Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 06:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Creative Zen eller en anden? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jacobhs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 24 Januar 2008 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Min Ipod nano er desværre gået i stykker, så nu er jeg på jagt efter en ny mp3-afspiller, og har lyst til at prøve en anden end ipod.. Efter at have læst rundt omkring på nettet er min interesse faldet på Creative Zen 8gb

http://dk.europe.creative.com/products/product.asp?category= 213&subcategory=214&product=16999

Er der nogen som har nogle erfaringer eller kommentarer om denne at dele med mig? Er den et godt køb, eller er der noget som er mindre godt ved den som er værd at vide før man køber den?

Er der evt andre mp3-afspillere som i vil anbefale hvis det ikke skal være denne?
Til top Vis jacobhs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jacobhs

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Januar 2008 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Iriver Clix 2!

FoxyFish
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Januar 2008 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Prøv at tage i 'Klubben og kig på Samsungs MP3 serie.. Især P2 ser interessant ud (de fås både i 4- og 8GB).

- Foxy

Denon DCD-890
DALI 850
Til top Vis FoxyFish's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FoxyFish Besøg FoxyFish's Websted

Skobbolop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 Januar 2008 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

har selv en iRiver CliX2 og kan kun anbefale den.. rigtig lækker mp3afspiller.. men den koster 1600 for en 8 gb sidste jeg kiggede, så den er ikke billig

ellers vil jeg anbefale en 8 GB Meizu

eller måske Sony NWZ A818... der skulle være rigtig god lyd på denne... den har dog ikke så mange funktioner som de 2 andre jeg har nævnt... men hvis det kun er til musik?
Til top Vis Skobbolop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skobbolop

jacobhs
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2008 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

I første omgang er det kun til musik... det var i hvert fald udgangspunktet, og helt også det den skal bruges mest til, men men men...

Efter at have kigget på creative zen var jeg ikke i tvivl om at jeg vill have mere lir for pengene... Den skulle da kunne nogle andre blærede ting... Man er vel en drengerøv, ikke sandt?

Har nu kigget lidt rundt på nettet om iRiver Clix2, og mit første indtryk var WOW... Ingen tvivl, den må jeg have! Men efter at have læst en del anmeldelser er jeg kommet i tvivl.. Den får trods alt en del kritik rundt omkring, og generelt er creative zen mere rost end iriver clix2 efter hvad jeg har set, men det er bestemt ikke ensbetydende med at jeg vil udelukke iRiver.

Men er der ingen herinde som vil anbefale creative zen? Det kan man vel kalde et dårligt tegn, eller?

jacobhs
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2008 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Meizu'en ser dog også meget spændende ud, specielt til prisen... hmm, det bliver sgu et meget sværere valg end jeg troede....

jacobhs
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2008 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

nogen som ved et sted i kbh hvor iRiver Clix2 kan ses?

Skobbolop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2008 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

hifiklubben...

hvor har du set dårlige anmeldelser?

Link 1

Link 2

Link 3

her er i hvert fald 3 gode...

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 Januar 2008 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Creative Zen og den fungerer optimalt. Bruger den til mine home-made AM og FM lokal sendere. Så er der musik i hele huset og haven med.

mvh

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania

jacobhs
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2008 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu læst utrolig mange anmeldelser af de forskellige afspillere og valget står nu imellem iriver clix 2 8gb og meizu 8gb... men mit spørgsmål er om iriver'en er de ekstra penge værd... iriver kan købes for 1500kr hvorimod meizu kan købes for 850kr ifølge hifipriser... Synes det er en meget stor forskel i prisen. Er iriveren virkelig så meget mere værd? Det nærmer sig jo at den er dobbelt så dyr

Skobbolop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2008 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

umiddelbart ville jeg sige nej... jeg valgte udelukkende Clix'en fordi jeg synes den var så innovativ med deres D-click system, og jeg synes det var fedt at de prøvede noget nyt... (f.eks. at kunne customize interfacet i sin afspiller 100% )

men rent funktions mæssigt er de ret ens... designet er jo en smagssag... meizu'en er faktisk tyndere end clix'en

Det er dog ikke alle der er vilde med Meizu'en touch navigation.... jeg synes dog ikke det var noget problem i den korte stund jeg prøvede den...

synes dog også at meizu'en ligner iPods mere end clix gør... også en af grundene til at jeg valgte clix'en :D

Skobbolop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2008 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

en 3. mulighed er også Trekstor Vibez... det er godt nok en HD afspiller med 8-12 gb.. og oppe i det høje prisleje...

Dog skulle den have rigtig god lyd, understøtter en mase formater og gapless playback... og så er det muligt at udskifte batteriet uden store problemer...

den kan dog ikke afspiller video og har ingen radio..

Mighty-boy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005
Sendt: 28 Januar 2008 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

SAMSUNG P2 er imho værd at tage med i regnestykket!!! Den er simpelthen så lækker, og har den fedeste brugerflade..
Til top Vis Mighty-boy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mighty-boy

Skobbolop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2008 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

tjaa.. hvis touch er vejen man vil gå så er P2'eren sikkert ganske glimrende... jeg foretrækker dog den "gamle" navigation...

har dog også hørt at P2'erens touch navigation ikke helt er på højde med Ipod touch

Mighty-boy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005
Sendt: 29 Januar 2008 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Og mange tests vurderer at navigationen er bedre, at den har bedre lydkvalitet og bedre billedfremvisning i video ( hvor ipodén vurderes at have knap så meget lysstyrke); og alt dette til billigere penge. Søg "samsung p2 review" på google hvis man ikke tror på at dette er hvad anmelderne mener - men igen, det er jo bare et råd jeg kommer med. De andre afspillere der er nævnt ser også fornemme ud, har dog kun prøvet Clix'en, og ifht. samsungen synes jeg den blegnede, det er derfor jeg kommer med min anbefaling.
Til top Vis Mighty-boy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mighty-boy

Skobbolop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2008 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

jeg betvivler ikke P2'erens kvaliteter og jeg er langt fra en fan af apple, men så godt som alle de anmeldelser jeg har læst (6 stks) siger at touch funktionen på P2'eren ikke er så nøjagtig og responsiv... som hos Ipod Touch..

men det kan da også godt være jeg bare har kigget forkert steder, men tror ikke alle disse sider kan være helt forkert på den: pcmag.com, trustedreviews.com, geek.com, cnet.com, infosyncworld, chipchick.com

Det skal self. nævnes at den generelt får gode anmeldeser..desuden er den billigere og har flere funktioner end iPod touch.. og så slipper man self. for at bruge itunes...

men som sagt, touch skærme er ikke lige mig (har ikke prøvet iPod Touch skal det siges), og da fik mulighed for at lege med p2'eren til odense hifi messe blev jeg stadig ikke 100% overbevist...

jacobhs
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2008 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Jeg har aldrig været mere i tvivl end jeg er nu. Har nu været i hifiklubben og har prøvet iriver og samsung p2, og synes de begge er rigtig fede. Har også læst de anmeldelser af samsung, og alle dem jeg har læst skriver også allesammen at den ikke er så nøjagtig som itouch, men fed er den, og den får gode anmeldelser.

Kan se at den kan købes for 1311kr (8gb) så den er også billigere end iriver. Jeg mangler stadig at prøve meizu, hvilket jeg vil gøre i morgen, men det er jo nærmest umuligt at vælge. De er jo fede allesammen.

Men er samsung p2 afhængig af et program, eller kører den med drag'n'drop ligesom iriver og meizu?

QWERTY126
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Sendt: 29 Januar 2008 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Kan kun anbefale iAudio 7 16 GB - bedre lyd fås ikke -  også til flac..
Til top Vis QWERTY126's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af QWERTY126

Skobbolop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2008 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

hvis lydkvalitet og batterilevetid er det vigtigste, så ja :D

jacobhs
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2008 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Jeg har valgt at bestille meizu'en. Har nu prøvet dem alle i diverse butikker, og synes de alle var super fede, men kunne slet ikke se hvad det var jeg skulle betale sig meget ekstra for som jeg skulle hvis jeg havde købt en af de andre. Er ikke super begejstret for touchscreen og der faldt samsungen lidt fra, og angående iriver, tja, der var det prisen. Den ville koste 1500kr imod meizu'en for 850kr... Kan ikke se at iriveren er så meget mere værd.. glæder mig meget til at få min meizu... altid super med noget nyt elektronisk legetøj :-)... men mange tak for hjælpen her i tråden.. det har hjulpet mig meget!

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes