| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 01:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo lidt sværere når man ikke har et decideret preout til subwoofer. Men nej, jeg mener ikke eneste løsning er at sende signalet fra højttalerne til sub'en, for du kan jo tage det uforstærkede signal at sende ud. Det er lidt sværere når man bruger forstærkerens indbyggede forforstærkerdel. Men som sagt kan du bruge hovedtelefonudgangen. :) Jeg har gjort lidt forskelligt med 2 anlæg efter behov. På ét anlæg gik jeg simpelthen ind og loddede en ledning på venstre kanal og borede et hul til en ekstra RCA-bøsning. Det fungerede fint men jeg vil ikke anbefale det. - Dette gjorde også man hele tiden skulle stille højttaler- og subwoofer-lydstyrken individuelt med mindre man skruede op og ned for lyden på signalkilden. (Dette tilfælde var en computer.) Det andet eksempel er førnævnte Akai-forstærker. :)
Hvis du ikke vil nogle af disse er det da heller ikke noget problem at sende lydsignalet til sub'en og derefter til højttalerne er det? Det kræver selvfølgelig lidt mere ledning, men har det store plus at sub'en sorterer de høje frekvenser fra, således at satellitterne bliver aflastede.
For resten har en subwoofer intet med "snurrerundt-lyd" at gøre. - Den er et meget vellidt hjælpemiddel til mindre stereoanlæg.  __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|