Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 06:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Onkyo TX-SR605 og PS3 problemer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
aghrab75
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 27 Januar 2008 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Hej.
Jeg har forgævers forsøgt at få noget lyd ud af min ps3 når den er tilsluttet min onkyo forstærker men uden held.
Jeg har prøvet med optisk kabel og hdmi kabel men uden resultat.
Den optiske kabel lyser rødt, når den er tilsluttet min ps3, men derimod når jeg tilslutter den min onko 605 så lyser den ikke.
Kan man godt forestille sig at min onkyo 605 er defekt på sin optiske udgang porte?

Jeg har sågar prøvet at overføre både billede og lyd via en hdmi kabel til onkyo for derefter at videreføre billedet via en anden hdmi kabel til projektoren, men igen ingen held.
displayet på min onkyo bliver nemlig ved med at blinke.

Den eneste måde jeg har fået digital lyd ud af min onkyo på er ved at tilslutte den til en dvd-afspiller med coaxial-kabel, men ps3 har ingen coxial-udgang. hvad gør jeg? Kan det passe at onkyo og ps3 har kompabilitetsproblemer?

Til top Vis aghrab75's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aghrab75

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 Januar 2008 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Hej aghrab

Nej - de virker perfekt sammen.

1) Brug kun HDMI - det er eneste forbindelse der giver fuld HD-lyd.

2) Du skal bestemme i setup menu på Onkyo, hvilke inputs der er i brug til hvilke indgange. Altså at f.eks. DVD bruger HDMI In1

3) Sæt PS3 til at sende lyd ud via HDMI. Det bedste er PCM her, men bitstream vil også virke.

/Lars

aghrab75
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 28 Januar 2008 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

larl skrev:

Hej aghrab

Nej - de virker perfekt sammen.

1) Brug kun HDMI - det er eneste forbindelse der giver fuld HD-lyd.

2) Du skal bestemme i setup menu på Onkyo, hvilke inputs der er i brug til hvilke indgange. Altså at f.eks. DVD bruger HDMI In1

3) Sæt PS3 til at sende lyd ud via HDMI. Det bedste er PCM her, men bitstream vil også virke.

/Lars

Hej igen

Jeg har som sagt også forsøgt mig med hdmi løsningen og jeg har selvf. også valgt hdmi in1 input til DVD.  På selve ps3en har jeg sat lyden til at køre via hdmi, men som sagt ingen lyd....
Til top Vis aghrab75's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aghrab75

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 28 Januar 2008 kl. 01:44 | IP-adresse registreret  

På min Onkyo 674E kan jeg skifte digital input på front. Jeg mener det også findes på 605, du skal sikre dig den står til HDMI1, hvis det er den indgang du bruger på den kilde.

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

nybegynder007
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Januar 2008 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Jeg købte for ikke så lang tid siden en Onkyo 605. Jeg kan uden problemer få lyd ud af PS3 

Det bedste råd jeg kan give dig er:

Sæt dig ned og læs manualen igennem. Man skal tænke lidt anderledes når man skal bruge den, men når man først finder ud af dens "arbejdsmønster" kan selv kæresten finde ud af det... 

Men larl har ret! Du skal ind og rode med indstillingerne på Onkyo mht indgang og udgang for lyd. + indgang og udgang får billede. Du skal også vælge på din PS3 hvor lyden skal komme ud!!!!

Men jeg vil også lige indrømme at der røg et par timer i at sætte sig ind i tingene. Jeg synes ikke det er plug and play, men når du kan finde ud af den, så kommer du til at elske den! 

Det jeg gjorde (midlertidigt) da jeg ikke har en subwoofer, og derfor ikke kan benytte surround sound ordentligt (er ved at opbygge det) er at tilslutte min PS3 til Zone2 højtalerne.

Det jeg er meget begejstret for ved Onkyo 605 er at den har udgang til surround sound + Zone2 (fx. 2 højtaler i køkken). Jeg har et par Podspeakers "The Drop" tilsluttet Zone2. Det jeg gjorde var at tilslutte det der ps3 scartstick der følger med PS3 til Onkyo (bemærk det kun er 2 af de 3 stick på scartstick der skal ind i Onkyoen). Så valgte jeg på ps3 udgang for min lyd skulle være scart og vupti dejlig stereolyd fra spil og musik :o) Der er især vild lyd i Warhawk! Dejlig bass!

Nu tænker nogen måske - hvad så med billedet? Jeg har et Full HD LCD, og det skal da selvfølgelig udnyttes. Så der går også et hdmi kabel fra PS3 til Onkyo og et hdmi fra Onkyo til min fladskærm (du behøver ikke at køre igennem Onkyon mht billede). Men du skal bare huske at vælge udgangs billede på PS3 til HDMI og IKKE scart  

Så du skal have styr på primært indgange på Onkyo og udgange på PS3..

Håber at det hjalp lidt..

Til top Vis nybegynder007's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nybegynder007

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes