Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 08:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Martin Logan (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Søren M
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 23 Januar 2004 kl. 08:33 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu mere eller mindre bestemt mig for at jeg vil investere i et sæt logans når jeg flytter. Arcam surround sættet ryger i soveværelset (elevationssenge er geniale til hjemmebio).

Men hvad skal jeg lede efter af elektronik til Logan'erne. Nævn gerne nogle mærker / typer i den rigtige ende a prisskalaen - dvs a'la arcam/rotel priser.
Det skal selvfølgelig være en stereo opsætning, integreret eller for/eff.

Mange tak, Søren Møller

Til top Vis Søren M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren M Besøg Søren M's Websted

270961
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 Januar 2004 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Hej Søren M

Som lykkelig Martin Logan ejer, kan jeg fortælle dig, at du skal søge en forstærker der kan levere meget strøm a la Thule, Proceed, Mark Levinson, AR-digitalforstrækere kan også, samt andre fine mærker. Du må ikke spare på effekttrinnet i så fald skal du holde dig til en anden højtaler, da Martin Logan har så mange kvaliteter du let kan sætte over styr.

Og glæd dig så.......................du vil få en oplevelse ud over det sædvanlige.

Mvh

Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 Januar 2004 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Du vil blive slemt skuffet, hvis du sætter en 10.000kr´s forstærker til et sæt 50.000kr eller mere Martin Logan. 200 kvalitetswatt er påkrævet!!! Jeg har før hørt ML med en fransk rørslæde med kt88 rør, ca. 80watt push-pull, men det var slet ikke nok i kraftige passager, ved lavere lydtryk var alt dog ok!!! Elektrostater skal iøvrigt have masser af luft omkring sig og kræver derfor noget mere plads!!!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Torben Brandt
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 06 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 Januar 2004 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu ellers været fuldt ud tilfreds med et system bestående af 2 x 70 KT 88 rør Watt og CLS II... Det er rigtigt at de ikke kan klare høje lydtryk og blafren i bukserne, men hvis det er det man er ude efter skal man vist købe noget andet end elektrostater.

Jeg mener at rør og elektrostater er den helt rigtige kombination og giver F.Christians helt ret i at du ikke må spare på effekttrinnet. Hvis du ikke finder et rigtigt effekttrin eller integreret forstærker, kommer der ikke rigtig lyd ud af elektrostaterne. Finder du den rigtige kombination, der passer din smag, vil det spille som den syvende himmel!!!

stefan89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 23 Januar 2004 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

hva med at lede efter en brugt densen dm-10.... den ved jeg den er strømstærk og at den har en lækker lyd.... husk nu dansk kvali...

du kan os få en ny densen for-effekt til omkring 25-30000 kr.

densen rykker er i samme klasse som arcam ca.

mvh. stefan

Til top Vis stefan89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stefan89

Buddy
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 Januar 2004 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Hej Søren M

Er helt enig med 270961 + F.Christians + Torben Brandt. Spar ikke på effektforstærkeren. Kan klart anbefale Krell FPB serien. De er i mine ører skabt til ML.

Mindre kan dog også anvendes og jeg har brugt en NAD S200 med et nogenlunde resultat (kan dog på ingen måde måle sig med f.eks. Krell). Har også prøvet Meridian 557, men det blev dog lidt for klinisk i mine ører.

Jeg ville passe på med at vælge produkter fra producenter, som bevidst har valgt en "farveladelyd"/"Happylyd". Dette vil blive afsløret med det samme og er ganske trættende i længden specielt på så afslørende en HT som ML.

Hvis det var mig ville jeg overveje en brugt effektforstærker.

Hvilke ML har du tænkt dig at investere i?

Til top Vis Buddy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buddy

Søren M
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Januar 2004 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Puha det lyder som en ordentlig omgang dadler der skal spenderes.
Jeg har nu ikke taenkt mig at ofre saa meget, saa vil nok holde mig til en af de mindre modeller i serien.

Krell, Mark L osv lyder i mine oerer som mange mange penge.

Vi snakker Clarity eller nummeret stoerre.

Til top Vis Søren M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren M Besøg Søren M's Websted

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 24 Januar 2004 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

MAn kan jo også starte med elektrostaterne, og en mindre forstærker, eller brugt billigere model f.eks. Gamut/Sirius D/Dm 200 er godt, den rukker helt igennem, og kan findes til fornuftige penge.

Jeg har selv Audiostatic, med 200 w LAMM, og afhængig af rummet kan de spille rigeligt højt. Audiostatic er mindre effektive end ML, det er en fuldtone elektrostat, og ML en hybrud som har dynamisk bas enhed.

Jeg har spillet med Audiostatic i forskellige rum, har et rimelig hus med forskellige størrelser på rum fra 15 - 60 m2.

Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes