| Forfatter |
|
MSG1979 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 646
|
| Sendt: 20 Januar 2008 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
har lige fået et par ellers lækre højttalere hjem.
Desværre lugter de enormt meget af røg.
Har gjort dem godt rene med ajax universal og tørret dem over med Rodalon, men de lugter stadig væk lidt, dog langt fra så meget som da jeg fik dem
Andre ting jeg skal prøve af?
|
| Til top |
|
| |
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 20 Januar 2008 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan tage noget alm eddikke, og hælde i to skåle, så stiller du bare en skål ved hver højtaler, lader det stå i nogle dage, så vil du se eddikken kommer til at se meget "lækker" ud  Og lugten forsvinder.. Det er ikke en super hurtig proces, regn med 2-3 dage, men det plejer at virke..
__________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Nickname Udelukket fra forum

Dobb.profil
Bruger siden: 07 Januar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 20 Januar 2008 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv med edike vand, da edike er god til at fjerne røglugt. Bland 1 del edike med 3 dele vand, tør over med en hårdt opvreden klud, så højttaleren ikke sejler i edike vand.
__________________ Selvgjort er velgjort.
|
| Til top |
|
| |
Clouseau Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 308
|
| Sendt: 20 Januar 2008 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
ved ikke hvad det er for nogle speakers du har fået og hvilken finer de har , men hvis du giver dem eddike så giv dem lige olie/voks bagefter
Mvh Clouseau __________________ Livet er en underlig fisk , hvis du forventer andet end det bedste , får du det som regel.
|
| Til top |
|
| |
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 20 Januar 2008 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rune|WildChild skrev:
Du kan tage noget alm eddikke, og hælde i to skåle, så stiller du bare en skål ved hver højtaler, lader det stå i nogle dage, så vil du se eddikken kommer til at se meget "lækker" ud Og lugten forsvinder.. Det er ikke en super hurtig proces, regn med 2-3 dage, men det plejer at virke..
|
|
|
Så stinker lokalet bare af eddike bagefter  Men ja, det er noget af det mest effektive til lugtfjerning
|
| Til top |
|
| |
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 20 Januar 2008 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
virious skrev:
Rune|WildChild skrev:
Du kan tage noget alm eddikke, og hælde i to skåle, så stiller du bare en skål ved hver højtaler, lader det stå i nogle dage, så vil du se eddikken kommer til at se meget "lækker" ud Og lugten forsvinder.. Det er ikke en super hurtig proces, regn med 2-3 dage, men det plejer at virke..
|
|
|
Så stinker lokalet bare af eddike bagefter 
Men ja, det er noget af det mest effektive til lugtfjerning
|
|
|
Hehe, ja det kan der være noget om, men den lugt er heldigvis lidt lettere at komme af med, med en god gang udluftning, burde den være ude  __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 20 Januar 2008 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig i de ovenstående svar omkring eddike, jeg har dog engang måttet ty til at rense et par frontstoframmer af på en mere "kras" måde ( eddike var ikke nok ), da de nærmest var tunge af nikotin. Jeg tog en opbrugt ajax vinduesrensspray, fyldte noget affedtningsmiddel i den og oversprøjtede frontstoframmerne imens de lå vandret ( en ulækker gul/brun masse dryppede fra dem ), lod det stå og trække ca. 5 min. Herefter fyldte jeg varmt vand i samme vinduesrensspray og tømte den ud over frontstoframmerne 2-3 gange og lod det hele tørre i et døgn. Rammerne blev næsten lugtfri og pæne som nye.
OBS: Om ovenstående trick kan bruges til alle former for stof ved jeg ikke !!!
|
| Til top |
|
| |
kaizer Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 437
|
| Sendt: 20 Januar 2008 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med rodalon?! Det kan da bruges til at fjerne visse lugtgener.
Edit: Nå, det havde du prøvet. Beklager!
|
| Til top |
|
| |
MSG1979 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 646
|
| Sendt: 20 Januar 2008 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
takker for svarende. jeg havde faktsik overvejet eddike, men har ikke erfaringer med det.
Jeg prøver her en af dagene :)
Det er et par infinity renaissance 80 jeg fik til 4k. Fantastisk højttaler, især til de penge
|
| Til top |
|
| |
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 21 Januar 2008 kl. 01:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er eddike i ketchup, så giv dem en gang Heinz. Så dufter det lifligt af pizzaria!  __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
el_serpiente Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 21 Januar 2008 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
KrammeAcoustics skrev:
Enig i de ovenstående svar omkring eddike, jeg har dog engang måttet ty til at rense et par frontstoframmer af på en mere "kras" måde ( eddike var ikke nok ), da de nærmest var tunge af nikotin. Jeg tog en opbrugt ajax vinduesrensspray, fyldte noget affedtningsmiddel i den og oversprøjtede frontstoframmerne imens de lå vandret ( en ulækker gul/brun masse dryppede fra dem ), lod det stå og trække ca. 5 min. Herefter fyldte jeg varmt vand i samme vinduesrensspray og tømte den ud over frontstoframmerne 2-3 gange og lod det hele tørre i et døgn. Rammerne blev næsten lugtfri og pæne som nye.
OBS: Om ovenstående trick kan bruges til alle former for stof ved jeg ikke !!! |
|
|
Hvilket "affedtningsmiddel" brugte du?
|
| Til top |
|
| |
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 21 Januar 2008 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
el_serpiente skrev:
Hvilket "affedtningsmiddel" brugte du?
|
|
|
Tror nok at det var motorrens, er ikke 100 % sikker ...har desværre ikke dunken mere, da det er flere år siden.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 21 Januar 2008 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville evt tage enhederne ud inden jeg satte dem sammen med ediken / pakke delefilter ind i plast - så kan du evt sætte kabinetterne ind i et lille rum /skab så du får mere effekt af ediken
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |