Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 00:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Hjælp til nyt Hifi anlæg ! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ladjo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Jeg mangler alsidige detaljer i mit nuværende stereoanlæg, mener ikke jeg er moden til surround endnu,  og jeg tør ikke skrive her hvad jeg har nu ;o)

Vores stue er 30 m2 (6 x 5 m.) Vi lytter til Rock, pop, Jazz ja endda klassisk af og til.

Jeg har været ude at lytte nogle gange nu.

Jeg har set/lyttet på og kommet frem følgende; Dali Ikon 6, Dali Evidence 470 evt SE udgaven dem har jeg ikke hørt og får man noget for skillingerne ekstra ? Alternativt hørte jeg B&W DM604S3 på en Denon receiver og det lød egentlig godt dog syntes jeg der er noget som iriterer mig i de højere frekvenser, det er vist nævnt herinde før.

De 3 nævnte højtalere lydder væsentligt mere detaljeret end hvad jeg er vandt til. Hvilken højttaler vil I anbefale med begrundelse og ikke mindst hvilken forstærker (Gerne Receiver) skal jeg sætte på. Regner med at handle brugt ;o)

helledie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Hvor meget ligger budgettet på?? :)
Til top Vis helledie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af helledie

ladjo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2008 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Max. 20000,- nye priser.

Der går så sport i det bagefter hvor billigt jeg kan skaffe det ;o)

helledie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Der er jo mange muligheder. Det ser ud til du har været et smut forbi Hifi-klubben. Der er en anmeldelse af anlæg fra forskellige Århusianske hifi-forhandlere, her på sitet. Det er nogenlunde det prisleje du snakker om :)

http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=1548&zoneid=3 

Til top Vis helledie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af helledie

søren N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Den dali højtaler du har kigget på/lyttet til er et rigtigt fornuftigt bud (evidence 470) evt brugt. der får du meget højtaler for pengene. hmm, men jeg vil foreslå dig at kigge i andre hifi butikker end kun hifiklubben og hører forskellige produkter, specielt højtalere. og så gå hjem og se om du evt. kan finde det brugt her på siden...
man kan sagtens komme langt for 20.000 brugt.

Er du hifi-kræsen?
Til top Vis søren N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren N

ladjo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2008 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

OK tak for input. Jeg lytter videre, men det skal ikke forhindre andre i at give et indspark ;o)

mikkel riber
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 29 Januar 2008 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Jeg villle klart købe brugt. Og så ville jeg passe på ikke at ende med højttalere og apperater der tilsammen klinger for lyst/hårdt. Det findes der rigeligt af  

Jeg synes godt om lydidelalet i Tapeconnection - hellere varm og musikalsk end klar, detaljeret og hård.

Til top Vis mikkel riber's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkel riber

Jaryo03
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 29 Januar 2008 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Det er et svært valg, du står overfor - men jeg er meget, meget enig i:

mikkel riber skrev:

Og så ville jeg passe på ikke at ende med højttalere og apperater der tilsammen klinger for lyst/hårdt. Det findes der rigeligt af.

- Brugt er billigst. For at nævne noget ikke så Hi-fi typisk, så laver Yamaha udmærkede højttalere. Det er ikke lige min lydfilosofi, men de er alsidige. Dækker et typisk behov. Selv har jeg Technics SB-M1000 - mangler spark i bassen til hård rock; ellers gode; jeg finder gerne produkter udenfor 'det vante'. Jeg har en kammerat, som sagde, han nok ville fjerne skiltet, hvor der stod Technics *tø hø*.

Hård lyd er lig med lyttetræthed. Men hård lyd kan give et førstehåndsindtryk af klarhed og detaljer. Så der skal man være lidt påpasselig. Jeg har selv haft lidt forskelligt udstyr igennem, inden jeg fandt et match. Men svaret med tråden 'Hvad kan jeg få for 25K' ser ud til, at besvare dit spørgsmål. Nu du ville have et ekstra indspark, så er der et her.

Nogen er meget glade for at bygge deres egne højttalere - men det er vist mest en hobby. Det er svært at slå et firma med årelang erfaring, dygtige ansatte og store budgetter. Selvom det jo af og til lykkes for nogen.

Det er svært at finde på en reciever. Selv er jeg glad for vintage-udstyr, så jeg ville finde en brugt Luxman. Men af nyere recievere, som ikke er surround, ved jeg det ikke. Spændende at se, hvilke andre forslag, som dukker op her!

Til top Vis Jaryo03's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jaryo03

Simon R
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 29 Januar 2008 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Du kunne også forsøge at slå et smut inden om www.poulsaudiobutik.dk - adressen står på siden. Bliv ikke skræmt over tonen - manden er ekstremt kompetent og yder ekstrem god service.

Så måske et par gode små ATC-højttalere, en brugt forstærker og cd-afspiller?

Til top Vis Simon R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Simon R

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Sendt: 29 Januar 2008 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Prøv at se nedenstående annonce

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=67912

Jeg har det samme sæt, det spiller rigtig godt i enhver henseende. Prisen er måske lige lovlig høj, den må kunne forhandles lidt ned. Køb et par gode gulvhøjtalere til fra f.eks. Dali eller JBL, så er du rigtig godt kørende i mange år.

Der er også den nye pma 1500ae, den er også en mulighed

Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes