Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 14:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: lydkort som delefilter (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jonas_sonsby
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 01 Februar 2008 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Hej folkens

Sidder og roder med et htpc projekt, og mangler et lydkort med en lidt speciel funktion.
Kunne nemlig godt tænke mig at benytte lydkortet som aktivt delefilter mellem sub og fronthøjttalere (2.1).
Har i forvejen et Creative x-fi extreme Music, men der kan jeg ikke vælge denne indstilling desværre.

Hvis jeg vælger 5.1 setup i softwaren kommer lyden fint ud til subwooferen og fronthøjttalerne, men eftersom jeg ikke har center/baghøjttalere mangler jeg jo en del af lydbilledet.

Det er sandsynligvis blot et spørgsmål om det rigtige software/driver som har denne mulighed, og derfor kunne jeg godt tænke mig at vide om nogen kender et lydkort hvor netop denne funktion er mulig at vælge i softwaren/driveren?
Også gerne hvis der findes et simpelt program som kan gøre det (vha. ASIO el. lignende) så jeg ikke behøver et nyt lydkort

På forhånd tak!

Til top Vis jonas_sonsby's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jonas_sonsby

NESREDNA
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 Februar 2008 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

reenberg skrev:
Start her : x-Over
Jeg bruger foobarløsningen, men der er maaange muligheder, læse mere HER og HER

Nappet fra denne tråd

Undervejs: Cowon D2 > Ety4P
Til top Vis NESREDNA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NESREDNA

jonas_sonsby
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 02 Februar 2008 kl. 01:11 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret. Havde selv set på noget lignende, men syntes det bliver meget avanceret. Har ikke brug for rumkorrektion eller noget.

Kunne være fedt hvis muligheden fandtes som standard i lydkortets software så man ikke behøves andre programmer. Men ved ikke om det findes?

Kan som nævnt ikke finde denne mulighed med mit nuværende lydkort, men er åben for at købe et andet hvis det findes.

Til top Vis jonas_sonsby's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jonas_sonsby

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes