.

Hede
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2004 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Til Kim F

Mvh

Hede

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 27 Januar 2004 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Jeg har tit tænkt på hvorfor netbutikkerne f.eks. cdon.com er så dyre??? Der er jo mange omkostninger at spare ved at ha´en "virtuel" butik, men det skyldes simpelhen at det er pladeselskaberne der tager for høje priser? Det kan jo stort ser ikke betale sig at købe derfra, da fragten jo heller ikke er gratis der.
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 27 Januar 2004 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

En virtuel butik er ikke som udgangspunkt billigere. Det er alt det bagved, logistik, indkøb, distribution, kundeservice m.m. der koster, og den er den samme om du har en butik i mursten eller blot på web.

Der er skrevet en del afhandlinger om det at drive Ebutik, faktisk er det kun lykkedes for meget få, f.eks. Dell, primært fordi de sælger direkte, selv producerer m.m. Lego har problemer med deres eShop, omkostninger er store i forhold til omsætningen.

www.haburi.com var også et godt koncept, men de blev ædt op af egne interne omkostninger og nåede ikke et breakeven. Dette på trods af at man havde et centralt distributionscenter i Holland, og solgte i mere end 14 lande.

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2004 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Den kan ikke vejes op med f.eks at spare husleje på 5 butikker?

Vildt!

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

DarkWing
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 Januar 2004 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

jdg1: Hvem f..... snakker om at stjæle noget? Har ikke set nogen indlæg her der opfordre til pirat kopiering.

Men nu du bragte emnet op, så har pirat kopiering intet med tyveri at gøre, da der ikke forsvinder noget fysisk. Man kan så diskutere om pladeselskaber lider et økonomisk tab, men mange køber cd'er efter at de har hørt musikken på mp3, og folk med store mp3 samlinger ville jo ikke have købt 99% af alle de nr de har hvis de skulle betale fuld pris. Mange kunstnere har allerede fattet det og ligger deres musik på nettet så folk kan lytte lidt før de køber albumet. mp3 er et glimrende reklame værktøj, men virker jo kun hvis det er værd at høre på. Det er nok her pladesleskaberne har et problem med deres opreklamerede pop musik.

Folk er ikke ude på at stjæle noget eller uden moral. De er bare utilfredse med  pladeselskabernes monopol på distrubition og opskruede priser, samt at de ved vold og magt prøver at holde fast i håbløst forældede salgs kanaler. Internettet er stedet hvor folk vil handle idag. Om det så er køb af cd'er eller download af mp3. Det burde pladeselskaberne da kunne fatte. Hvis prisen er fair og det er nemt at handle, skal folk nok smide deres surt tjente lommepenge.

Til top Vis DarkWing's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DarkWing

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 27 Januar 2004 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Husleje, forsikring m.m. til detailsteder er en mindre ting i en stor kabale der skal gå op. Dem der har arbejdet med forretningsplaner, driftbudget m.m. og markedsføring ved hvad jeg taler om. Dem der forsøger at køre en eShop fra privaten, ender som regel også med stort underskud og gæld efter 1-2 år. Primært fordi man ikke får lavet et ordentligt og realistisk driftbudget. www.dvdpusheren.dk er vist et glimrende eksempel på hvordan det kan gå. Og der er 1.000 vis af andre triste eksempler, jeg har set dem i hobetal på det advokatkontor jeg er tilknyttet ifm. med mit jurastudie.

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2004 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Så er jeg da blevet så meget klogere.

Er det generalt for netbutikker?

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Sendt: 27 Januar 2004 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

ctacta, der er overraskende mange der laver budget efter
"hockeystavsmodellen", ikke?

DonJensen, hvis det er 5 strøgbutikker i Paris, London, New York,
Milano og Tokyo, så har du nok en chance for at opveje
omkostningerne - ellers bliver det svært

/U.
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Sendt: 27 Januar 2004 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

DonJensen skrev:
Er det generalt for netbutikker?

Egentlig ja. Det afhænger dog en del af hvad det er de sælger, hvor
meget det fylder og vejer, hvor lang tids kredit man kan få hos
leverandører etc.

/U.
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes