| Sendt: 24 Januar 2008 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej lavbo, & velkommen til.
Jeg stod med samme problem for 2 år siden, jeg nægtede at smide 3-5000,- efter en combo forstærker til sønnen , hvis han ikke ville spille aligevel, så jeg ribbede min gamle jvc forstærker, som jo aligevel stod i skuret , en gammel 12" fra nogle aflagte ht, incl, spole fra dele filteret, nu skulle jeg bare bygge en "kasse" jeg tog en 19mm. vandfast krydsfiner (som jeg havde i forvejen)
byggede en kasse på ca. 50x75x42 cm. en skilleplade blev sat ind så forstærkeren kunne stå øverst, dæmpede sub kassen med støbe bats efter gehør, beklædte udv. med noget langhåret vild stof, det blev bare limet på, ja og vupti ,færdig på 2 timer, jeg valgte at lave det som et lukket kabenet, dog har jeg lavet 3 stk. ventil huller i toppen så forstærkeren kan få luft. eneste krav til forstærkeren er at der er en mic. udgang og det er der på mange af de gamle, har du ikke en så prøv at kikke på genbrugspladsen. det skal lige siges at min knægt er helt vild med hans"mulddyret" som han kalder den , nu har han spillet i 2 år, og vil ikke bruge penge på en "rigtig" combo, den her er der knald på. __________________ Thiemer
Rigtig lyd får smilet frem.
|