| Forfatter |
|
HIFI4ALL Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1301
|
| Sendt: 21 Januar 2008 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
| Sendt: 21 Januar 2008 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
ska der kork under...? 
|
| Til top |
|
| |
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
| Sendt: 21 Januar 2008 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
| Colloseum erstatter ikke nogen af de andre forstærkere i produktlinjen men introducere bare et nyt niveau for de lykkelige få der har råd til det. |
|
|
En skam at mange high end producenter kun stræber efter større og dyrere produkter. Hvorfor ikke producere en forstærker som den"fattige" men seriøse hi-fi nørd kan betale 
Trist at ikke flere får lov til at blive lykkelige...
__________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
| Sendt: 21 Januar 2008 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der bestilt 2 stk.
|
| Til top |
|
| |
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
| Sendt: 21 Januar 2008 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kasper, TC Branchemedlem

Tapeconnection
Bruger siden: 27 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 21 Januar 2008 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
Citér:
| Colloseum erstatter ikke nogen af de andre forstærkere i produktlinjen men introducere bare et nyt niveau for de lykkelige få der har råd til det. |
|
|
En skam at mange high end producenter kun stræber efter større og dyrere produkter. Hvorfor ikke producere en forstærker som den"fattige" men seriøse hi-fi nørd kan betale 
|
|
|
Det er der jo også mange andre der gør
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Januar 2008 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kasper, TC skrev:
Chr. R. skrev:
Citér:
|
|
|
|
|
|
|
|
Læs nu hvad der står  __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
Kasper, TC Branchemedlem

Tapeconnection
Bruger siden: 27 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 21 Januar 2008 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
Kasper, TC skrev:
Chr. R. skrev:
Citér:
|
|
|
|
|
|
|
|
Læs nu hvad der står 
|
|
|
Ja OK. Er dog ikke helt enig. Der er MASSER af tilgængeligt superfedt hifi. Så i stedet for at "brokke" sig over at nogen kan producere og sælge noget ultra high end hifi. Det er da skønt at det kan lade sig gøre.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Januar 2008 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg brokker mig bestemt ikke over at der både bliver udviklet og solgt superfedt hi-fi, men jeg finder udviklingen hos visse selskaber uheldig. Hvorfor ikke bruge den unikke viden man har opnået, til at udvikle mindre men vellydende produkter som hi-fi nørden har en fair chance for erhverve sig
Men fred være med det. Jeg må nøjes med min status som ulykkelig med det anlæg jeg nu har, og det forbliver jeg nok også i fremtiden med de produkter som bl.a. Gryphon markedsfører  __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 22 Januar 2008 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gryphon er ultimativt, udvikles og produceres uden at tænke på kostpris og dermed udsalgspris. Det er ikke for almindelige mennesker, det er en DB9'er fra Aston Martin heller ikke. Så er man kassekonsulent i Harald Nyborg, så må sådanne produkter forblive en drøm som så meget andet.
Men antallet af nyrige og ekstremt velhavende mennesker er støt voksende globalt, så jeg forstår udemærket de producenter der går efter dette marked. Iøvrigt et cool design den har fået, den smager lidt af Philip Stark.
Til redaktionen herinde, der er ekstremt mange (5) stave og slå-fejl i nyheden, læser I ikke korrektur på det I redigerer? fy!
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 22 Januar 2008 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
Citér:
|
|
|
|
|
Argh nu ikke helt enig. Produkter som dem du tænker på sælger mest på deres eksklusivitet og ikke så meget hvor meget vellyd du får pr. krone.
Derfor at sidestille det at eje et produkt som det omhandlende med at være lykkelig?...slet ikke...det er som det altid har været...de som har pengene vil gerne differentiere sig og deraf den høje pris...men produkter der levere samme lydkvalitet kan så absolut erhverves for meget mindre end de sædvanlige trekvarte, halve og hele millioner som vi her snakker om. __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
timur Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
| Sendt: 22 Januar 2008 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den ligner en transportabel radiator med indbygget affugter. __________________ juhu
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 Januar 2008 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hattori Hanzo skrev:
| Derfor at sidestille det at eje et produkt som det omhandlende med at være lykkelig?...slet ikke...det er som det altid har været...de som har pengene vil gerne differentiere sig og deraf den høje pris...men produkter der levere samme lydkvalitet kan så absolut erhverves for meget mindre end de sædvanlige trekvarte, halve og hele millioner som vi her snakker om. |
|
|
Det er i høj grad lykkes Gryphon at differentiere sig i forhold til mig med ordlyden i deres pressemeddelelse 
Når det så er sagt, så tror jeg ikke at vi er så uenige igen. Jeg finder det blot uheldigt at flere og flere high-end producenter vælger denne vej. __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 22 Januar 2008 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
He,he, der sølfølig rigtig der er "en transportabel radiator med indbygget affugter" til 500,- kr. med indbygge effektforærker fra Gryphons og den
blive selfølig så varm at den må havde indbygget affugter, det lade til at Gryphons har lært af B&O når det komme til design
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 22 Januar 2008 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
timur skrev:
|
Den ligner en transportabel radiator med indbygget affugter.
|
|
|
Designet er nok ikke tilfældigt.Det der hos mig har haft størst succes hos kvinder, er når det ikke ligner hifi.Muligt det ligner en radiator, det er bare en usædvandligt gennemført en.Højtallere må gerne være store, hvis de bare ikke ligner det de er. Jeg har fremstillet nogen på 170cm i højden, der er blevet kaldt pæne.
Og så er det vel også den eneste måde, der reelt kan produceres i DK.Vi køber kinesernes billige varer, og de køber vores meget lækre og dyre produkter.
MVH
André Jensen
|
| Til top |
|
| |
Nygaard Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 22 Januar 2008 kl. 01:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
Gryphon er ultimativt, udvikles og produceres uden at tænke på kostpris og dermed udsalgspris. Det er ikke for almindelige mennesker, det er en DB9'er fra Aston Martin heller ikke. Så er man kassekonsulent i Harald Nyborg, så må sådanne produkter forblive en drøm som så meget andet.
Men antallet af nyrige og ekstremt velhavende mennesker er støt voksende globalt, så jeg forstår udenmærket de producenter der går efter dette marked. Iøvrigt et cool design den har fået, den smager lidt af Philip Stark.
Til redaktionen herinde, der er ekstremt mange (5) stave og slå-fejl i nyheden, læser I ikke korrektur på det I redigerer? fy! |
|
|
Det sad jeg også og blev småirriteret over, da jeg læste nyheden lige før. (Det er hverken i produktets eller Hi-Fi verdens ånd med så meget sjusk) Men skal vi så ikke også lige, for god ordens skyld, få styr på Philippe Starck?  __________________ Mvh. Henrik Nygaard
|
| Til top |
|
| |
antileon Branchemedlem

Gryphon Audio
Bruger siden: 22 Januar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 22 Januar 2008 kl. 08:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Predator skrev:
ctacta skrev:
Men antallet af nyrige og ekstremt velhavende mennesker er støt voksende globalt, så jeg forstår udenmærket de producenter der går efter dette marked. Iøvrigt et cool design den har fået, den smager lidt af Philip Stark.
Til redaktionen herinde, der er ekstremt mange (5) stave og slå-fejl i nyheden, læser I ikke korrektur på det I redigerer? fy! |
|
|
Det sad jeg også og blev småirriteret over, da jeg læste nyheden lige før. (Det er hverken i produktets eller Hi-Fi verdens ånd med så meget sjusk)Men skal vi så ikke også lige, for god ordens skyld, få styr på<span style="font-weight: bold;"> Philippe Starck</span>?  |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 22 Januar 2008 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
antileon Branchemedlem

Gryphon Audio
Bruger siden: 22 Januar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 22 Januar 2008 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er faktisk vores skyld med den "sjuskede" tekst. Vi skriver alle vores press releases på engelsk og blev af HIFI4ALL opfordret til at oversætte teksten.
Det gik lidt stærkt og den missede både min, og åbenbart redaktionens, spell checker ved et uheld.
Det beklager jeg. Det er ikke vores stil.
Den originale engelske tekst vil være på vores website snarest.
Flemming E. Rasmussen
www.gryphon-audio.com
|
| Til top |
|
| |
27pH Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 685
|
| Sendt: 22 Januar 2008 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
polyvinylmetachrylat? Det er vist heller ikke lige fra ordbogen. Iøvrigt kan jeg ikke se det væsentlige i at skrive hvilken type plastik der er brugt til kabinettet.
vH pH
|
| Til top |
|
| |