| Forfatter |
|
MSG1979 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 646
|
| Sendt: 26 Januar 2008 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal have min ældre luxman l-85v til service eftersyn, da den skratter og af og til falder helt ud når den spiller
Jeg savner af og til mere effekt i den, især på mine nye højttalere.
Så tænkte om det er muligt for en kyndig forholdsvis let at sætte en preout i, så jeg kan koble en effekt klods på mine basser? Vil det lade sig gøre uden de store problemer? Eller?
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 26 Januar 2008 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er normalt ikke noget problem, at lave PRE-OUT på en integreret forstærker.
Det er lettest, hvis du til formålet kan undvære 2 RCA bøsninger som du ikke bruger. (F.eks kan AUX 2 blive til PRE-OUT istedet). I modsat fald skal der bores 2 huller i forstærkeren for at få plads til PRE-OUT bøsningnerne. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 26 Januar 2008 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror, at du skal have renset dit volumepotmetre + øvrige omskiftere/potmetre på din Luxman (det kan man nemt gøre selv) - så skal den garanteret nok spille stabilt i begge kanaler - uden "klumper".
Hvad med om du lige checkede din tråd om "Marantz" - vi er ved at blive tossede over din manglende tilstedeværelse i den?
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
MSG1979 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 646
|
| Sendt: 27 Januar 2008 kl. 04:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
|
Jeg tror, at du skal have renset dit volumepotmetre + øvrige omskiftere/potmetre på din Luxman (det kan man nemt gøre selv) - så skal den garanteret nok spille stabilt i begge kanaler - uden "klumper".
Hvad med om du lige checkede din tråd om "Marantz" - vi er ved at blive tossede over din manglende tilstedeværelse i den?
Vh
Freddy
|
|
|
Jeg kigger, har åbentbart ikke tilmeldt den mailsvar når der er replies :)
|
| Til top |
|
| |
sorena Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 02 Februar 2008 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ville spørge om det samme som MSG1979,alså hvor på printed, på en integreret forstærker
kan man lodde ledninger på til en PRE-OUT udgang, når man ingen har, på en marantz pm7200,og
skal det værer skærmet kabel man skal bruge, kan man bruge TAPE-OUT til PRE-OUT ??
jeg mangler også lidt effekt til bashøjttalerne da forstærkeren kun er på 2*25 watt.
hvad mener i kan det lade sig gøre.
MVH
Søren A
|
| Til top |
|
| |
sorena Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej PEREJVIND
kan se du er online,ville spørge dig om hvor man kan lodde kabel til PRE-OUT,skal det ikke
tilsluttes mellem forforstærker og effektforstærker, ??har desværre ikke noget diagram til
marantzen.
kan man ikke bruge TAPE-OUT så man ikke behøver at lodde kabel på,mener der er signal på
men om det er ca.2mv ved jeg ikke,håber du eller i andre måske vil svarer.
MVH
Søren A
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forskellen på Pre-Out og Tape-Out er at Pre-Out sidder efter volumenkontrollen mens Tape-Out sidder før. Hvis du bruger Tape-Out til en effektforstærker får du altså fuld styrke hele tiden.
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
sorena skrev:
|
ville spørge dig om hvor man kan lodde kabel til PRE-OUT,skal det ikke
tilsluttes mellem forforstærker og effektforstærker, ??har desværre ikke noget diagram til
marantzen.
|
|
|
Jo, det er korrekt. Du kan downloade en gratis servicemanual på en PM-8000 her: http://www.servicing-manuals.com/Detailed/34313.html . Det er samme forstærker.
|
| Til top |
|
| |
sorena Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej STANLEY
tak for hjælpen,jeg prøver at søge efter s-manualen,har nu ellers fundet ud af at det bedste er slet
ikke at havde forforstærker på,har prøvet flere forskellige og integreret forst.,alle påvirkede lyden
så jeg syntes det er bedst at kører fra cd.afspiller direkte over i effektforstærker ligesom ikke
SLIPSEFYR skriver,det giver syntes jeg en meget renere mere detaljeret lyd
MVH
sørenA
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
sorena skrev:
|
så jeg syntes det er bedst at kører fra cd.afspiller direkte over i effektforstærker ligesom ikke
SLIPSEFYR skriver,det giver syntes jeg en meget renere mere detaljeret lyd
|
|
|
Ja, en forforstærker er vel bare til at skifte mellem forskellige signalkilder og skrue op og ned for volumen, så hvis man ikke har brug for det kan den sagtens undværes.
|
| Til top |
|
| |