Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 10:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: 3 forskellige defekte DVD-drev - Hjælp! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rjcr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 19 Januar 2008 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Jeg er pt. igang med at rippe min musiksamling (via min PC) til en NAS-server. 

Ripningen har indtil videre resulteret i ikke mindre end 3 DVD-brænderes endeligt - eller rettere begrænsede hastighed.

På et tidspunkt kan alle tre drev pludselig kun rippe med 13X speed - sjovt nok ens for alle tre drev. Samtidig falder deres evne til at brænde CD'er også til ca 12X speed. De har før kunnet rippe med op til ca. 50X speed, som jeg dog selv har begrænset til 32X i dBPoweramp (rippeprogemmet)

Der er tale om 3 forskellige drev:
Philips DVD8701 (fremstillet af Benq) (overlevede 1 uge),
Lite-On LH-20A1P (overlevede ca. 1 time),
Plextor PX-800A/T3 (overlevede 1 uge).

Philips og Lite-On drevene blev begge meget varme, mens Plextor-drevet kun bliver let lunt.

Jeg har også en ældre 16X DVD-brænder fra Lite-On som bare kører og kører og kører. Drevet bliver varmt, men virker upåklageligt endnu.

Ripning af CD'er er åbenbart hård kost for drevene...

Jeg 2 spørgsmål:

1) Er der nogen der har en ide hvad #!"€&% der går galt??

2) Er der nogen der har erfaring med et drev der virker (bedre) til dette formål?

Til top Vis rjcr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rjcr

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Januar 2008 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Prøv at montere et cd rom drev. DVD drev er ofte dårlige til cd'er. Det er dog mere en erfaring fra mine første dvd - en daewoo, den var udmærket til dvd men læste dårligt cder. Det samme var tilfældet med en lumatron. Min nuværende sony dvd harddisk recorder spiller cdere ok, men er stadig langt dårligere lydmæssigt end min denon dcd 1450.

Hvorfor vil du iøvrigt have cderne kopieret over på harddisk. Er det ikke en stor livskvalitet at stå og se på alle de cder vi har samlet de sidste godt 20 år, og så netop vælge den man er i humør til.

Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 Januar 2008 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Har aldrig hørt om det pågældene problem før... Måske din strømforsyning e.lign. har det skidt?

Men under alle omstændigheder, så vil du både få de bedste ripninger og brændinger, ved at gøre det så langsomt som muligt!!!

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

rjcr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Januar 2008 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

@Hermann.:

Jeg har samlet CD'ere i præcis 20 år, og deres omfang i min stue er nu blevt så stort, så jeg er på fornavn med reol-ekspidienten i IKEA  - jeg må indrømme at jeg ser frem til at kunne bladre i  musikken...

@micma18:

Jeg ripper via dBpoweramp, og langt det meste bliver rippet "Accurate" dvs. at ripningerne er bit-perfekte sammenlignet med mange andre brugeres ripninger, så jeg er ikke bekymret for den hurtige ripning. Dog sætter jeg hastigheden langt ned ved besværlige ripninger, og det virker i mange tilfælde.

Men jeg tror næppe det er strømforsyningen - problemet er rent fysisk med drevene, idet problemet opstår pludseligt og ikke forsvinder igen, heller ikke ved montering i en anden PC. Desuden virker mit gamle drev (Lite-On 16X) stadig upåklageligt.

Til top Vis rjcr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rjcr

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes