Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 23:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Samsung Le40m86 vs. Panasonic TH-42PX70EA (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
SilverLine
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2006
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Sendt: 02 Februar 2008 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Hey forum...

Jeg er, som så mange andre, meget i tivl om hvilket fladskræms tv jeg skal vælge.  Jeg har ind til for nyelig, været fast besluttet på at købe et samsung 40m86 fjernsyn, og har også haft et til låns, og efter jeg fik lavet om på indstillingerne, synes jeg billedet blev fint. Men..... nu er jeg godt nok i tvivl, og er faldet lidt over Panasonics 42px70, som ligger i samme prisklasse som samsungs m8 serie. Jeg har ikke haft mulighed for at se panaèn "live" endnuæ Men ville høre jer, hvilken af de to modeller ville i købe ?? Jeg har også overvejet om det er værd at ofre det mere, og købe et Sony KDL-40W3000,  nogen der mener at de ekstra penge er givet godt ud ??

Til top Vis SilverLine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SilverLine Besøg SilverLine's Websted

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 Februar 2008 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

SilverLine skrev:

Hey forum...

Jeg er, som så mange andre, meget i tivl om hvilket fladskræms tv jeg skal vælge.  Jeg har ind til for nyelig, været fast besluttet på at købe et samsung 40m86 fjernsyn, og har også haft et til låns, og efter jeg fik lavet om på indstillingerne, synes jeg billedet blev fint. Men..... nu er jeg godt nok i tvivl, og er faldet lidt over Panasonics 42px70, som ligger i samme prisklasse som samsungs m8 serie. Jeg har ikke haft mulighed for at se panaèn "live" endnuæ Men ville høre jer, hvilken af de to modeller ville i købe ?? Jeg har også overvejet om det er værd at ofre det mere, og købe et Sony KDL-40W3000,  nogen der mener at de ekstra penge er givet godt ud ??

Det er ikke nogen statshemmelighed at jeg mener Pioneer og Panasonic er en lysende klar nummer hhv. ét og to på TV-markedet p.t. Når det er sagt, så er F8 og F9 fra Samsung slet ikke så ringe endda, hvis man VIL have LCD vil jeg klart anbefale at gå efter en af dem. Jeg har ikke haft lejlighed til at nærstudere dem endnu, men får det snart, men umiddelbart vurderet er det et pænt skridt fremad for LCD. Det ser dog umiddelbart ud som om at den, som M86 iøvrigt, har en temmeligt sløj analog signalbehandling, den har det bedst med at blive fodret med 1080P. Hvis analogt tv er vigtigt for dig, vil jeg afgjort anbefale Panasonic. Jeg kan evt. vende tilbage når jeg har haft lejlighed til at få en F'er lidt mere under lup (i løbet af næste uge).

SilverLine
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2008 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Vi ser meget analogt tv (yousee) Så ja det vægter meget højt. Min kæreste var meget forelsket i samsungèn vi havde til låns, altså dvs. det var designet hun kunne lide;-) Kan det passe at px70 også har en sort blank overflade? På mange billeder ligner det at det er mat nemlig.

Har læst at lyden ikke er specilet god på px70, men synes bestemt heller ikke den var noget at skrive om på samsungs m8, så her tror jeg begge de har et minus ?? 

Ved du hvor hurtigt man kan zappe på px70?? Synes ikke m86 var ret hurtig nemlig, men nok noget man kan lære at leve med.

Endelig, px70 kan fåes i 37 og 40, vi har ca. en se afstand på 2,5 meter, hvad vil du så anbefale? For udmidlbart er det vel kun størrelsen, der er forskellen på de to modeller ?? (alstå px70 37/40)

Til top Vis SilverLine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SilverLine Besøg SilverLine's Websted

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Sendt: 02 Februar 2008 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

PX70'erens design minder i det hele taget meget om Samsungs. Der ér sort blank overflade.

Med 2,5 meter til skærmen bør i helt sikkert ikke være bange for at vælge 42 tommer. Det kan godt være det virker stort den første halve time, men derefter vil det med sikkerhed virke meget normalt.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

Allan. A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 Februar 2008 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv M71´eren som sådansete r forgængeren, og det er en super skærm. jeg er i hvert fald godt tilfreds med den

Allan. A
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2008 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

Men Philips og Sony laver os fine skærme, hvis vi er oppe i den prisklasse som Pioneer og Panasonic´ klassen

SilverLine
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2008 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
PX70'erens design minder i det hele taget meget om Samsungs. Der ér sort blank overflade.

Med 2,5 meter til skærmen bør i helt sikkert ikke være bange for at vælge 42 tommer. Det kan godt være det virker stort den første halve time, men derefter vil det med sikkerhed virke meget normalt.

Somsagt havde vi en 40 tommer m8 skærm til låns. Og den virkede meget stor, da den lige blev sat til, men efter et par film, vænnede man sig til det, så du har sikkert ret. Billedet bliver bare altid pænere, når man bevæger sig nogen meter væk, så tænkte at 37èren måske var bedre for os.

Men er det rigtigt opfattet, at panasonicen ville være et bedre køb end samsungen ??

SilverLine
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2008 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Allan. A skrev:
Jeg har selv M71´eren som sådansete r forgængeren, og det er en super skærm. jeg er i hvert fald godt tilfreds med den

Den mening deler jeg så ikke med dig, synes klart der er sket en forbedring med m8 serien. Og philips, bryder jeg mig ikke om i den prisklasse jeg har råd til.

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Sendt: 02 Februar 2008 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

SilverLine skrev:
[
Men er det rigtigt opfattet, at panasonicen ville være et bedre køb end samsungen ??

Ja, helt sikkert. Langt bedre billedkvalitet.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Sendt: 02 Februar 2008 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

SilverLine skrev:

Har læst at lyden ikke er specilet god på px70, men synes bestemt heller ikke den var noget at skrive om på samsungs m8, så her tror jeg begge de har et minus ?? 

Lyden er ikke specielt god på PX70, nej - men den er væsentligt mindre ringe end på Samsung'erne, det er nærmest en joke.

SilverLine skrev:
Endelig, px70 kan fåes i 37 og 40, vi har ca. en se afstand på 2,5 meter, hvad vil du så anbefale? For udmidlbart er det vel kun størrelsen, der er forskellen på de to modeller ?? (alstå px70 37/40)

Personligt ville jeg ubetinget vælge 42", og jeg hører RIGTIGT mange der siger at de ærger sig lidt over at de ikke købte større. Det virker som en anden nævner stort lige i starten, men man finder meget hurtigt ud af at det var det gamle tv der var for lille, ikke det nye der er for stort...

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 02 Februar 2008 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt Panasonic 42PX70, det er en hamrende fin skærm, nu måtte den godt være 50" i stedet .  Jeg troede egentlig at en 37 " var rigeligt da jeg sidder rimeligt tæt på . men nej.

Lyden er da ikke fæl på Panasonic , og så er der ikke blæser eller trafostøj.

Så det er en win win...... 

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

pocoloco
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2006
Lokalitet: København
Sendt: 02 Februar 2008 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Du kan sågar vælge den billigere px7 selv den vil i mine øjne give en mere tro gengivelse af film specielt mht sortgengivelse gråskala og detaljer i mørke partier end nogen lcd jeg har set til dato ! Men jeg skal gerne indrømme at jeg er imponeret når jeg surfer på Youtube på LCD.

Groft sagt ville mit yndlings setup være :Plasma=Film, Analog/Digital Tv, PS3 : LG 40" LCD til at surfe på nettet og egentlig ikke så meget andet.

Men så kan jeg jo glæde mig over at Pana 42" px70 ankommer Mandag og opfylder 98% af mine behov

Til top Vis pocoloco's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pocoloco

Allan. A
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2008 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Med hensyn til hvordan biledet er på de 2 jeg sammenignede, er det jo helt klart et spørgsmål om indstilling.

De fleste ser jo bare et tv, der står på standard indstillingen, hvor kontrasten er skruet helt op og det samme gælder farverne. Sådan skal et billede jo slet ikke præsenteres.

Og jeg mener det samme om Philips fladskærme. De er i hvert fald mindst lige så gode som samsung. Dog kan deres billige modeller ikke helt være med.

Kinnaps
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 02 Februar 2008 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Hvis du ser analog signal tv, så glem fladskræmene. Få dig et godt CRT tv istedet. Billedet er noget bedre på dem med et analog signal. Jeg har selv Loewe, som jeg har købt brugt. Du kan få rigtig gode CRT tv idag billigt, da de jo ikke kan hænges op på væggen. Er det et 'must', at den kan hænge på væggen?.
Til top Vis Kinnaps's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kinnaps

Allan. A
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2008 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Ja det ville jeg os anvende, hvis du ik skal køre med enten digital parabol eller selctorbox.

Allan. A
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2008 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Både Philips, Sony, Panasonic og Loewe og mange andre elektronik producenter har fremstillet fremragende billedrørs tv.

Der er stadig mere dybde i det billedrørstv end i en fladskærm, uanset hvilken signaltype du kaster ind i det. Det er bare neutraliteten og opløsningen du ændre på og signalkvaliteten

pocoloco
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2006
Lokalitet: København
Sendt: 02 Februar 2008 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Kinnaps skrev:
Hvis du ser analog signal tv, så glem fladskræmene. Få dig et godt CRT tv istedet. Billedet er noget bedre på dem med et analog signal. Jeg har selv Loewe, som jeg har købt brugt. Du kan få rigtig gode CRT tv idag billigt, da de jo ikke kan hænges op på væggen. Er det et 'must', at den kan hænge på væggen?.

Prøver lige at hænge mit gamle Pana 36" PD30 op på væggen for at se Analog / Digital TV  Det er stadig det jeg bruger som reference for et lækkert billed no sh*t, men det vejede som en gammel lada og fyldte enormt i min 20m2 stue.

Til top Vis pocoloco's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pocoloco

SilverLine
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2008 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Nogen der har et billede af sådan et Panasonic i aktion ? Gerne hængene på vægen. Synes ikke de billeder man kan finde f.eks. på panasonics hjememside, viser ret godt, hvor blankt fjernsynet er.

SilverLine
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2008 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Kinnaps skrev:
'

Det ved jeg, men vi har besluttet at det skal være fladskærm.

H_DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2003
Sendt: 04 Februar 2008 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

SilverLine skrev:
Nogen der har et billede af sådan et Panasonic i aktion ? Gerne hængene på vægen. Synes ikke de billeder man kan finde f.eks. på panasonics hjememside, viser ret godt, hvor blankt fjernsynet er.

I denne tråd fra Recordere.dk er der et 50PX70 med billede på

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=32045& PN=1&TPN=1

Til top Vis H_DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af H_DK

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum