| Forfatter |
|
Mako Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 29 Januar 2008 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Havde kigget lidt på et par Dali Piano Noble, men er blevet lidt i tvivl, da jeg ikke kan finde nogen anmeldelser/kommentare omkring den, og dem jeg kan finde siger de spiller tamt.
Grunden til at have kigget på dem er udseendet og så med den tanke at et par højtalere til en nypris af ca 13kilo da må spille godt.
Kan få sættet som er 2 år gamle til 7kilo.
Som forstærker har jeg en Pioneer vsx-1015. Højttalere som jeg har nu er et Koda skod surroundsæt.
Er disse Dali, gode som et udgangspunkt for et nyt surround system, eller har i andre forslag ideer??
Håber lidt på noget hjælp da I sikkert kende en del mærker som spiller godt som jeg ikke gør. De må gerne se godt ud da min kæreste også skal kunne lide dem, så store kasser går desværre ikke.
På forhånd tak for hjælpen.
Hov glemte lige at sige de hovedsageligt skal bruges til film og kun lidt musik, og min stue er på 32m2.
|
| Til top |
|
| |
Mako Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 30 Januar 2008 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok har været ned og høre på B&W dm684 og Dali ikon 5.
Syntes de lyder godt på hver sin måde, kan godt lide den lette dejlige diskant på Dali men også den varme lyd fra B&W...
Så nu er jeg i et irreterende dilema
hvilken en skal man tage.
|
| Til top |
|
| |
KennethDK1 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 30 Januar 2008 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dali evidence 470 det er en fed højttaler, nu du er i gang med Dali. Syntes man får meget for pengene - prøv at lyt til dem, jeg blev overrasket. Vil tro du kan finde et par brugte til omkring 4 tusind. bare et forslag.
God jagt..
Mvh.
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Marko Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 31 Januar 2008 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at have kigget lidt på frekvensgangene for de to er jeg lidt usikker på B&W dm684 da den siger: Frekvensgang (-3dB): 44-22.000 Hz Frekvensgang (-6dB): 34-50.000 Hz
I modsætning til Dali som siger: Frekvensgang (-3dB):
39-30.000 Hz
Syntes at have hørt engang at en højttaler der ikke kan spille under 40Hz skulle man holde sig fra, men ved som sagt ikke om der er hold i den sætning?
Syntes dog bare at 2 * 6,5" burde kunne generer mere fyldig bas en 2 * 5", men som sagt er jeg ikke så klog inden for dette område.
Syntes bare den lød mere fyldig i de nedre regioner en dali da jeg hørte på dem...men bliver nu i tvivl.
|
| Til top |
|
| |
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
| Sendt: 31 Januar 2008 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marko skrev:
Efter at have kigget lidt på frekvensgangene for de to er jeg lidt usikker på B&W dm684 da den siger: Frekvensgang (-3dB): 44-22.000 Hz Frekvensgang (-6dB): 34-50.000 Hz
I modsætning til Dali som siger: Frekvensgang (-3dB):
39-30.000 Hz
Syntes at have hørt engang at en højttaler der ikke kan spille under 40Hz skulle man holde sig fra, men ved som sagt ikke om der er hold i den sætning?
Syntes dog bare at 2 * 6,5" burde kunne generer mere fyldig bas en 2 * 5", men som sagt er jeg ikke så klog inden for dette område.
Syntes bare den lød mere fyldig i de nedre regioner en dali da jeg hørte på dem...men bliver nu i tvivl.
|
|
|
De tal der, kan du ikke bruge til noget! Hvis du bedre synes om lyden på den ene højtaler, så er det jo ligemeget hvad der står på papiret. En højtaler der ikke kan spille under 40hz kan sagtens være en rigtig god højtaler alligevel, der er stortset ingen standerhøjtalere der kan, men der er ihvertfald nogle standere jeg hellere vil have end gulvhøjtalere.
|
| Til top |
|
| |
Red King Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 552
|
| Sendt: 31 Januar 2008 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marko skrev:
|
|
|
Det kan du ikke bruge til noget, overhoved!
Tal er tal, i stedet skal du lytte dig frem til hvad du syntes lyder godt.
Tænkt også på hvilket rum du skal havde dine højttalere i, Ikon'en kan godt lyde lidt slank, og diskanten blive lidt spids, hvis rummet ikke er veldæmpet!
|
| Til top |
|
| |
Marko Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2008 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK stuen er meget aflang 4*8m og der er meget gulvplads og ikke meget på væggene. Så måske bliver diskanten i Dali for meget til dette rum....
|
| Til top |
|
| |
Marko Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2008 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja så blev der købt nye højtalere. Valgte dog en Dali Ikon 6 i stedet for de 2 andre, da denne lød suverænt godt. Så nu glæder jeg mig bare til de kommer hjem, så jeg kan sætte dem til forstærkeren og nyde musiken
|
| Til top |
|
| |
Digi Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 195
|
| Sendt: 09 Juni 2009 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikon 6 spiller fremragende, synes dog personligt den mangler dybbas, men det er jo til at råde bod på  men absolut en fin ht __________________ ;o) Digi
|
| Til top |
|
| |