Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 12:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Gryphon Colosseum (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI4ALL
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 21 Januar 2008 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Nye produkter fra Gryphon er altid noget der skaber opmærksomhed i ultra high end da de er sjældne og derfor holder deres position i mange år.

Læs hele nyheden her:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1768&zoneid=1

Til top Vis HIFI4ALL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI4ALL

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Sendt: 21 Januar 2008 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

ska der kork under...? LOL

Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Januar 2008 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Citér:
Colloseum erstatter ikke nogen af de andre forstærkere i produktlinjen men introducere bare et nyt niveau for de lykkelige få der har råd til det.

En skam at mange high end producenter kun stræber efter større og dyrere produkter. Hvorfor ikke producere en forstærker som den"fattige" men seriøse hi-fi nørd kan betale

Trist at ikke flere får lov til at blive lykkelige...

kappen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Rabu Acoustics

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Januar 2008 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Så er der bestilt 2 stk.
Til top Vis kappen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kappen

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Sendt: 21 Januar 2008 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

kappen skrev:
Så er der bestilt 2 stk.
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

Kasper, TC
Branchemedlem
Branchemedlem

Tapeconnection

Bruger siden: 27 Marts 2007
Sendt: 21 Januar 2008 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

Citér:
Colloseum erstatter ikke nogen af de andre forstærkere i produktlinjen men introducere bare et nyt niveau for de lykkelige få der har råd til det.

En skam at mange high end producenter kun stræber efter større og dyrere produkter. Hvorfor ikke producere en forstærker som den"fattige" men seriøse hi-fi nørd kan betale

Det er der jo også mange andre der gør

Til top Vis Kasper, TC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper, TC Besøg Kasper, TC's Websted

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Januar 2008 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Kasper, TC skrev:
Chr. R. skrev:

Citér:

Læs nu hvad der står

Kasper, TC
Branchemedlem
Branchemedlem

Tapeconnection

Bruger siden: 27 Marts 2007
Sendt: 21 Januar 2008 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:
Kasper, TC skrev:
Chr. R. skrev:

Citér:

Læs nu hvad der står

Ja OK. Er dog ikke helt enig. Der er MASSER af tilgængeligt superfedt hifi. Så i stedet for at "brokke" sig over at nogen kan producere og sælge noget ultra high end hifi. Det er da skønt at det kan lade sig gøre.

Til top Vis Kasper, TC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper, TC Besøg Kasper, TC's Websted

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Januar 2008 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Jeg brokker mig bestemt ikke over at der både bliver udviklet og solgt superfedt hi-fi, men jeg finder udviklingen hos visse selskaber uheldig. Hvorfor ikke bruge den unikke viden man har opnået, til at udvikle mindre men vellydende produkter som hi-fi nørden har en fair chance for erhverve sig   

Men fred være med det. Jeg må nøjes med min status som ulykkelig med det anlæg jeg nu har, og det forbliver jeg nok også i fremtiden med de produkter som bl.a. Gryphon markedsfører

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 22 Januar 2008 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

Gryphon er ultimativt, udvikles og produceres uden at tænke på kostpris og dermed udsalgspris. Det er ikke for almindelige mennesker, det er en DB9'er fra Aston Martin heller ikke. Så er man kassekonsulent i Harald Nyborg, så må sådanne produkter forblive en drøm som så meget andet.

Men antallet af nyrige og ekstremt velhavende mennesker er støt voksende globalt, så jeg forstår udemærket de producenter der går efter dette marked. Iøvrigt et cool design den har fået, den smager lidt af Philip Stark.

Til redaktionen herinde, der er ekstremt mange (5) stave og slå-fejl i nyheden, læser I ikke korrektur på det I redigerer?  fy!

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 22 Januar 2008 kl. 00:19 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

Citér:

En skam at mange high end producenter kun stræber efter større og dyrere produkter. Hvorfor ikke producere en forstærker som den"fattige" men seriøse hi-fi nørd kan betale

Argh nu ikke helt enig. Produkter som dem du tænker på sælger mest på deres eksklusivitet og ikke så meget hvor meget vellyd du får pr. krone.

Derfor at sidestille det at eje et produkt som det omhandlende med at være lykkelig?...slet ikke...det er som det altid har været...de som har pengene vil gerne differentiere sig og deraf den høje pris...men produkter der levere samme lydkvalitet kan så absolut erhverves for meget mindre end de sædvanlige trekvarte, halve og hele millioner som vi her snakker om.

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

timur
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 22 Januar 2008 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

Den ligner en transportabel radiator med indbygget affugter.

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 Januar 2008 kl. 00:33 | IP-adresse registreret  

Hattori Hanzo skrev:
Derfor at sidestille det at eje et produkt som det omhandlende med at være lykkelig?...slet ikke...det er som det altid har været...de som har pengene vil gerne differentiere sig og deraf den høje pris...men produkter der levere samme lydkvalitet kan så absolut erhverves for meget mindre end de sædvanlige trekvarte, halve og hele millioner som vi her snakker om.

Det er i høj grad lykkes Gryphon at differentiere sig i forhold til mig med ordlyden i deres pressemeddelelse

Når det så er sagt, så tror jeg ikke at vi er så uenige igen. Jeg finder det blot uheldigt at flere og flere high-end producenter vælger denne vej.  

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 22 Januar 2008 kl. 00:35 | IP-adresse registreret  

He,he, der sølfølig rigtig der er "en transportabel radiator med indbygget affugter" til 500,- kr. med indbygge effektforærker fra Gryphons og den
blive selfølig så varm at den må havde indbygget affugter, det lade til at Gryphons har lært af B&O når det komme til design
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 22 Januar 2008 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

timur skrev:

Den ligner en transportabel radiator med indbygget affugter.

Designet er nok ikke tilfældigt.Det der hos mig har haft størst succes hos kvinder, er når det ikke ligner hifi.Muligt det ligner en radiator, det er bare en usædvandligt gennemført en.Højtallere må gerne være store, hvis de bare ikke ligner det de er. Jeg har fremstillet nogen på 170cm i højden, der er blevet kaldt pæne.

Og så er det vel også den eneste måde, der reelt kan produceres i DK.Vi køber kinesernes billige varer, og de køber vores meget lækre og dyre produkter.

MVH

André Jensen

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 Januar 2008 kl. 01:12 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:

Gryphon er ultimativt, udvikles og produceres uden at tænke på kostpris og dermed udsalgspris. Det er ikke for almindelige mennesker, det er en DB9'er fra Aston Martin heller ikke. Så er man kassekonsulent i Harald Nyborg, så må sådanne produkter forblive en drøm som så meget andet.

Men antallet af nyrige og ekstremt velhavende mennesker er støt voksende globalt, så jeg forstår udenmærket de producenter der går efter dette marked. Iøvrigt et cool design den har fået, den smager lidt af Philip Stark.

Til redaktionen herinde, der er ekstremt mange (5) stave og slå-fejl i nyheden, læser I ikke korrektur på det I redigerer?  fy!

Det sad jeg også og blev småirriteret over, da jeg læste nyheden lige før. (Det er hverken i produktets eller Hi-Fi verdens ånd med så meget sjusk)
Men skal vi så ikke også lige, for god ordens skyld, få styr på Philippe Starck?

antileon
Branchemedlem
Branchemedlem

Gryphon Audio

Bruger siden: 22 Januar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 Januar 2008 kl. 08:33 | IP-adresse registreret  

Predator skrev:

ctacta skrev:

Men antallet af nyrige og ekstremt velhavende mennesker er støt voksende globalt, så jeg forstår udenmærket de producenter der går efter dette marked. Iøvrigt et cool design den har fået, den smager lidt af Philip Stark.

Det sad jeg også og blev småirriteret over, da jeg læste nyheden lige før. (Det er hverken i produktets eller Hi-Fi verdens ånd med så meget sjusk)Men skal vi så ikke også lige, for god ordens skyld, få styr på<span style="font-weight: bold;"> Philippe Starck</span>?
Til top Vis antileon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af antileon Besøg antileon's Websted

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 22 Januar 2008 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

Mitsubishi laver en budget model til 4000kr - godt nok ikke i sort...

http://www.stov.dk/default.asp?Action=Details&Item=614
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

antileon
Branchemedlem
Branchemedlem

Gryphon Audio

Bruger siden: 22 Januar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 Januar 2008 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

Det er faktisk vores skyld med den "sjuskede" tekst. Vi skriver alle vores press releases på engelsk og blev af HIFI4ALL opfordret til at oversætte teksten.
Det gik lidt stærkt og den missede både min, og åbenbart redaktionens, spell checker ved et uheld.
Det beklager jeg. Det er ikke vores stil.
Den originale engelske tekst vil være på vores website snarest.
Flemming E. Rasmussen
www.gryphon-audio.com

Til top Vis antileon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af antileon Besøg antileon's Websted

27pH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004
Sendt: 22 Januar 2008 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

polyvinylmetachrylat? Det er vist heller ikke lige fra ordbogen. Iøvrigt kan jeg ikke se det væsentlige i at skrive hvilken type plastik der er brugt til kabinettet.

vH pH

Til top Vis 27pH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 27pH

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum