Hej folkens.
Ville have skrevet den her paragraf til sidst, men det blev en ordenlig smøre, så nu står den først. Har været oppe i 28 timer nu, så jeg er lidt små-træt og ævler nok 'lidt'

Jeg poster ikke det helt vilde her, men følger med i hvad der foregår og har gjort det i et stykke tid efterhånden.
En af grundene er, at folk her inde virkeligt brænder for deres hobby og altid, uden undtagelse, er klar på at hjælpe, skulle der være noget, også selv om man stiller "dumme" spørgsmål, og har ikke stødt på, at en ny bruger er blevet nedgjort på nogen måder
.
En anden grund er chancen for at læse tests og reviews af produkter, men de fleste af de testede produkter koster, for mig (og sikkert også mange andre) ufatteligt meget, alt for meget, for at sige det mildt.
Når et kabel bliver testet og stemplet billigt til kun 1000kr for 60cm, ja, så føler jeg mig uden for, meget, og kan overhovedet ikke bruge testen til noget som helst overhovedet. Burde siges, at man kan da se på de mange indlæg om folks anlæg og spørgsmål mv. at det langt fra er normen at bruge sådanne summer på HT kabler.
Der _er_ også en del der bruger rigtigt mange penge på denne hobby, og alt power til jer. Vi vil jo nok alle sammen gerne have noget bedre, og mere vil jo have mere, men rart at prøve at være nogenlunde realistisk her.
Tag personen der har gået i måske flere år for at spare op til et anlæg i 10.000-20.000 kr klassen og så få at vide, at "vi i dag tester billige højtalere i prisklassen 20.000-30.000 kr stykket." Tror hurtigt, at en sådan person forsvinder igen.
Jeg ville fx gerne se tests af biwire kabler i prisklassen på ca 100-200kr pr meter og single-wire tests i 50-120kr klassen. Begge disse prisklasser synes at være de mest brugte i specielt surround forumet, hvor jeg bevæger mig mest. Jeg _er_ klar over, at mange har langt dyere kabler og udstyr generelt, men der mangler info til den gennemsnitlige bruger imo.
Tag fx. brugeren der har det meste viden om lyd og billede fra hifiklubberne. Ville være rart med tests til den gennemsnitlige bruger her.
Samme når vi snakker surround forstærkere. De fleste ser ud til at lægge sig på omkring 5000-10.000kr for en forstærker, og ikke langt over 20~30.000kr.
Personligt har jeg lige lavet en, for mig, enorm opgradering og fået Dali 8008, C1000 og snart 3003 til rears (passer til mit setup og bolig). Priserne på disse ting, fordre ikke kabler på en meter pris der er = ½ stk pris på mine rears, men svært at finde tests af kabler når alt under 500kr pr m (single-wire) syntes at blive katagoriseret som low-fi!
Skal på et tidspunkt have skiftet min amp og dvd ud og min ny-erhvervelse skal ligge i prisklasserne på henholdsvis 6-9.000 og 4.000 kr respektivt.
Efter hvad jeg har kunnet se i surround-forumet, ser denne prisklasse ud til, at være ca hvad den gennemsnitlige/normale bruger med helt anlæg eller på vej til et helt anlæg stiler efter... om ikke andet, så i første omgang... det er sådanne nogle produkter jeg savner tests af.. og helst ikke i guld, sølv eller champagne altid