| Forfatter |
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 20 Januar 2008 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan lyder denne anmelderroste cd afspiller idag sammenlignet med de nyeste highend maskiner. Er teknikken forældet iforhold til de bedste på markedet.
Har den et godt løbeværk sådan en fætter
og hvad skal sådan en brugt koste ?
Hører gerne fra jer da jeg seriøst overvejer købet af denne. har aldrig hørt den, men helt dårlig kan den ikke være __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 20 Januar 2008 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
|
Hvordan lyder denne anmelderroste cd afspiller idag sammenlignet med de nyeste highend maskiner. Er teknikken forældet iforhold til de bedste på markedet.
Hører gerne fra jer da jeg seriøst overvejer købet af denne. har aldrig hørt den, men helt dårlig kan den ikke være
|
|
|
En 4 år gammel maskine forældet? Nu starter hylekoret helt sikkert , men der har vidst ikke været nogen som helst udvikling af nævneværdig grad af det medie eller elektroniken der til de sidste 8 år mindst.
Jeg hørte en for et par år siden mod en sony xa50es, det er en fornuftig maskine, men den sony den rykkede fra den uden tvivl.
Hvis jeg var dig og evt. havde en computer, valgte jeg mig en squeezebox også en rigtig god D/A konverter, så slipper man os helt for læsefejl og et par andre ulemper.
__________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2008 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
Music4life skrev:
|
Hører gerne fra jer da jeg seriøst overvejer købet af denne. har aldrig hørt den, men helt dårlig kan den ikke være
|
|
|
En 4 år gammel maskine forældet? Nu starter hylekoret helt sikkert , men der har vidst ikke været nogen som helst udvikling af nævneværdig grad af det medie eller elektroniken der til de sidste 8 år mindst.
Jeg hørte en for et par år siden mod en sony xa50es, det er en fornuftig maskine, men den sony den rykkede fra den uden tvivl.
Hvis jeg var dig og evt. havde en computer, valgte jeg mig en squeezebox også en rigtig god D/A konverter, så slipper man os helt for læsefejl og et par andre ulemper.
|
|
|
Den Sony xa50es var den opgraderet med ny klok, swoboda og hele pivtøjet . Er det dit ramme alvor at den spillede bedre end Gamut Cd 1, for så fatter jeg ingenting. Men smag og behag ... __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
P Sikjær Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 449
|
| Sendt: 20 Januar 2008 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Music4Life
Jeg har aldrig hørt CD1 fra GamuT, kun CD3 og den er nok noget af det bedste som kan købes. Jeg har haft fornøjelsen af at høre CD3 et par timer satte jeg min Sony XA7ES til salg her på siden. Det tog små tre timer så var den solgt, for jeg må bare eje den GamuT CD3. Jeg må sige at den slår alt hvad jeg tidligere har hørt, og efter hvad jeg kan finde på nettet så er der også en del anmeldere som også syntes at den er kanon.
Det var dog svært at overbevise lillemor om at jeg skulle bruge en så anseelig sum penge på en ny CD, men hvor der er en vilje findes der også en vej.....Så GamuTten er på vej.
Du kan jo prøve at skrive til GamuT, jeg er sikker på at de kan fortælle dig noget omkring CD1.
http://www.gamutaudio.com/
Via linket kommer du til deres hjemmeside, der har jeg brugt en del tid....
Og via nedenstående link finder du CD1 testet her på Hifi4all
http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=863&zoneid=3
Bliver spændende at høre om du køber dig en CD1.
ses __________________ Peter Sikjær
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 20 Januar 2008 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en fin maskine og spiller også godt.
Men har et l**te løbeværk, men selvom den har det er den ok.
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2008 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
|
Det er en fin maskine og spiller også godt.
Men har et l**te løbeværk, men selvom den har det er den ok.
|
|
|
Jensen, hvad mener du med l**te løbeværk ?. Du hentyder til CD 1 Mk2 ?
Bare den kan spore det meste
Music4life
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2008 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
P Sikjær skrev:
|
Hej Music4Life
Jeg har aldrig hørt CD1 fra GamuT, kun CD3 og den er nok noget af det bedste som kan købes. Jeg har haft fornøjelsen af at høre CD3 et par timer satte jeg min Sony XA7ES til salg her på siden. Det tog små tre timer så var den solgt, for jeg må bare eje den GamuT CD3. Jeg må sige at den slår alt hvad jeg tidligere har hørt, og efter hvad jeg kan finde på nettet så er der også en del anmeldere som også syntes at den er kanon.
Det var dog svært at overbevise lillemor om at jeg skulle bruge en så anseelig sum penge på en ny CD, men hvor der er en vilje findes der også en vej.....Så GamuTten er på vej.
Du kan jo prøve at skrive til GamuT, jeg er sikker på at de kan fortælle dig noget omkring CD1.
http://www.gamutaudio.com/
Via linket kommer du til deres hjemmeside, der har jeg brugt en del tid....
Og via nedenstående link finder du CD1 testet her på Hifi4all
http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=863&zoneid=3
Bliver spændende at høre om du køber dig en CD1.
ses
|
|
|
Hej Sikjær
Tillykke med din cd3. Lækker maskine, ingen tvivl om det
Som sagt har jeg heller ikke hørt hverken Cd3, eller den forspurgte CD1 mk2 så er lidt i vildrede.
Men den fortjener måske chancen i sammenligning med min Bladelius Freja mk1 __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
P Sikjær Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Januar 2008 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kender jeg ikke din Bladelius, men ved en GamuT vil du opleve en masse dynamik og kun det som er i pladen, hverken mere eller mindre.
Men nu er lyd selvfølgelig en smagssag og hvad jeg syntes lyder godt er ikke ensbetydende med at du og andre syntes det samme og det er jo også en del af det der gør hifi spændende. Selv har jeg altid haft Sony CD spillere, enten topmodellen eller den som kommer lige før og gemmen tiderne har det da været nogle stykker, dog har der også lige sneget sig en enkelt Denon og Arcam ind over. Sony er godt, GamuT er bare i en helt anden klasse.
Men se om du ikke kan snige dig til at låne GamuTten, eller slæb din egen Bladelius med.
ses __________________ Peter Sikjær
|
| Til top |
|
| |
P Sikjær Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Januar 2008 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|