Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 01:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Slim Devices Transporter og Squeezebox (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 22 Januar 2008 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der har erfaringer med disse apparater?

Jeg er begyndt at lege med tanken om at gemme cderne væk og streame fra computeren.

Men har ingen erfaring med dette overhoved.

Jeg er med på, at du skal have lagret al din musik på harddisken og på hvordan du kobler Transporteren/Squeezeboxen til anlægget. Men hvordan skal musikken lagres?

Kan den gemmes helt ukomprimeret på computeren eller hvad er den bedste fremgangsmåde til dette?

Alle med erfaringer på området og/eller disse produkter. Fyr endelig løs.

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Peiter
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 22 Januar 2008 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

http://forums.slimdevices.com/ God læselyst

Kabler: NLE
Til top Vis Peiter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peiter

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2008 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Peiter skrev:
http://forums.slimdevices.com/ God læselyst

Tak, tak...

Brian7500

PSSO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 22 Januar 2008 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

HF har testet Squeezebox'en (http://www.mailedi.dk/squeezeboks/res/Document/slimdk.pdf) og Transporter

PSSO
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2008 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

en test mere http://www.stereophile.com/mediaservers/207slim/index.html

LBA75
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 08:34 | IP-adresse registreret  

Elsker min Transporter

Den er lækker, ekstremt brugervenlig og har en rigtig god lyd. Alt mit musik ligger i WMA lossless, og er kun et knaptryk væk. Når jeg ikke vil høre mit eget musik, så kan jeg streame net radio eller for eksempel Pandora.......

Vil dog helt sikkert holde på, at du skal ligge musikken lossless, ellers er der i hvert fald ingen grund at poste penge efter transporteren. Den takler en del formater..... det kan du læse på deres hjemmeside..

Alt efter behov og økonomi, så er SB3 sikkert også en dejlig maskine.

Ellers - fyr løs.

Mvh

LBA75

Til top Vis LBA75's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LBA75

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2008 kl. 08:40 | IP-adresse registreret  

LBA75 skrev:

Elsker min Transporter

Den er lækker, ekstremt brugervenlig og har en rigtig god lyd. Alt mit musik ligger i WMA lossless, og er kun et knaptryk væk. Når jeg ikke vil høre mit eget musik, så kan jeg streame net radio eller for eksempel Pandora.......

Vil dog helt sikkert holde på, at du skal ligge musikken lossless, ellers er der i hvert fald ingen grund at poste penge efter transporteren. Den takler en del formater..... det kan du læse på deres hjemmeside..

Alt efter behov og økonomi, så er SB3 sikkert også en dejlig maskine.

Ellers - fyr løs.

Mvh

LBA75

Kan du ikke give en lille præsentation af de formater man kan vælge imellem til lagring. Som før nævnt er jeg totalt uvidende om disse ting.

Brian7500

Jesperthomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

Jeg har mig en SqueezeBox og har alt min musik liggende i FLAC på en Synology-server, som også trækker serversoftwaren, så jeg ikke behøver have en strømsluger af en pc stående tændt hele tiden. Det er en rigtig bekvem løsning. Synology-boxen har ikke helt den performance man kunne ønske sig, men det fungerer glimrende.

Der skal skrues godt op for forstærkeren når jeg bruger SB'en, men det er vist et generelt problem. Det går nu fint nok, jeg kan sagtens spille så højt som jeg har brug for.

Til top Vis Jesperthomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesperthomsen

msp2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

Jesperthomsen skrev:

Jeg har mig en SqueezeBox og har alt min musik liggende i FLAC på en Synology-server, som også trækker serversoftwaren, så jeg ikke behøver have en strømsluger af en pc stående tændt hele tiden. Det er en rigtig bekvem løsning. Synology-boxen har ikke helt den performance man kunne ønske sig, men det fungerer glimrende.

Der skal skrues godt op for forstærkeren når jeg bruger SB'en, men det er vist et generelt problem. Det går nu fint nok, jeg kan sagtens spille så højt som jeg har brug for.

Det kommer vist an på hvilken model af synology man har, jeg bruger en DS 107+, det virker rigtigt godt!

Er også meget glad for min SB, bruger den også til podcasts, kan ikke høre de sorte spejder mellem 14 og 16, med denne kan jeg høre når jeg har lyst J

Til top Vis msp2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af msp2

Jesperthomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2008 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

msp2 skrev:

Det kommer vist an på hvilken model af synology man har, jeg bruger en DS 107+, det virker rigtigt godt!

Er også meget glad for min SB, bruger den også til podcasts, kan ikke høre de sorte spejder mellem 14 og 16, med denne kan jeg høre når jeg har lyst J

Ja, min er en ældre model med kun 64 mb ram og den er ikke egnet til de nyere udgaver af SlimServer.

Til top Vis Jesperthomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesperthomsen

Peiter
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

Måske denne tråd hører til Digital

Kabler: NLE
Til top Vis Peiter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peiter

mooens
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

LBA75 skrev:

....... så kan jeg streame net radio eller for eksempel Pandora

Det er måske lidt udenfor emnet, men jeg har fået den opfattelse at Pandora ikke kunne anvendes i DK. Er det forkert opfattet?

Mht. til spørgsmålet, så kan jeg oplyse at både min kone og jeg er yderst tilfredse med vor SB3. Nu hører vi meget mere musik fra rippede cd'er, i stedet for blot at lytte til radio. Og i løbet at et splitsekund, så kan du sidde og lytte til en cd, som du ved at du har, men som som du ikke ville kunne (eller gide) finde i din cd samling.

Jeg bruger en QNAP TS-201, som NAS server. Der ligger over 500 rippede cd'er på den, og det hele fugerer upåklageligt. En sjælden gang stopper afspilleren når et nummer er slut, og så skal vi lige trykke på play, så spiller det igen.

Denon AVR-2105. Denon DVD 1920. Sony RDR-HX820. Philips 32PF5320. Squeezebox 3. Squeezebox Boom. QNAP TS-209. Logitech Harmony 525.
Til top Vis mooens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mooens

Mark.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:

Kan du ikke give en lille præsentation af de formater man kan vælge imellem til lagring. Som før nævnt er jeg totalt uvidende om disse ting.

Der findes et par tråde om valg af format og ripping af musik her på forummet. Prøve at søge på 'EAC' og 'FLAC'

LBA75
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003
Sendt: 24 Januar 2008 kl. 00:47 | IP-adresse registreret  

Hej Brian7500

Lossless er der Apple, FLAC og WMA at vælge imellem. De, Transporter og SB3, kan også spille en del compressed formater....mp3, AAC, Ogg Vorbis med mere, men det har ingen rigtig interesse for mig, så der må du lige forbi slimdevices hjemmeside, dog fedt hvis man lige skulle downloade lidt musik (lovligt).

Hvad du skal vælge af format er lidt op til dig selv og dine andre behov. Bruger du meget Microsoft Media Center, så kunne WMA lossless være sagen (det gør jeg), bruger du meget Itunes og en Ipod, så kunne Apple være sagen.....osv. Alle formater giver lige god lyd da det er lossless, men ikke samme muligheder og ulemper.

Dog skal du vide, at de begge pt. kun kan spille musik rippet i Itunes - ikke musik købt i Itunes store - det kan dog omgåes, men det er en anden historie - og så er vi ovre i komprimeret igen!!

Du kan også koble en almindelig cd-afspiller til Transporter, og så bruge den rigtig gode DAC som den har indbygget.....

Du kan have din musik på en NAS, med de fordele og ulemper det giver, eller på en PC, med de fordele og ulemper det giver..... her tænker jeg kun på strømmen det koster, ellers vil jeg påstå, at du alt andet lige får den bedste performance fra en PC!!! (men det koster mere i strøm!)

Til at rippe med har jeg brugt EAC - vist det de fleste bruger?

Tjaaa, mulighederne er...... mange!

Mvh

LBA75

Til top Vis LBA75's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LBA75

Torben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 24 Januar 2008 kl. 05:30 | IP-adresse registreret  

Internt arbejder Squeezebox og Transporter med FLAC, så for mig er det mest naturligt og bruge FLAC. Så "spare" man en ekstra konventering, og man bruger lidt mindre computer kraft.

En PC behøver ikke være en maskine som bruger / larmer meget mere end en NAS server, se f.eks http://www.walbum.eu/?page_id=4

Jeg har selv haft Squeezebox i mange år, og har nu også en Transporter. Musik på den måde har jeg været glad for længe :)

Mvh

Torben

Til top Vis Torben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Torben

zaboom
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 24 Januar 2008 kl. 07:55 | IP-adresse registreret  

Kunne man ikke bruge en Asus EEE som server, med tilkoblet usb-disk?

Virker som en interessant lille maskine og koster så heller ikke alverden.

Læs test hos PCWorld

PSSO
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2008 kl. 08:25 | IP-adresse registreret  

Til ripning af CD'er vil jeg anbefale dbpoweramp (http://www.dbpoweramp.com/) Den gør lige så godt som EAC og er noget nemmere at bruge.

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 24 Januar 2008 kl. 08:30 | IP-adresse registreret  

Peiter skrev:
Måske denne tråd hører til Digital

Og må jeg tilføje at der allerede er oprettet mange tråde med meget guf i her på forum

Squeezebox søgning ...

http://www.hifi4all.dk/forum/search.asp?KW=squeezebox&SM =1&SI=TC&FM=3&OB=1

Transporter søgning ...

http://www.hifi4all.dk/forum/search.asp?KW=transporter&S M=1&SI=TC&FM=3&OB=1

Sonos ... en rigtig god tråd om den er her

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=56530
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Jesperthomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2008 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

zaboom skrev:

Kunne man ikke bruge en Asus EEE som server, med tilkoblet usb-disk?

Virker som en interessant lille maskine og koster så heller ikke alverden.

Læs test hos PCWorld

Jeg tror faktisk den kunne være ret interessant til det formål. Virker som en fornuftig maskine. Jeg ville stadig være lidt bekymret for performance, for i standardinstallation er jeg ret sikker på den ikke har en apache med php og det skal til for at slimserver kan installeres.

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: København
Sendt: 12 Februar 2008 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Ja, så har jeg haft en Transporter på prøve. En standard-udgave, dvs. ikke modificeret. Det gode ved den var dens gode bas og et meget stort og nærværende rum. Det var rigtig godt! Desværre var den en tand for digital-skarp i diskanten til at jeg vil kunne leve med den.

Jeg havde også en Musical Fidelity DAC forbi, og med den forsvandt al hårdheden – strygere lød som strygere. Til gengæld havde MF’en ikke Transporterens store rum og gode bas. Så nu går jeg og er lidt ubeslutsom. Skal jeg opgive Transporterens gode bas og rum og gå direkte efter en løsning med MF DAC’en og en Squeezebox eller Sonos? Eller skal jeg forsøge mig med en modificeret Transporter?

Hvis der er nogen i Kbh-området der kunne tænke sig at kigge forbi en times tid med en modificeret Transporter så jeg kan høre den på mit eget anlæg, vil jeg gerne kvittere for det med en kasse rødvin.

Men der er for mig ingen tvivl om at afspilning fra harddisk er fremtiden. Jeg var lige på nippet til at investere i en ny CD-spiller, men det er jeg glad for at blev reddet fra. Det forekommer nu fuldstændig tåbeligt at investere i en så utilstrækkelig aflæsningsmetode.

Mvh

Jens

Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum